Gå til innhold

Jeg tabbet meg ut

Anbefalte innlegg

Gjest i vinter
Skrevet

Jeg traff på en bekjent m/nyfødt baby i vinter. Jeg måtte spørre hvordan det sto til og om gutten hadde fått noe navn. Da hun sa navnet, klarte jeg ikke å si annet enn Eh,,, (liksom seriøst, hjelpemeg) Varg??!!

Herreminskaper. Pinlig :-( Tenk å gi den nyfødte et så grusomt navn. Det stiller i kategori med Adolf, Vidkun og lignende.

Har du reagert upassende noen gang?

Gjest verinoca
Skrevet

ja, da en slektning fortalte navnet på sin nye kjæreste. Jeg flira og gjentok, siden det er et navn man vanligvis setter på "rare karakterer"... Litt som Oluf. Men tok det fort i meg da hun ikke var med på spøken.. Pinlig!!!!!

Skrevet

Jeg priste meg høylytt lykkelig for ikke å ha falt for fristelsen til å tatovere ei rose på skuldra på -80-tallet. Noe så harry skrek jeg ut... Hun som mottok min egasjerende tale sa ikke så mye... Vi satt ute på terrassen og sola varmet godt et par timer senere. Dama tok av seg jakka og satt i bare singletten... og gulp *rødme*

Varg er forøvrig et ganske kult navn ;)

Gjest utrolig artig
Skrevet

Ja, helt klart.

Denne ene gangen må jeg innrømme at jeg kanskje kan undskyldes med at jeg var veldig ung.

Vår mor introduserte min søster og meg for ei nyfunnen venninde, når hun sa navnet sprakk vi ut i skikkelige knis. Vi klarte jo å ta oss inn når vi følte skammen skylle gjennom kroppen men himmel så lattermilde vi var.

Hennes navn kan jeg jo ikke si her, men det var i stilen Guri katt hund :D

trine-lisa
Skrevet

Jeg vet om ei som gav sin lille nyfødte datter samme navn som ei katt foreldrene hennes hadde hatt, og som i tillegg hadde angrepet moren slik at hun måtte ha fire opearsjoner.

Skrevet

''Tenk å gi den nyfødte et så grusomt navn.'' Når det gjelder navn, så skal en huske på at alle foreldre gir det fineste navnet de kan komme på til sitt barn.

Men når det er sagt..det er ikke alltid like lett å si noe positivt om et navnevalg. Jeg var ganske lunken nylig selv da jeg hørte navnet... pga av at jeg syntes rett og slett at det var litt kjedelig.... men fikk da harket fram noe hyggelig :)

Skrevet

Jeg priste meg høylytt lykkelig for ikke å ha falt for fristelsen til å tatovere ei rose på skuldra på -80-tallet. Noe så harry skrek jeg ut... Hun som mottok min egasjerende tale sa ikke så mye... Vi satt ute på terrassen og sola varmet godt et par timer senere. Dama tok av seg jakka og satt i bare singletten... og gulp *rødme*

Varg er forøvrig et ganske kult navn ;)

Varg får meg til å tenke på Vikernes...og han synes jeg vel ikke er så sjarmerende.

Skrevet

''Tenk å gi den nyfødte et så grusomt navn.'' Når det gjelder navn, så skal en huske på at alle foreldre gir det fineste navnet de kan komme på til sitt barn.

Men når det er sagt..det er ikke alltid like lett å si noe positivt om et navnevalg. Jeg var ganske lunken nylig selv da jeg hørte navnet... pga av at jeg syntes rett og slett at det var litt kjedelig.... men fikk da harket fram noe hyggelig :)

''Når det gjelder navn, så skal en huske på at alle foreldre gir det fineste navnet de kan komme på til sitt barn.''

Jeg trodde jeg skulle svime av da jeg møtte en liten gutt med samme navn som Trondheims største hallik en gang... Gutten var akkurat på alder med at han nok var født på den tiden halliken var veldig i vinden i media og navnekombinasjonen (2 fornavn) er ikke såååå vanlig at det går 13 av dem på dusinet, selv om begge navnene for seg er helt greie.

Gjest Veum
Skrevet

Varg får meg til å tenke på Vikernes...og han synes jeg vel ikke er så sjarmerende.

Men Varg Veum er jo kjempesjarmerende.

Gjest Veum
Skrevet

Jeg forbinner det med Varg Veum, og ser slett ikke noe galt i det...

Skrevet

''Når det gjelder navn, så skal en huske på at alle foreldre gir det fineste navnet de kan komme på til sitt barn.''

Jeg trodde jeg skulle svime av da jeg møtte en liten gutt med samme navn som Trondheims største hallik en gang... Gutten var akkurat på alder med at han nok var født på den tiden halliken var veldig i vinden i media og navnekombinasjonen (2 fornavn) er ikke såååå vanlig at det går 13 av dem på dusinet, selv om begge navnene for seg er helt greie.

''samme navn som Trondheims største hallik ''

Jeg skulle tro at det er en relativt begrenset gruppe mennesker som går rundt og forbinder et spesielt navn med akkurat dette :-)

Skrevet

''samme navn som Trondheims største hallik ''

Jeg skulle tro at det er en relativt begrenset gruppe mennesker som går rundt og forbinder et spesielt navn med akkurat dette :-)

Dette var i den perioden navnet var veldig i vinden i media så det var neppe bare jeg som tenkte det når navnet ble sagt.

Gjest i vinter
Skrevet

T.K.K.?

Skrevet

Dette var i den perioden navnet var veldig i vinden i media så det var neppe bare jeg som tenkte det når navnet ble sagt.

Nei, men slike navn får jo bare "fifteen minutes of fame" i negativt henseende. Noe helt annet enn Vidkunn og Adolf.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...