Gjest Ny i korpsmiljøet.... Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Sønnen min er aspirant i korps og i morgen er første "oppdrag"- spilling på sykehjem. Hva skjer egentlig ved et slikt arrangement. Jeg vet at de spiller for de eldre og at det varer ca en halvtime, men hva med oss? Kan vi komme og se på? Jeg tenkte evt å ta med lillesøster på 4 år. Eller pleier ikke familier å se på når de er der for de eldre? Eller...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg har dratt med Datra på slike ting av den enkle grunn at jeg ikke har flust med barnevakter. Da sitter vi litt bak i lokalet og hører på som vanlige tilskuere, slik at hun ikke skal kjede vannet av seg. Noen foreldre gjør som meg, andre venter uttafor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Du kan sikkert være med og høre på :-) Jenta mi på snart 9 spiller i korps, men de har ikke spilt på sykehjem - gutten min derimot som spiller piano, har to ganger spilt på sykehjem, og da kunne vi være med og høre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jeg har dratt med Datra på slike ting av den enkle grunn at jeg ikke har flust med barnevakter. Da sitter vi litt bak i lokalet og hører på som vanlige tilskuere, slik at hun ikke skal kjede vannet av seg. Noen foreldre gjør som meg, andre venter uttafor. Men er ikke slike arrangementer utendørs..? Jeg skjønner at det er ulikt fra sted til sted altså 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Du kan sikkert være med og høre på :-) Jenta mi på snart 9 spiller i korps, men de har ikke spilt på sykehjem - gutten min derimot som spiller piano, har to ganger spilt på sykehjem, og da kunne vi være med og høre :-) Blir det plass da....? Hvis alle musikantene har med familiene sine? Jeg tenker ettersom de spiller for de eldre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Men er ikke slike arrangementer utendørs..? Jeg skjønner at det er ulikt fra sted til sted altså Jeg har bare vært med på sånn julesangspilling før jul, da er det (heldigvis) ikke utendørs. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Blir det plass da....? Hvis alle musikantene har med familiene sine? Jeg tenker ettersom de spiller for de eldre... Hvis det er en litt uhøytidelig konsert, så er det sikker for det meste apsirantforeldrene som kommer - de andre foreldrene venter sikkert til litt større konserter med å komme. Men kan du ikke ringe/maile dirigenten og spørre? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hvis det er en litt uhøytidelig konsert, så er det sikker for det meste apsirantforeldrene som kommer - de andre foreldrene venter sikkert til litt større konserter med å komme. Men kan du ikke ringe/maile dirigenten og spørre? Jo da. Det er bare det at jeg spør og graver om alt for vi får så lite info. Føler at jeg maser fælt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Jo da. Det er bare det at jeg spør og graver om alt for vi får så lite info. Føler at jeg maser fælt.. Vi er også aspirantforeldre. Hos fungerer informasjonen veldig bra. Det sendes ut mailer gjennom en nettside korpset har (styre.web), og i tillegg sendes det ut sms'er når det er viktige beskjeder, eller påminning om at vi må lese mail. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Dere kan bli med. Du finner fort ut om det er best å vente utenfor, det kommer an på lokalene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jo da. Det er bare det at jeg spør og graver om alt for vi får så lite info. Føler at jeg maser fælt.. Hvis mange nok ringer og spør om alt mulig, så kanskje de tar hintet etter hvert og blir flinkere til å informere ;-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Når det er et oppdrag på ca. en halvtime kommer nok de fleste til å være med, det er jo for kort tid til å reise hjem. Hvis det viser seg å ikke være plass, ventere dere utenfor. Jeg har stort sett alltid vært med på slike ting og som regel er det ikke noe problem med plassen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Nå er det vel for seint, men: Som regel er det alltid foreldre med, særlig aspirantenes foreldre. Er det ikke plass inne i selve lokalet går det vel an å stå utenfor døra? Hvis de skal stå ute (det er vanlig her iallefall) er det jo ikke noe problem. Vi var ute og marsjerte i dag, og det hang sikkert 15 personer etter korpset til enhver tid pluss masse foreldre som sto langs ruta. Forøvrig en kald fornøyelse hos oss i dag, men ungene hakka tenner og spiste is og tok det med godt humør... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Nå er det vel for seint, men: Som regel er det alltid foreldre med, særlig aspirantenes foreldre. Er det ikke plass inne i selve lokalet går det vel an å stå utenfor døra? Hvis de skal stå ute (det er vanlig her iallefall) er det jo ikke noe problem. Vi var ute og marsjerte i dag, og det hang sikkert 15 personer etter korpset til enhver tid pluss masse foreldre som sto langs ruta. Forøvrig en kald fornøyelse hos oss i dag, men ungene hakka tenner og spiste is og tok det med godt humør... Mine skal på 5 timers marsjseminar i morgen, I dag har det bøttet ned, kaldt og surt er det også. Krysser fingre for bedre vær i morgen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 jada, heng deg på! Foreldre er alltid velkommen til å høre på korpset ved alle opptredener. Om de skal spille inne kan det jo tenkes at det ike er plass, men det skal de sikkert ikke...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.