Gå til innhold

Fy f så uoversiktlig Altinn er

Gjest fant ikke skjemaet før fristen

Anbefalte innlegg

Gjest fant ikke skjemaet før fristen
Skrevet

Halv tolv fant jeg ut at jeg ikke rakk å få leverte selvangivelsen innen fristen, da hadde jeg drevet et par timer og lett etter noen dokumenter.

Så halv tolv gikk jeg inn på altinn for å søke om utsatt frist. Men uansett hvor jeg trykket for å finne skjemaet for utsatt frist, så fant jeg det ikke. Når jeg skrev søkeordet Utsettelse, kom det opp 0 treff.

Fem over tolv fant jeg endelig, etter flere alternative søk, fram til den siden der skjemaet skulle ligge. Access denied. For da var klokka over tolv.

Ærlig talt! Altinn skulle liksom "lette kommunikasjonen med det offentlige"?! Jommen sa jeg smør.

Hvis jeg skriver et brev og ber om utsettelse, og forklarer hva som skjedde på nettet, tror dere de godtar det da?

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

22

• frosken

6

• Sør

4

• morsan

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Hvis jeg skriver et brev og ber om utsettelse, og forklarer hva som skjedde på nettet, tror dere de godtar det da?''

Ja, såfremt du holder det i en saklig og nøktern stil uten utskjelling :-)

Skrevet

Jeg er ganske enig. Jeg skulle forandre ett tall og slet med å finne hvordan jeg skulle gjøre det og klarte såvidt å få levert før fristen gikk ut.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg er ganske enig. Jeg skulle forandre ett tall og slet med å finne hvordan jeg skulle gjøre det og klarte såvidt å få levert før fristen gikk ut.

Det er lov å levere før den siste dagen.

Skrevet

Det er lov å levere før den siste dagen.

Jeg har papirnoia og nettbanknoia for tida. Tok å sorterte papirer for tre uker siden, nå har jeg tre store bunker igjen. Jeg blir gærn.

Regningene mine går på autogira da heldigvis. Enda klarer jeg å få inkassovarsler. Og jeg har penger å betale med. Men har noia likevel.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har papirnoia og nettbanknoia for tida. Tok å sorterte papirer for tre uker siden, nå har jeg tre store bunker igjen. Jeg blir gærn.

Regningene mine går på autogira da heldigvis. Enda klarer jeg å få inkassovarsler. Og jeg har penger å betale med. Men har noia likevel.

Her er det helt motsatt, jeg elsker å ordne og styre med økonomi. Jeg legger regninger inn til betaling i nettbanken, samme dagen som jeg får de. Vi har en egen regningsbetalingskonto, hvor vi overfører et fast beløp hver måned.

Jeg syntes til og med at det var lenge å vente helt til 23. mars før vi fikk mulighet til å levere selvangivelsen.

:-)

Skrevet

Her er det helt motsatt, jeg elsker å ordne og styre med økonomi. Jeg legger regninger inn til betaling i nettbanken, samme dagen som jeg får de. Vi har en egen regningsbetalingskonto, hvor vi overfører et fast beløp hver måned.

Jeg syntes til og med at det var lenge å vente helt til 23. mars før vi fikk mulighet til å levere selvangivelsen.

Jeg har bestandig vært sånn som deg. Så jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke klarer å ordne opp i det lenger. Da jeg skulle levere selvangivelsen med en retting, de hadde gitt meg feil antall kroner i særfradrag, så hadde jeg hjertebank og svettet og ga f... i særfradrag for sykdomsutgifter enda jeg sitter med malen fra mange år tilbake og det er bare å forandre tall.

Det er fælt og jeg synes det er litt latterlig at jeg ikke fikser det. Men men, da får jeg heller betale litt mer skatt da når jeg er så idiotisk.

Skrevet

Jeg har bestandig vært sånn som deg. Så jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke klarer å ordne opp i det lenger. Da jeg skulle levere selvangivelsen med en retting, de hadde gitt meg feil antall kroner i særfradrag, så hadde jeg hjertebank og svettet og ga f... i særfradrag for sykdomsutgifter enda jeg sitter med malen fra mange år tilbake og det er bare å forandre tall.

Det er fælt og jeg synes det er litt latterlig at jeg ikke fikser det. Men men, da får jeg heller betale litt mer skatt da når jeg er så idiotisk.

Send dem et brev, og si at du oppdaget et beløp som var feil, og ønsker å rette på det. Det går nok bra.

Bare skriv:

Skatt Øst,

Adresse

Korrigering av selvangivelse,

Personnr. 123456 12345

"Jeg oppdaget at beløpet for særfradrag er feil; det skal være kr 1000000000, og ikke kr 10000 som stod på selvangivelsen.

Med vennlig hilsen

Dorte DOL

Med vennlig hilsen

Gjest høstløv
Skrevet

''ga f... i særfradrag for sykdomsutgifter enda jeg sitter med malen fra mange år tilbake og det er bare å forandre tall.''

Du kan prøve å sende det inn i ettertid, og si at du glemte å ta det med i selvangivelsen, men da må du sende med dokumentasjon på papir og vedlegge et brev.

Skrevet

Send dem et brev, og si at du oppdaget et beløp som var feil, og ønsker å rette på det. Det går nok bra.

Bare skriv:

Skatt Øst,

Adresse

Korrigering av selvangivelse,

Personnr. 123456 12345

"Jeg oppdaget at beløpet for særfradrag er feil; det skal være kr 1000000000, og ikke kr 10000 som stod på selvangivelsen.

Med vennlig hilsen

Dorte DOL

Med vennlig hilsen

Jeg er bare fornøyd med at jeg fikk sendt det inn jeg før fristen. Nå har jeg masse andre papirer å ordne opp i. Det får gå litt etter litt.

Skrevet

''ga f... i særfradrag for sykdomsutgifter enda jeg sitter med malen fra mange år tilbake og det er bare å forandre tall.''

Du kan prøve å sende det inn i ettertid, og si at du glemte å ta det med i selvangivelsen, men da må du sende med dokumentasjon på papir og vedlegge et brev.

Jeg vet ikke om det er vits fordi det er bilen som er de største utgiftene jeg har for medisinene mine får jeg plutselig på blå resept og bilen har kostet meg veiavgift, forsikring og parkeringsplass i år og det er det. Ikke engang bensin for jeg har ikke kjørt den.

For jeg fikser ikke å ringe sjåførlæreren. Jeg har rett og slett mistet piffen og er lei.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg vet ikke om det er vits fordi det er bilen som er de største utgiftene jeg har for medisinene mine får jeg plutselig på blå resept og bilen har kostet meg veiavgift, forsikring og parkeringsplass i år og det er det. Ikke engang bensin for jeg har ikke kjørt den.

For jeg fikser ikke å ringe sjåførlæreren. Jeg har rett og slett mistet piffen og er lei.

Tenk på den store friheten du vil få, når du kan kjøre bilen og ikke være avhengig av noen.

Skrevet

Tenk på den store friheten du vil få, når du kan kjøre bilen og ikke være avhengig av noen.

Jeg vet det, jeg har hatt lappen i 35 år og er vant til å kjøre, men den bilen her er altfor stor og ikke den jeg ville ha. Det går jo ikke an å få parkert den engang, den trenger 7,5 meter parkeringsplass så da må jeg bruke to plasser hvis jeg skal parkere.

Skrevet

Jeg vet det, jeg har hatt lappen i 35 år og er vant til å kjøre, men den bilen her er altfor stor og ikke den jeg ville ha. Det går jo ikke an å få parkert den engang, den trenger 7,5 meter parkeringsplass så da må jeg bruke to plasser hvis jeg skal parkere.

'' Det går jo ikke an å få parkert den engang''

Nå tuller du fælt, Dorthe. Selvfølgelig går det an å parkere bilen, selv om det er færre parkeringsmuligheter enn for en mindre bil.

Gjest høstløv
Skrevet

De fleste P-plasser reservert for bevegelseshemmede er større enn vanlige P-plasser.

Gjest høstløv
Skrevet

Nå tuller du fælt, Dorthe. Selvfølgelig går det an å parkere bilen, selv om det er færre parkeringsmuligheter enn for en mindre bil.

Jeg har bil med sidemontert heis, og kjører jeg alene, så parkerer jeg på tvers over to parkeringsplasser, ellers kommer det garantert en og parkerer bilen sin kloss inntil min bil og da kan jeg ikke komme inn i den.

Så det er ikke alltid enkelt å få parkert.

Skrevet

De fleste P-plasser reservert for bevegelseshemmede er større enn vanlige P-plasser.

Men ikke så store og jeg har heisen bak. Men jeg har snakket med trafikketaten og jeg har lov å bruke to plasser. Så nå er det bare å få tatt de timene med den nye bilen.

Jeg skjønner jo ikke oppned på den, man bruker ikke engang nøkkel for å starte den og jeg er vant med en liten Toyota.

Gjest høstløv
Skrevet

Du har da mange flere utgifter enn dette.

Egenandeler til legebesøk, egenandeler til transport til lege og til og fra sykehuset.

Du betaler vel også egenandel til kommunen for å ha personlig assistent eller hjemmehjelp.

Osv, osv.

Skrevet

Frosken, jeg har bestemt meg at jeg skal gjøre det nå. Ikke flere dårlige unnskyldninger. Men jeg er så redd at jeg dauer på meg. Kunne jeg ikke fått en dogde minivan i steden da med rampe på siden?

Skrevet

Du har da mange flere utgifter enn dette.

Egenandeler til legebesøk, egenandeler til transport til lege og til og fra sykehuset.

Du betaler vel også egenandel til kommunen for å ha personlig assistent eller hjemmehjelp.

Osv, osv.

Ja, men det går gjerne opp i opp med grunnstønaden og hjelpestønaden og så har jeg har jo frikort etter fire uker og da betaler jeg ikke mer.

Jeg trakk av 47 000 i forifjor altså som jeg fikk godkjent. Da fikk jeg nemlig full gjennomgang av utgiftene så jeg ikke fikk penger før på høsten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...