Gå til innhold

Visa debetkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg?

Jeg er en amøbe når det gjelder kortbruk på internett.

Jeg har ingen kredittkort privat, men ett gjennom jobb.

Jeg har ett VISA debitkort privat. Kan jeg bruke det til å handle ting på internett, eller må jeg har kredittkort?

Har endelig fått ordnet egen nettbank (har i alle år brukt mannen min sin, men da kan jeg ikke bruke firma-kredittkortet til å kjøpe jobbreiser med pga perosnlig sikkerhetskode). Får imidlertid ikke kjøpt det jeg skal, selv om tilgangen til nettbanken nå virker med den kodebrikken jeg har fått.

Så jeg tenkte jeg skulle teste det ut med mitt private kort og se om det virker. Men kan jeg det da, når ikke det er kredittkort?

Som sagt, så handler jeg omtrent ikke på nettet (når jeg få ganger har gjort det, har jeg brukt min kjæres kredittkort, eller jobbens før de i høst startet med påbudt sikkerhetskode).

(og så til slutt så aner jeg ikke hva jeg evt skulle teste mitt private kort på, hva jeg skulle kjøpe.... Varer handler jeg da i butikken....)

Snakk om å være ikke-avhengig av kredittkort!!!! *s*

HJELP!!!!

Mary Poppins
Skrevet

Jeg betaler alltid med mitt visa debet kort på nettet så det går helt fint :-)

Skrevet

Jeg betaler alltid med mitt visa debet kort på nettet så det går helt fint :-)

Oi, takk for svar :-)

Har så lyst til å teste det og se om jeg får det til å virke....

Men hva søren skal jeg kjøpe da?

kan jo sjekke programmet for konserter og teater nå i vår...

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er storforbruker av å handle på nettet, så for meg er det ufattelig at du sliter med å finne _noe_ å kjøpe ;-)

Skrevet

Jeg er storforbruker av å handle på nettet, så for meg er det ufattelig at du sliter med å finne _noe_ å kjøpe ;-)

He - he :-)

Tror ikke jeg skal legge så veldig stor energi i å finne ting på nettet. Men litt artig kan det vel være av og til. Og ikke minst praktisk når det gjelder reiser go kino/teaterbilletter!

Mary Poppins
Skrevet

He - he :-)

Tror ikke jeg skal legge så veldig stor energi i å finne ting på nettet. Men litt artig kan det vel være av og til. Og ikke minst praktisk når det gjelder reiser go kino/teaterbilletter!

Bruker du linser? Det er en del å spare på det hvis man kjøper det online, så du kan jo vurdere det i så fall :-)

Gjest lauring
Skrevet

Det er tryggere å benytte et kredittkort enn et debetkort som er direkte koblet opp mot bankkontoen din. Da unngår du at kontoen din blir tappet for penger. Bruker du et kredittkort kan du sjekke faktuaren før du betaler.

jubalong70
Skrevet

Om du leser på engelsk - www.amazon.com

Og bøker kan du importere tollfritt :):):)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg bruker som oftes kredittkortet, men på endel plasser bruker jeg også debetkortet mitt, gjerne på kjente butikker.

Liker du musikk? Spiller barna spill? Da kan du jo kjøpe noe her f.eks:

http://cdon.no/

Filmer handler jeg også på nett. Eller, jeg handler alt på nett da, men for å nevne noe ;o)

mariaflyfly
Skrevet

www.gymmboree.com

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg har ofte handlet med mitt debetkort på nett,

men ulempen er hvis man blir svindlet... da er det din konto det går utover!

Fordelen med kreditkort er visagarantien, og dette blir trukket fra deres konto og ikke din.

candyqueen_83
Skrevet

Samme her :o) Beløpet på kontoen min skulle vært litt større :o)

Gjest prust
Skrevet

Bruker du linser? Det er en del å spare på det hvis man kjøper det online, så du kan jo vurdere det i så fall :-)

Ja, jeg bruker linser, men har veldig spesiell synsfeil (veldig skjeve hornhinner), så til og med min kjære trofaste optiker synes det er vanskelig å finne linser som holder seg stabilt på øyet slik at synet blir godt nok.

Så det er nok best for meg å holde meg til min lokale optiker.

Men takk for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...