Gå til innhold

Kan jeg jobbe i hagen i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Jeg har min egen vaskemaskin og tørketrommel så det er ikke tilgang som er problemet. Hennes problem er at hun mener at det bråker for mye fra vaskekjelleren og også at jeg hopper rundt i min egen leilighet når hun hører meg mellom elleve og tolv om kvelden og ved syvtiden om morgenen.

Hun har vært en gammel grinebiter i alle år og var stort problem før i tiden pga. fyllebråk. Nå er hun alene og ligger i tungsinn store deler av tiden. Det er ikke noe lett, men som du sier jeg får bare vaske i vei og la henne sende inn en skriftlig klage.

Et sted jeg bodde for lenge siden var det ifølge vedtektene forbudt å bruke vaskekjelleren etter kl. 17 og i helgene.

Hehe - helt latterlig! Tydelig at disse reglene var fra en gang mor var hjemmeværende og/eller man hadde hushjelp som tok seg av klesvask.

I samme vedtekter stod forresten at det ikke var lov å dusje før kl. 7 om morgenen (synd på de som evt. ble vekket av sildring i rørene, må vite). LOL!

Reglene hadde merkelig nok holdt stand til ca. 1990, men da fikk den yngre garde i gården heldigvis endret dem. Og like etter fikk jeg ordnet meg egen vaskemaskin - selv etter noe mer liberale vasketider var det i et travelt liv vanskelig å forholde seg til avtaler og begrensninger når det gjalt klesvask.

Fortsetter under...

Gjest segunda

Et sted jeg bodde for lenge siden var det ifølge vedtektene forbudt å bruke vaskekjelleren etter kl. 17 og i helgene.

Hehe - helt latterlig! Tydelig at disse reglene var fra en gang mor var hjemmeværende og/eller man hadde hushjelp som tok seg av klesvask.

I samme vedtekter stod forresten at det ikke var lov å dusje før kl. 7 om morgenen (synd på de som evt. ble vekket av sildring i rørene, må vite). LOL!

Reglene hadde merkelig nok holdt stand til ca. 1990, men da fikk den yngre garde i gården heldigvis endret dem. Og like etter fikk jeg ordnet meg egen vaskemaskin - selv etter noe mer liberale vasketider var det i et travelt liv vanskelig å forholde seg til avtaler og begrensninger når det gjalt klesvask.

Det er slik at etter at jeg ble alene så er det enda vanskeligere å forholde seg til slike regler. Da døtrene mine bor hos meg så er vi to eller tre om å vaske og kan ta det når en er hjemme. Nå er det slik at jeg ofte ikke kommer hjem før sent om kvelden og får da ikke vasket før i helgene. Hvis jeg er ute fredagskveld og lørdag f.eks. så greier jeg ikke å vaske.

Nå hyler hunden hos henne. Kanskje jeg skulle sjekke regler om dyrelyder til bestemte tider;-)

• 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...