Unni23 Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Jeg mener plassen for kvinnen er i hjemmet. Mannen skal være den som tjener penger til å forsørge barna og meg. 0 Siter
black wealch Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Enig meg deg. Men han tjener jo så dårlig. Derfor må jeg bidra med en litt større sum enn hva han tjener. Også er det jo litt utviklende da, med en jobb :-) ;-) 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Ja, slik er idealet, men virkeligheten er en helt annen, for de færreste familier kan leve på en inntekt. I vårt moderne samfunn er mor ofte helt nødt til å ha arbeide utenfor hjemmet. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Enhver får nå velge som de selv ønsker. Ingen har vel garanti for at en mann gidder å forsørge seg hele livet, så personlig synes jeg det er en risikosport. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Hehe... Din holdning, satt ut i livet, ville i alle fall begrenset svært mange kvinner og menn, basert på en forestilling om (nærmest) ufravikelige kjønnsroller. Kan være den kvinnerollen du definerer, gjør deg lykkelig, men den ville tatt livet av meg Ellers er du vel ikke gammeldags - du er sikkert bare retro. Mye kulere det.... 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Du er i hvert fall utrolig dum og naiv hvis du mener noe med dette innlegget som jeg tviler stort på. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Ja, slik er idealet, men virkeligheten er en helt annen, for de færreste familier kan leve på en inntekt. I vårt moderne samfunn er mor ofte helt nødt til å ha arbeide utenfor hjemmet. Hvilken idyll forbinder du med at kvinner blir bundet til kjøkkenbenken igjen? 0 Siter
Gjest tvilsomt Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Du er i hvert fall utrolig dum og naiv hvis du mener noe med dette innlegget som jeg tviler stort på. oppmerksomhetssøkende person.... 0 Siter
Sør Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Ja, slik er idealet, men virkeligheten er en helt annen, for de færreste familier kan leve på en inntekt. I vårt moderne samfunn er mor ofte helt nødt til å ha arbeide utenfor hjemmet. 1) Hvilket "ideal"? 2) "mor" er ikke mer nødt å jobbe ute nå enn før, hvis man bare aksepterer samme levestandard som man hadde for 50 år siden. Hvor mange hadde TV og sydenferie da? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Hva gjoer du hvis du ikke lenger har noen mann? 0 Siter
Gjest lat eller? Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Ikke gammeldags, men lat kanskje? Gidder ikke jobbe? 0 Siter
Bookworm Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Du er gammeldags som generaliserer at slik skal det være for alle. Men hvis det er kvinner som ønsker å være hjemme, mens mannen jobber så er jo det helt greit. 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 1) Hvilket "ideal"? 2) "mor" er ikke mer nødt å jobbe ute nå enn før, hvis man bare aksepterer samme levestandard som man hadde for 50 år siden. Hvor mange hadde TV og sydenferie da? Med vennlig hilsen Da vi giftet oss for 30 - 40 år siden, kunne vi ikke leve av bare en inntekt. Og det var ikke sydenferie vi trengte de ekstra pengene til. Vi hadde rett og slett ikke råd til å kjøpe sportsvogn til vårt barn. Jeg var nødt til å jobbe for at vi skulle kunne greie å betale for leilighet og ha penger til mat og klær. Jeg liker å jobbe, så det gjør meg ingenting. Jobben jeg har er både meningsfull og spennende, synes jeg. 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Hvilken idyll forbinder du med at kvinner blir bundet til kjøkkenbenken igjen? Ingen blir bundet til kjøkkenbenken i vår moderne tidsalder. Vi har alle mulige moderne hjelpemidler, og å lage mat tar forholdsvis kort tid og krever liten innsats. 0 Siter
Sør Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Da vi giftet oss for 30 - 40 år siden, kunne vi ikke leve av bare en inntekt. Og det var ikke sydenferie vi trengte de ekstra pengene til. Vi hadde rett og slett ikke råd til å kjøpe sportsvogn til vårt barn. Jeg var nødt til å jobbe for at vi skulle kunne greie å betale for leilighet og ha penger til mat og klær. Jeg liker å jobbe, så det gjør meg ingenting. Jobben jeg har er både meningsfull og spennende, synes jeg. Hei, Jeg er helt enig med deg; poenget var mer at det ikke er vanskeligERE å leve på én inntekt nå enn før, bare at levestandarden må være som for "50 år" siden, og det er det få som er villige til å akseptere i dag. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest GA Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Ja, det synes jeg er gammeldags. Forøvrig har da damer alltid jobbet. Det var kun i de øverste sosiale lag de _ikke_ jobbet, og muligens en periode i forrige århundre i middelklassen. I min familie har alltid både mødrene og fedrene jobbet. Det har vært helt nødvendig for å overleve. 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Ingen blir bundet til kjøkkenbenken i vår moderne tidsalder. Vi har alle mulige moderne hjelpemidler, og å lage mat tar forholdsvis kort tid og krever liten innsats. Å være bundet til kjøkkenbenken er et begrep og handler ikke om hvor mye tid kvinner konkret bruker til å lage mat. Å være bundet til kjøkkenbenken handler om å være underkastet og avhengig av sin mann. Hvis det tar så kort tid å lage mat og vaske tøy med moderne hjelpemidler forstår jeg ikke helt hva kvinner skal gjøre hele dagen hjemme. 0 Siter
laban Skrevet 2. mai 2010 Skrevet 2. mai 2010 Gammeldags og / eller nostalgisk. Men først og fremst er du vel ute etter å provosere. Det er en myte at alt var så mye bedre på den tiden da dette var det vanlige. Man drømmer seg tilbake til 50-tallet da barna kom hjem til ferske boller, rent hus og en mor som hjalp dem med leksene og lagde middag slik at alt var prikkfritt til far ble mottatt som en konge etter endt arbeidsdag. Spør de som vokste opp med en far som ikke var noen stødig familiemann, f.eks. en som drakk eller som stakk av etter en stund, hvor idyllisk barndommen deres var. Husker du Fred fra "Beatles", hvis du har lest den? Eller Oliver fra Vestlys serie om Ole Aleksander? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.