Gå til innhold

glemte levere selvangivelsen :(

Anbefalte innlegg

Gjest rykkkaaa
Skrevet

selv om jeg hadde alvorlige forandringer å gjøre :(

hva skjer nå?

får jeg et enormt skattesmell neste år?

eller blir jeg trukket allerede i år?

er det for sent å prøve endre den nå ?

Gjest høstløv
Skrevet

Du kan jo prøve å endre den og sende inn selvangivelsen med endringene.

Det skal være mulig å få endret ligningen 3 år tilbake i tid, hvis en først får kjennskap til feilene i ettertid.

Skrevet

Ta kontakt med ligningskontoret så ordner det seg helt sikkert!

Gjest rykkkaaa
Skrevet

Du kan jo prøve å endre den og sende inn selvangivelsen med endringene.

Det skal være mulig å få endret ligningen 3 år tilbake i tid, hvis en først får kjennskap til feilene i ettertid.

har gjort endringene over nett nå, satser på det gikk bra..

Skrevet

Du kan sende den innen kl. 24.00 ikveld, leste det i avisen her en dag.

Etter jeg hadde styrt med å sende den i tide på onsdagen.

Sto ihvertfall der at det gikk helt fint pga 1 mai og noen greier.

Hadde tatt det helt rolig jeg etter at jeg leste det innlegget :)

Går nok heeeelt fint ja :)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg mener ikke å være kjip - men hvordan er det mulig å glemme å levere selvangivelsen?!? Spesielt når man har alvorlige endringer som skal gjøres? Jeg tenker at man jo får så lang tid på seg til å gjøre endringer, pluss at det står påminnelse om levering på så og si alle avis-nettsider.

Gjest rykkkaaa
Skrevet

Jeg mener ikke å være kjip - men hvordan er det mulig å glemme å levere selvangivelsen?!? Spesielt når man har alvorlige endringer som skal gjøres? Jeg tenker at man jo får så lang tid på seg til å gjøre endringer, pluss at det står påminnelse om levering på så og si alle avis-nettsider.

har ikke sett noen påminnelse om når den skal leveres inn jeg, eneste jeg husker er at tanta mi sa i tlf at man har over en og en halv måned på seg, og så har jeg vært en uke si syden og trodde jeg hadde god tid på meg, og så på nett da jeg kom hjem, at den skulle vært levert nylig.

godt nok svar?

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Fins ikke vanskelig å glemme den.

Feks mye å gjøre på jobb kombinert med tenåringstrass og opp-pussing hjemme osv...

Mary Poppins
Skrevet

Fins ikke vanskelig å glemme den.

Feks mye å gjøre på jobb kombinert med tenåringstrass og opp-pussing hjemme osv...

Jeg synes det er godt gjort å glemme den, mtp at det er påminnelser om det på nyheter aviser osv, men ok.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg synes det er godt gjort å glemme den, mtp at det er påminnelser om det på nyheter aviser osv, men ok.

Meget travel kan bety meget travel. Dvs ingen TV-titting eller avislesning.

Skrevet

Faren for å glemme å levere antar jeg øker sterkt med tiden som går. Hvis man har bestemt seg for at "den leverer jeg etter kl 22 siste dagen", og så sitter man der fredag kveld med vin og en film på dvd, ja da er det superlett å glemme!

Så trikset må jo være å levere _tidligere_! ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Det samme tenkte jeg - det har jo vært et evinnelig selvangivelses-gnål i ukesvis.

Mary Poppins
Skrevet

Det samme tenkte jeg - det har jo vært et evinnelig selvangivelses-gnål i ukesvis.

Hehe ja nettopp det mener jeg og :)

Mary Poppins
Skrevet

Faren for å glemme å levere antar jeg øker sterkt med tiden som går. Hvis man har bestemt seg for at "den leverer jeg etter kl 22 siste dagen", og så sitter man der fredag kveld med vin og en film på dvd, ja da er det superlett å glemme!

Så trikset må jo være å levere _tidligere_! ;-)

Ja, men der har du det - jeg ville aldri ventet og satset på å levere kl22 på fristdagen dersom jeg visste jeg hadde store endringer å gjøres. Men det er meg :-)

Skrevet

Ja, men der har du det - jeg ville aldri ventet og satset på å levere kl22 på fristdagen dersom jeg visste jeg hadde store endringer å gjøres. Men det er meg :-)

''Ja, men der har du det - jeg ville aldri ventet og satset på å levere kl22 på fristdagen dersom jeg visste jeg hadde store endringer å gjøres. Men det er meg :-)''

Samme her. Med mindre man har masse papirer og sånt som man ikke får tak i før i siste liten er det da ingen grunn til å vente til siste dag med å levere.

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

har ikke sett noen påminnelse om når den skal leveres inn jeg, eneste jeg husker er at tanta mi sa i tlf at man har over en og en halv måned på seg, og så har jeg vært en uke si syden og trodde jeg hadde god tid på meg, og så på nett da jeg kom hjem, at den skulle vært levert nylig.

godt nok svar?

Hvor gammel er du? Forstår at du ikke kan være så mange og tjue.... Når du får selvangivelsen, så står det på den hva fristen for levering er. og når din tante sier en og en halv måneds frist, så burde du i minste brydd deg om å få datoen. Vi fikk ikke selvangivelsen før etter påske, så vi hadde ikke mange ukene på oss. men fra 23.(?) mars var det vel mulig å se den på nettet?

Håper det ordner seg for deg. Men det virker noe naivt å glemme en så viktig ting. Du husker det nok neste år!

Gjest sjaffern
Skrevet

Ikke bry deg om de selvtilfredse svarene du får.

Gjest lykke til
Skrevet

Godt du fikk levert den på nett da - går nok bra, men du kan muligens få en liten straffeskatt pga for sen levering.

Og jeg har full forståelse for at det er mulig å glemme denne, utsatt den til siste dagen jeg. Selv om jeg ser det vanskelig for de fleste her å skjønne at det går an å glemme den, så gjør det faktisk det.

Gjest rykkkaaa
Skrevet

Hvor gammel er du? Forstår at du ikke kan være så mange og tjue.... Når du får selvangivelsen, så står det på den hva fristen for levering er. og når din tante sier en og en halv måneds frist, så burde du i minste brydd deg om å få datoen. Vi fikk ikke selvangivelsen før etter påske, så vi hadde ikke mange ukene på oss. men fra 23.(?) mars var det vel mulig å se den på nettet?

Håper det ordner seg for deg. Men det virker noe naivt å glemme en så viktig ting. Du husker det nok neste år!

åguuuuuuuuuuud så perfekte dere er da!

jeg bøyer over i beundring!

Skrevet

Samme her :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...