Gå til innhold

Hva gir dere i konf-gave til naboers barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tre av naboene har barn som konfirmeres neste helg. Alle tre har vært mye her gjennom oppveksten, så jeg synes jeg kjenner dem godt. Hvor mye penger ville dere gitt i gave?

Skrevet

Naboer gir ikke gaver til hverandre om ikke det er nære venners barn.

Skrevet

Jeg synes 200-300 er en passe sum. Det er det naboene her pleier å gi når det er konfirmanter i nabolaget.

Gjest lat eller?
Skrevet

Naboer gir ikke gaver til hverandre om ikke det er nære venners barn.

Jo, det må da en god husmor huske på.

Det er tradisjon langt bakover i tid.

Skrevet

Jo, det må da en god husmor huske på.

Det er tradisjon langt bakover i tid.

Ekke lurt å sette andre i takknemligshetsgjeld når det gjelder naboer. En vakker dag kan man bli uvenner.

Gjest Konfirmant
Skrevet

Jeg ville gitt kr. 200 pluss et morsomt kort!

Gjest segunda
Skrevet

Ekke lurt å sette andre i takknemligshetsgjeld når det gjelder naboer. En vakker dag kan man bli uvenner.

Det henger ikke sammen at man ikke gir gaver til nabobarna fordi man kan bli uvenn med foreldrene engang i fremtiden.

trollemor;o)
Skrevet

Vi ga 200 til den nærmeste naboen i fjor. Vi har en del med de å gjøre. I år er det to andre naboer som skal konformeres. Har hatt lite med disse å gjøre de siste 5 åra, og har heller ikke noe særlig kontakt med foreldrene. Kommer til å gi 100.

Skrevet

Det er praktisk å ha dol når man lurer på slike ting:-)

Skrevet

Det er praktisk å ha dol når man lurer på slike ting:-)

Jeg syns du burde tenke litt på de du ikke kjente da de ble konfirmert også. Sånn etterskuddsgave.

Skrevet

Jeg syns du burde tenke litt på de du ikke kjente da de ble konfirmert også. Sånn etterskuddsgave.

Jeg mener å ha hørt at det er foreldelsesfrist på slike gaver.

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at det er foreldelsesfrist på slike gaver.

*hmfr*

Jeg må bli kjent med flere gave-mennesker.

Skrevet

*hmfr*

Jeg må bli kjent med flere gave-mennesker.

Alternativt kan du innføre flere gave-anledninger. Jeg håper fortsatt på 17. mai gave, Kristi himmelfart-gave, pinsegave og sommergave.

Skrevet

Alternativt kan du innføre flere gave-anledninger. Jeg håper fortsatt på 17. mai gave, Kristi himmelfart-gave, pinsegave og sommergave.

Hadde vært supert, men hvis jeg håper på det blir jeg bare skuffa, selv om jeg ofte gnåler om feriegaver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...