Gå til innhold

Hva gir dere i konf-gave til naboers barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg var i konfirmasjon i dag, og 200 kr var det som kom fra naboer og venner.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Og forresten, det er den summen jeg har gitt til mine naboer, som jeg kjenner ganske godt.

Gjest Elextra
Skrevet

Tenkte 200, og etter å ha kikket på et par av de andre svarene ser jeg at jeg var litt på linje.

Men stusser litt over at mens de fleste synes å ville gi 200 i gave til et nabobarn, synes svært mange at 500 er en gedigen bryllupsgave! :P.

(men som alltid - man vet ikke om det er de samme som svarer)

Skrevet

Tenkte 200, og etter å ha kikket på et par av de andre svarene ser jeg at jeg var litt på linje.

Men stusser litt over at mens de fleste synes å ville gi 200 i gave til et nabobarn, synes svært mange at 500 er en gedigen bryllupsgave! :P.

(men som alltid - man vet ikke om det er de samme som svarer)

Jeg har også sett for meg et sted mellom 200 og 400. Har lyst til å gi den ene jenta mer enn de to andre fordi hun har tilbragt utrolig mye tid her de siste to årene - men er litt bekymret for at de andre skal få vite det. Hmmm...

Skrevet

Hadde vært supert, men hvis jeg håper på det blir jeg bare skuffa, selv om jeg ofte gnåler om feriegaver.

Livet er fullt av skuffelser. Kanskje særlig for oss som venter pinsegaver?

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg har også sett for meg et sted mellom 200 og 400. Har lyst til å gi den ene jenta mer enn de to andre fordi hun har tilbragt utrolig mye tid her de siste to årene - men er litt bekymret for at de andre skal få vite det. Hmmm...

Jeg hadde konfirmant i fjor. Det ble så mye hilsener, gaver og kort med penger at det ble dugnad på å åpne det. Vi skrev opp i en bok.

Etterpå (fikk jeg inntrykk av) var det sluttsummen som ble sammenliknet og snakket om på skolen. Min hadde ikke sjans til å huske hvem som hadde gitt hvor mye i hvert fall (selv om vi skrev det opp). Ikke var h*n spesielt interessert heller.

Det falt et par kommentarer av typen "Men hvorfor fikk jeg penger av NN når de andre ikke fikk det?" Og vi forklarte da at "Jammen, NN er venninne med bestemor" eller "Du var jo så mye hos dem da du var liten, husker du? De kjenner sikkert ikke de andre på samme måten."

Gi det du føler for, du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...