Gå til innhold

Trampoline, dårlige erfaringer?

Anbefalte innlegg

Mista nikket
Skrevet

Ulykker kan skje overalt. Ungene dine hopper jo hos naboen, så hva er det som tilsier at det skal skje uhell hvis dere kjøper en?

Skrevet

Vi har hatt èn ulykke, og det var bare en som fikk kneet sitt i nesa og blødde litt neseblod.

Ungene har det kjempegøy med trampolina. De leiker alt mulig der, ikke bare rett opp og ned hopping.

Skrevet

Vi har hatt èn ulykke, og det var bare en som fikk kneet sitt i nesa og blødde litt neseblod.

Ungene har det kjempegøy med trampolina. De leiker alt mulig der, ikke bare rett opp og ned hopping.

''Vi har hatt èn ulykke, og det var bare en som fikk kneet sitt i nesa og blødde litt neseblod.''

Vi var på ferie et sted de hadde en enorm (6 m?) trampoline den sommeren ungene var nesten 3 og nesten 5 år. De hoppet jo som bare det og 3-åringen dura hodet rett opp i trynet på 5-åringen så han silblødde fra begge nesebor. *hehe* Det er vel den eneste "alvorlige" ulykken vi har hatt.

At jentungen gikk på ryggen ut av sikkerhetsnettet da hun skulle ned og ramla ned stigen og fikk et svært skrubbsår på ryggen første gangen de var på trampolina etter at vi selv kjøpte er en annen sak... Stigen ble umiddelbart byttet ut med en stol. Og jeg tror faktisk at hun 2 ganger har klart det kunststykket å ramle ut av åpningen mens de hoppet! Men hun er bare sånn... :o)

Gjest verinoca
Skrevet

Ulykker kan skje overalt. Ungene dine hopper jo hos naboen, så hva er det som tilsier at det skal skje uhell hvis dere kjøper en?

Jeg regner med at om vi får trampoline i egen hage så blir hoppefrekvensen høyere, ergo vil også risikoen for uhell øke tilsvarende. ;-)

Skrevet

Yngstejenta vår brakk leggbeinet sitt da hun hoppet tau på trampolinen. (!) Hun var tre år da.

Men - Trampolinen er gull verdt. Ungene storkoser seg der hele sommerhalvåret. Det som skjedde kunne skjedd hvor som helst med henne i den tiden der, hun manglet forsiktighetsgenet på den tiden...

Skrevet

Yngstejenta vår brakk leggbeinet sitt da hun hoppet tau på trampolinen. (!) Hun var tre år da.

Men - Trampolinen er gull verdt. Ungene storkoser seg der hele sommerhalvåret. Det som skjedde kunne skjedd hvor som helst med henne i den tiden der, hun manglet forsiktighetsgenet på den tiden...

''hun manglet forsiktighetsgenet på den tiden...''

Mi har forsiktighetsgenet i bøttevis, men hun har også bøttevis med klosset-genet... *sukk* Hun har alltid vært sånn. Da hun var liten kunne hun sitte rett opp og ned på en stol og så bare falle ned. Men hun er frisk som en fisk altså. :o) Blåflekker og skrubbsår har hun konstant, i alle fall i sommerhalvåret.

Gjest prust
Skrevet

Jeg regner med at om vi får trampoline i egen hage så blir hoppefrekvensen høyere, ergo vil også risikoen for uhell øke tilsvarende. ;-)

''Jeg regner med at om vi får trampoline i egen hage så blir hoppefrekvensen høyere, ergo vil også risikoen for uhell øke tilsvarende. ;-)''

Jeg tenker som deg. Våre barn har ønsket seg trampoline i flere år, men jeg har vært skeptisk og redd for at de skal skade seg.

De hopper hos naboene, men det er jo ikke så mye hoppping ift om vi hadde hatt en selv.

Er veldig i tvil om jeg er for feig og streng. Det vanskeligste er de to trampolinene i gata som ikke har sikkerhetsnett. Våre barn leker mye der, og jeg er ekstra redd for dem der, men har ikke lagt ned noe forbud.....

trollemor;o)
Skrevet

Snart 3,5 og 6. 3-åringen må naturlig nok holdes under oppsyn, og helst være alene der inne. Spørs om det er mulig å få til.

Ja, vi prøvde oss med slike regler en stund, men vi har bare droppa det. De er flinke å passe på at ting går riktig for seg og trenger ikke innblanding fra oss voksne. Når alle naboungene er her er de fra 6-12 år.

Mista nikket
Skrevet

Ja, du kan si det på den måten også, men jeg tenkte at foreldrene med den andre trampolinen også passet på at alt foregikk under kontroll:-)

Skrevet

''derfor er jeg ikke noe streng når jeg ikke er tilstede''

Hehe, hadde jo vært godt gjort, i grunn ;o))

Nja, jeg vet stort sett hvor og hva ungene har holdt på med, litt kontrollfreak altså ;o)

Skrevet

''hun manglet forsiktighetsgenet på den tiden...''

Mi har forsiktighetsgenet i bøttevis, men hun har også bøttevis med klosset-genet... *sukk* Hun har alltid vært sånn. Da hun var liten kunne hun sitte rett opp og ned på en stol og så bare falle ned. Men hun er frisk som en fisk altså. :o) Blåflekker og skrubbsår har hun konstant, i alle fall i sommerhalvåret.

Hehe, ja de er forskjellige.

Yngstemor hos oss har heldigvis utviklet en passe dose forsiktighet med tiden, så nå klarer hun seg helt fint.

Hun startet showet hos oss med å brekke armen, da var hun 16 måneder og hadde vært hos oss i 2 uker. Hun ramla ned fra en stol. Sånn holdt vi på et par år, hun var fullstendig uten hemninger. Det var travelt det!

Heldigvis har det blitt bedre med årene!

Gjest verinoca
Skrevet

Ja, du kan si det på den måten også, men jeg tenkte at foreldrene med den andre trampolinen også passet på at alt foregikk under kontroll:-)

Vel, det er litt ymse, har jeg inntrykk av.

Skrevet

Det har fungert utmerket i åresvis her. Den blir brukt en del, og vi har aldri hatt alvorlige ulykker.

(Et par stk. har ramlet ned uten skader, og så har de dunket inni hverandre og fått noen blåmerker.)

Mammantil3
Skrevet

Vi har hatt trampoline i flere år, og ikke hatt alvorligere "ulykker" enn noen kollisjoner mellom hopperne som har gitt blåmerker.

Her i nabolaget har 3 av 4 familier med barn trampoline. Den 4. familiens barn flyr dermed husimellom for å få låne trampoline, være med og hoppe osv. Det er et veldig mas og renn, og ungene her synes slett ikke alltid at det er så gøy å måtte "dele" trampolina med naboungene. De kan selvfølgelig si nei, men da står jo disse ungene og tigger konstant og ødelegger endel av gleden med å hoppe.

Så: Jeg synes faktisk at folk skal kjøpe seg sin egen trampoline for egne barn. Ja, det er gøy å hoppe sammen og sånn, men det gjør de allikevel. Jeg synes det er helt meningsløst å være "redd for ulykker på trampoline" for så å la ungene hoppe hos andre. Helt fair å være redd, men da må man faktisk la være å la ungene hoppe. Det er ikke farligere på egen trampoline enn på naboens.

Sikkerhetsnett er en selvfølge, samt klare regler for antall og ikke minst hva slags krumspring man kan gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...