Gå til innhold

Lyst å dø

Anbefalte innlegg

Gjest Mistet livsgnisten
Skrevet

Jeg har bare lyst til en ting og det er å dø. Jeg skulle ønske det fantes en selvmordsklinikk som kunne hjulpet meg med å dø.

Skrevet

Jeg har en kollega som for noen måneder ville det samme. Han satte en pistol mot hodet og trykket av. Det gikk ikke så bra, så nå ligger han der som en delvis grønnsak, og kan se frem til en masse trening for bli litt bedre.

Uansett hvor jævlig han trodde han hadde det før han trykket av, så har han det garantert værre nå.

Gjest trist jente
Skrevet

Selvmordsklinikker finnes de, men bare én som godtar utlendinger og det er Dignitas i Sveits. Men du må klare å dokumentere en somatisk sykdom.

''Sveits har tillatt assistert selvmord i over 70 år, og organisasjonen Dignitas tilbyr også hjelp for utlendinger. Folk som lider pga. mentale problemer godtas ikke.

''

Dette er ikke en oppfordring til selvmord bare så det er sagt. Google på selvmord og Dignitas kommer opp på mange treff, så det kan hvem som helst finne ut veldig enkelt.

I Nederland hjelper de også de med psykiske lidelser. Alle kan bli deprimerte og ønske å dø, men det må vedvare over tid. Hvordan det er nå vet jeg ikke. Da jeg tok kontakt måtte man være nederlandsk statsborger og man måtte vente i 2 år slik at de visste det var en veloverveiet beslutning. Det var ikke så lett å skifte statsborgerskap. Så jeg tok saken i egne hender, men ettersom jeg skriver her nå er det vel åpenbart at jeg ikke lyktes.

Skrevet

Du må gå til legen. Antakelig er du deprimert, og det kan behandles. Lykke til, håper du får det bedre utover våren og sommeren!

Skrevet

Du må oppsøke hjelp, det finnes hjelp. Jeg er etterlatt etter at et familiemedlem tok selvmord, unner ingen andre å oppleve det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...