Gå til innhold

Begravelse

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Hvor lenge varer vanligvis en begravelse? Altså selve kirke/kapell-seremonien. Om den er satt opp til kl 11.00, når kan man regne å være på vei hjemover uten å stresse eller være uhøflig eller noe? Eller varierer det så mye at det er umulig å forutsi? Jeg skal ikke rekke noe, men skulle gjerne hatt et ca tidsestimat.

Fortsetter under...

Skrevet

Det varierer sikkert en del. Noen begravelser er enkle, andre har innslag med musikk og annet. Følges kisten til graven, går det lenger tid igjen...

Men i kirken er man vel neppe mer enn maks 1 time? Har jo vært i noen begravelser, men hvor lenge har de vart, det husker jeg ikke. 1 time høres egentlig litt lenge ut---

Gjest av jord
Skrevet

Ca en time i kirke/kapell. Deretter kan det være en seremoni på kirkegården. Denne tar et kvarter. Om en må stå i kø for å kondolere, kan det ta over en time om en er sistemann.

Caloni Makaroni
Skrevet
  av jord skrev (På 3.5.2010 den 5.17):

Ca en time i kirke/kapell. Deretter kan det være en seremoni på kirkegården. Denne tar et kvarter. Om en må stå i kø for å kondolere, kan det ta over en time om en er sistemann.

Jeg skal i følge med en av de nærmeste pårørende, så det blir nok ingen kø for å kondolere. (Eller kanskje vi selv må være igjen sånn at andre kan kondolere?)

Takk for svar!

Caloni Makaroni
Skrevet
  Helmi skrev (På 3.5.2010 den 5.16):

Det varierer sikkert en del. Noen begravelser er enkle, andre har innslag med musikk og annet. Følges kisten til graven, går det lenger tid igjen...

Men i kirken er man vel neppe mer enn maks 1 time? Har jo vært i noen begravelser, men hvor lenge har de vart, det husker jeg ikke. 1 time høres egentlig litt lenge ut---

Jeg vil tro det blir en relativt enkel begravelse, men jeg vet ikke om vedkommende skal gravlegges eller kremeres, egentlig. Jeg skal bare være ledsager for en av de nærmeste pårørende, så jeg har ikke fått så mye informasjon. Takk for svar!

trollemor;o)
Skrevet

Det varierer veldig, men det mest vanlige er 40-45 minutt.

Men har vært i begravelser som varer i både 1 time og 1,5.

Annonse

Gjest høstløv
Skrevet
  Caloni Makaroni skrev (På 3.5.2010 den 5.26):

Jeg vil tro det blir en relativt enkel begravelse, men jeg vet ikke om vedkommende skal gravlegges eller kremeres, egentlig. Jeg skal bare være ledsager for en av de nærmeste pårørende, så jeg har ikke fått så mye informasjon. Takk for svar!

Kanskje det blir minnesamvær etterpå, og da tar det en del timer.

Hilsen

trollemor;o)
Skrevet
  Caloni Makaroni skrev (På 3.5.2010 den 5.26):

Om du skal følge en av de nærmeste må du nok belage deg på at det blir en lang dag. Da må du følge til gravstedet og til et avt minnesamvær etterpå.

Caloni Makaroni
Skrevet
  høstløv skrev (På 3.5.2010 den 7.09):

Hilsen

Det skal visstnok ikke være det. (Det ikke den personen vi snakket om som er død, forøvrig.)

Caloni Makaroni
Skrevet
  trollemor;o) skrev (På 3.5.2010 den 7.22):

Om du skal følge en av de nærmeste må du nok belage deg på at det blir en lang dag. Da må du følge til gravstedet og til et avt minnesamvær etterpå.

Det skal visst ikke være noe minnesamvær. Men noterer meg at det kan ta iallfall et par timer fra begravelsens start!

Caloni Makaroni
Skrevet
  høstløv skrev (På 3.5.2010 den 7.09):

Hilsen

Sendte deg mail nå! :)

Skrevet

Ca 20 minutter, det er gjerne en halv time til neste begravelse/bisettelse.

Skrevet

Jeg ville beregnet 90 minutter dersom det er begravelse, og litt mindre ved en bisettelse.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...