Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest martikas
Skrevet

Jeg har en liten gutt i barnehage som stadig kommer hjem med en lett forkjølelse. Som regel dreier det seg bare om en snørrete nese noen dager, uten at han blir særlig redusert ellers. Mannen min merker aldri noe til dette, mens jeg får det HVER eneste gang. Blir som regel bare litt forkjølet jeg også, men kroppen blir helt slått og jeg blir redusert i mange dager. Sover mye, uggen og sliten.

Hvordan kan det ha seg at voksne reagerer så forskjellig på bittesmå virus? Jeg må nevne at jeg er diagnostiert med ME, dog en lett utgave som gjør at jeg vanligvis fungerer rimelig bra. Jeg tenker at dette kanskje gjør at jeg tåler mindre enn andre. Noen som vet mer om hvordan kroppen virker?

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg hadde det slik du beskriver: Jeg fikk alt av smitte som ungene kom hjem med, den ene luftveisinfeksjonen slo den andre i hjel omtrent, og jeg ble helt slått ut. Så gikk jeg til legen, hun sjekket jernlageret mitt og fikk slått fast at det var veldig lavt. Så jeg begynte på jerntabletter, og vips! Det var nesten en mirakelkur. Nå er jeg ikke så mottagelig lenger, jeg blir ikke smittet av alt. Og hvis jeg får det, blir jeg ikke så utslått heller.

Jeg vet ikke noe om MS, kanskje det er den som gjør det, men kanskje du skulle sjekke om du har jernmangel også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...