Gjest Liker at de ordner opp selv Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Gutten min er 9år og trives på skolen. De er en guttegjeng på 5 stk som holder sammens i skoletiden og i fritiden. Nå har han og en annen gutt vært litt i tottene på hverandre og kranglet litt. Han gutten hadde ertet sønnen min og han hadde dyttet han. Nå har moren hans sagt at han ikke får leke med sønnen min på ei stund. Men nå har sønnen min ingen å leke sammens med på skolen pga de andre i gjengen leker med han andre gutten. Vet ikke hva jeg skal gjøre med dette 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hvor lenge har konflikten vart? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liker at de ordner opp selv Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hvor lenge har konflikten vart? Ikke så lenge. Noen uker. I dag hadde gutten min lekt med en annen gutt men da hadde denne gutten det handler om og en annen spurt om ahn ville spille fotball og da ble sønnen min sittende alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Tror jeg ville nevnt det for læreren. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Ikke så lenge. Noen uker. I dag hadde gutten min lekt med en annen gutt men da hadde denne gutten det handler om og en annen spurt om ahn ville spille fotball og da ble sønnen min sittende alene. Siden det har pågått såpass lenge, så ville jeg ha nevnt det for læreren, evt. tatt det opp med moren til kranglevennen dersom du har et greit forhold til henne. I tillegg ville jeg ha snakket med sønnen din om at det ikke alltid er slik at man vil leke med hverandre, og at det da også er greit å se seg rundt for å se om det er noen andre man kan leke med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liker at de ordner opp selv Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Siden det har pågått såpass lenge, så ville jeg ha nevnt det for læreren, evt. tatt det opp med moren til kranglevennen dersom du har et greit forhold til henne. I tillegg ville jeg ha snakket med sønnen din om at det ikke alltid er slik at man vil leke med hverandre, og at det da også er greit å se seg rundt for å se om det er noen andre man kan leke med. Jeg har snakket med henne men hun nekter for at sønnen hennes har ertet min sønn. Så all skylden er min sønn,ifølge henne.Jeg sa at han dytter ikke noen uten grunn. Han sier at han lo av han når han snakket. Gutten min stammer og den gutten hadde ledd av han. Men moren nekter for at gutten hennes kan gjøre sånt. Her er sønnen min sine ord om det: Han er ikke så uskyldig som han ser ut som 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg har snakket med henne men hun nekter for at sønnen hennes har ertet min sønn. Så all skylden er min sønn,ifølge henne.Jeg sa at han dytter ikke noen uten grunn. Han sier at han lo av han når han snakket. Gutten min stammer og den gutten hadde ledd av han. Men moren nekter for at gutten hennes kan gjøre sånt. Her er sønnen min sine ord om det: Han er ikke så uskyldig som han ser ut som Ta det opp med lærer. Det er jo bare dumt at denne episoden skal skape slik uvennskap over lang tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vinner Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Ikke så lenge. Noen uker. I dag hadde gutten min lekt med en annen gutt men da hadde denne gutten det handler om og en annen spurt om ahn ville spille fotball og da ble sønnen min sittende alene. kunne ikke bare han også vært med å spille fotball 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Vi hadde en situasjon ala dette i vinter. Det ble litt kommunikasjonsvikt mellom guttene, og han ene dyttet. Vi hadde dialog med lærer og med den andre gutten sin mor. Jeg snakket jo mye med guttungen, han er god på språk og lite fysisk. Han andre har endel språkproblem og er svært fysisk. Så ble det litt kræsj da. Vi snakket mye med guttungen om hva som er akseptabelt, hva han ikke skal måtte tåle, hva han kan gjøre selv, osv osv osv. Hele tiden presiserte vi at guttene skulle leke sammen, men ikke for enhver pris. Poenget var at det ikke skulle holdes utenfor, men naturlig lek sammen, eller i andre grupper hver for seg. Vi valgte og la den andre gutten komme hjem til oss, så kunne de to guttene få leke i ro og fred, og bygge opp igjen forholdet sitt. Dette var jo vi foreldre enig om, men vi hadde også læreren med på dialog. Nå vet jeg ikke hvor lett det er å snakke med de andre foreldrene? Jeg reagerte på at de nekter guttene å leke sammen, det forsterker jo bare konflikten. Vi var veldig obs på det, at vi ikke skulle bidra til noe mer konflikt. Er det vanskelig med kommunikasjon den veien, hadde jeg tatt kontakt med læreren. Det er ikke akseptabelt med bevisst utfrysning på skolen, og det kan læreren bidra med å ta tak i. En sak har alltid to sider, og jeg blir stadig forundret over at begge sider ikke blir hørt. Jeg snakket jo også med guttungen om at kanskje han sa noe. Og han hadde sagt ting som kunne misoppfattes, og så ble det konflikt. Nå var det den andre gutten som måtte få størst konsekvenser, men det er en historie og bakgrunn jeg ikke skal komme innpå her. Poenget er at det er håpløst pga noe slikt (for dette var en episode?) å la en gutt gå alene uten å fåvære med i leken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg har snakket med henne men hun nekter for at sønnen hennes har ertet min sønn. Så all skylden er min sønn,ifølge henne.Jeg sa at han dytter ikke noen uten grunn. Han sier at han lo av han når han snakket. Gutten min stammer og den gutten hadde ledd av han. Men moren nekter for at gutten hennes kan gjøre sånt. Her er sønnen min sine ord om det: Han er ikke så uskyldig som han ser ut som Men kan ikke dere mødre bare bestemme dere for å legge hele episoden bak dere? Ser litt ut som om dere hver på deres side benekter egne barns oppførsel, og det er jo umulig å med sikkerhet vite hva som skjedde og ikke skjedde mellom guttene. Guttene kommer til å se hverandre daglig i lang tid fremover, så det å få lagt slike episoder bak seg tror jeg er helt nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.