Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

huuusmorspørsmål (eller husfar såklart):

Vår trofaste kjøkkenmaskin som både baker og rører og mikser smooties og litt av hvert er nær ved å gi opp ånden. Det er løse deler og greier, og lokket slenger når vi baker brød.

Da trenger vi en ny, og da lurer jeg på om noen har en de er veldig fornøyd med? Bruker den til brødbaking, kakedeiger, lage smoothies som sagt, har en kvern (men har ikke malt så mye kjøtt på den egentlig ;-)

Altså en god gammeldags stor kjøkkenmaskin som "kan alt" og som passer i skapet med sånn hylle hvor den kan stå, og så bare bretter man ut og opp hylla og så står den klar.

Gjest Elextra
Skrevet

Kenwood Major - ingen over og ingen ved siden! :-)

Hehe, er ingen spesialist, men kjøpte faktisk denne etter varme anbefalinger her inne. Godt fornøyd!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har Kenwwod Major.

http://minvri.files.wordpress.com/2009/09/kenwood.jpg

Den er veldig bra. Jeg kverner mye kjøtt også da, men god maskin til deiger osv. Jeg bruker ikke blenderdelen på den, men det er fordi jeg har en annen stor Kenwoodblender jeg bruker, så jeg vet ikke noe om hvor god den er på selve maskina.

Om den passer inn i kjøkkeninnredningen din vet jeg ikke, men naboen har samme maskin, og de har sånn løfte opp sak. Jeg kjenner flere godt voksne folk som har hatt sine Kenwood Majormaskiner i en generasjon, og funker like bra. Eneste som må byttes er knivene i kjøttkvernen, dersom en kverner mye kjøtt (vi har mye hjortekjøtt, derfor er kverna flittig i bruk her)

Mammantil3
Skrevet

Henger meg på de andre og roper Kenwood Major! :-)

Gjest FruH
Skrevet

Henger meg på de andre her. Kenwood Major. Min trofaste Kenwood ble innkjøpt i 1986, og holder fortsatt koken. Noe redusert er den dog blitt, etter et par turetr i gulvet og sånn, men fremdeles både mikser, elter, maler og kverner den til den store gullmedaljen. Og når denne trekker sitt siste sukk er det en Kenwood Major som står på ønskelisten. Ingen over, ingen ved siden!!

Skrevet

Denne er kukgod til skikkelig arbeid - altså deigbehandling og kverning/maling.

http://forbrukerportalen.no/produkter/6918/

Jeg bruker en mindre kjøkkenmaskin til fjas.

''Denne er kukgod til skikkelig arbeid ''

Jeg ble veldig spent på linken i innlegget ditt ;-)

Skrevet

Kenwood Major. Har hatt den i 11 år nå. Fornøyd, men jeg synes den er bråkete.

Mammantil3
Skrevet

Kenwood Major. Har hatt den i 11 år nå. Fornøyd, men jeg synes den er bråkete.

Vil bare si at din neste Kenwood blir mye stillere. Jeg kjøpte min første i 1996, og den bråkte _mye_. Så kjøpte jeg ny før jul i 2009, og den er så stille at jeg bare kan fortsette å ha på radio når jeg elter brøddeig. En stor fordel når det er Misjonen som pågår! :-)

Skrevet

Vil bare si at din neste Kenwood blir mye stillere. Jeg kjøpte min første i 1996, og den bråkte _mye_. Så kjøpte jeg ny før jul i 2009, og den er så stille at jeg bare kan fortsette å ha på radio når jeg elter brøddeig. En stor fordel når det er Misjonen som pågår! :-)

''Vil bare si at din neste Kenwood blir mye stillere''

Så bra! Det var i grunnen på tide at produsenten klarte å gjøre noe med støynivået, etter 40 års bråk ;-)

Mammantil3
Skrevet

''Vil bare si at din neste Kenwood blir mye stillere''

Så bra! Det var i grunnen på tide at produsenten klarte å gjøre noe med støynivået, etter 40 års bråk ;-)

Enig! :-)

Skrevet

Flotters, og takk for svar! Ønsker meg en sånn ;-) Men det er tydeligvis flere typer med forskjellig styrke, 900W, 1200W, 1500W. OK med 900W for det meste? De største er jo så svinedyre!

Skrevet

Denne er kukgod til skikkelig arbeid - altså deigbehandling og kverning/maling.

http://forbrukerportalen.no/produkter/6918/

Jeg bruker en mindre kjøkkenmaskin til fjas.

Er Assistent-fan jeg også, men har ikke brukt en Kenwood spesielt mye, så ikke stort sammenlikningsgrunnlag. :-)

Eneste jeg har observert er at Electrolux Assistent har tyngdepunktet plassert bedre - jeg har sett at Kenwooder (muligens eldre modeller) kan vandre noe på benken når de brukes. Assistenten har motoren stødig plassert i bunnen, og står støtt uansett hva den jobber med.

Gjest Elextra
Skrevet

Flotters, og takk for svar! Ønsker meg en sånn ;-) Men det er tydeligvis flere typer med forskjellig styrke, 900W, 1200W, 1500W. OK med 900W for det meste? De største er jo så svinedyre!

Hvis du har tenkt å elte brøddeig med den vil jeg tro du bør velge en av de sterkeste.

Mammantil3
Skrevet

Jeg har en Kenwood Major Titanium, med 1500 w styrke. Jeg baker brød selv, og mindre motor ville gjort jobben svært tung og sannsynligvis slitt ut maskina veldig fort.

Hvis du bare baker lette kaker (som sjokoladekaker og sånt) holder det nok med 900 w, men skal du f.eks. kverne kjøtt eller mandler vil du drepe maskina fort...

Når det kommer til kjøkkenmaskiner, så får man i grunnen det man betaler for.

Skrevet

Henger meg på de andre her. Kenwood Major. Min trofaste Kenwood ble innkjøpt i 1986, og holder fortsatt koken. Noe redusert er den dog blitt, etter et par turetr i gulvet og sånn, men fremdeles både mikser, elter, maler og kverner den til den store gullmedaljen. Og når denne trekker sitt siste sukk er det en Kenwood Major som står på ønskelisten. Ingen over, ingen ved siden!!

Kan man raspe/male poteter til komler/raspeballer med denne?

Skrevet

Kan man raspe/male poteter til komler/raspeballer med denne?

Vi bruker kjøttkverna på Kenwooden til å male poteter til klubb / ball og det funker helt fint. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...