PieLill Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Takk for mange svar. Ser til min forbauselse at det er få her som har hatt denne tradisjonen i barnehagen, eller som skjønner at dette er noe å savne... Jeg er ikke i mot enhver forandring, men å kutte ut en tradisjon som fungerer godt, synes jeg er helt på trynet. Jeg husker da godt da jeg gikk i barnehage på 70-tallet, at vi gikk i tog 16. mai med korpset foran og ivrige foreldre og naboer som så på! Vår barnehage har hatt en enklere før 17-mai feiring. Opplegget dere nå mister hørtes supert ut. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Jeg er vant til 16.mai-feiring i barnehagen, her er det skikkelig tog med korps og politihester og is og full pakke. 1. klasse går også i barnehagetoget (bor i Oslo, de går i bytoget først fra 2.). Men i år hadde faktisk barnehagen først fått beskjed om at det ikke ble tog den 14., så kontrabeskjed... Vår barnehage går for leker og pølser og is i barnehagen 12., siden det er en god del som ikke kommer fredagen uansett. Helt greit for meg - det er tidlig, men vi hører nok til de som tar fri fredagen uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Vi har heldigvis aldri feiret noen liksom-17.mai i barnehagen her. Jeg synest i grunnen ikke det høres noe særlig stas ut. 17. mai er på 17.mai, og slik er det med den saken. Barnehagen har hatt egen fane i toget og det er helt greitt, men jeg synest ikke at det er noe must heller. Jeg synest ikke det gjør noe om 17.mai-tradisjonen med å gå i tog starter i skolealder. Det er ikke slik at alle tradisjoner for de store barna også må tilpasses de små. Det er fint for de små og ha noe å glede seg til, noe å se fram til ved skolestart. Så jeg må nok bare si meg glad for at barnehagen ikke har den tradisjonen her jeg bor... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.