Gå til innhold

Ingen 17. mai feiring i barnehagen!

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Takk for mange svar.

Ser til min forbauselse at det er få her som har hatt denne tradisjonen i barnehagen, eller som skjønner at dette er noe å savne...

Jeg er ikke i mot enhver forandring, men å kutte ut en tradisjon som fungerer godt, synes jeg er helt på trynet.

Jeg husker da godt da jeg gikk i barnehage på 70-tallet, at vi gikk i tog 16. mai med korpset foran og ivrige foreldre og naboer som så på!

Vår barnehage har hatt en enklere før 17-mai feiring.

Opplegget dere nå mister hørtes supert ut.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vant til 16.mai-feiring i barnehagen, her er det skikkelig tog med korps og politihester og is og full pakke. 1. klasse går også i barnehagetoget (bor i Oslo, de går i bytoget først fra 2.).

Men i år hadde faktisk barnehagen først fått beskjed om at det ikke ble tog den 14., så kontrabeskjed...

Vår barnehage går for leker og pølser og is i barnehagen 12., siden det er en god del som ikke kommer fredagen uansett. Helt greit for meg - det er tidlig, men vi hører nok til de som tar fri fredagen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis aldri feiret noen liksom-17.mai i barnehagen her. Jeg synest i grunnen ikke det høres noe særlig stas ut. 17. mai er på 17.mai, og slik er det med den saken. Barnehagen har hatt egen fane i toget og det er helt greitt, men jeg synest ikke at det er noe must heller.

Jeg synest ikke det gjør noe om 17.mai-tradisjonen med å gå i tog starter i skolealder. Det er ikke slik at alle tradisjoner for de store barna også må tilpasses de små. Det er fint for de små og ha noe å glede seg til, noe å se fram til ved skolestart. Så jeg må nok bare si meg glad for at barnehagen ikke har den tradisjonen her jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...