Axcia Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Er dere i rute med klær til store og små? Her er alt på plass straks; klær, sko og flagg. Jeg har susa rundt for å få tak i nye sko til frøken snupp, ingen lett oppgave. Det er stort sett utplukket i størrelsene, når det nærmer seg mai... Ungen la inn krav om ny bunad/festdrakt, "fordi at 'a Mathilde har sånn". Jeg hadde i mitt stille sinn tenkt å dresse opp 4-åringen i sommerkjole og nye hvite sko, men med tanke på... 1) at det faktisk fortsatt snør utenfor husveggene her 2) ny kåpe/kappe ikke er å oppdrive til under 800 kr 3) at jeg risikerer at ungen tilter i vater når hun oppdager "alle" andre har bunad den dagen ...så ga jeg etter, og kjøpte ny bunad/festdrakt. Hennes forrige (arvet heldigvis en fin en), var fravokst, likeså skoene. Festdrakter: det finnes utrolig mange stygge festdrakter! Mange av dem ser helt simple ut, med bryststykke i et stoff som ligner på filt :-( Huff. Ullstoff eller brokadelignende ser noe mer forseggjort ut, men koster selvsagt deretter også. Etter en kveld foran pc'n, ble endelig kjøpet foretatt i går. Det tok jo tid å finne noe som så bra ut, men samtidig ikke var uanstendig dyrt. Et spørsmål til dere: skal småjenter bruke skaut/hodeplagg til festdrakt? Altså, jeg husker at babyer gjør det - men hva med jenter som er 4-5 år? Så nå kommer straks en festdrakt i posten. Skoene ble endelig innkjøpt. Cape har vi fra før. Regnfrakk, type gjennomsiktig ligger klar til bruk. Flagg er på plass. Gutta har fått nye skjorter, og eldste måtte ha ny dressjakke. Bukser og sko har de fra før. ---------------------- Sko skal pusses, skjorter skal strykes, og hår skal ordnes. Har jeg glemt noe? Så var det bare meg igjen da...*åh, jeg gleder meg til 18.mai* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Her tror jeg ikke det blir noe finstas på 17. mai, og godt er det ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Vi har bunader alle fem, så tøyet er forsåvidt i boks. Må sjekke stakkelengden på jentenes sine bunader, om de passer. Svigermor kommer på besøk noen dager før, så da hjelper nok hun meg :-) Verre er det med sko. Har ikke sjekket dem. Trolig paser de ikke. Fant ett par bunadssko i fjor som jeg hadde kjøpt, men ikek funnet da de passet, og i fjor var de for små.... Hun mellomste skal forresten har korps-drakt i år :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg har i grunnen tatt for gitt at den splitter nye juledresen passer fortsatt;-) Den var da litt stor, og han har ikke vokst såååå mye, men takk for påminnelsen - skal prøve ut til helga:-) Jeg bruker det samme som jeg brukte i fjor og året før der og året før der...osv...;-) Forresten tror jeg at jeg ville latt lillesnuppa bruke festdrakt UTEN skaut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Her tror jeg ikke det blir noe finstas på 17. mai, og godt er det ) Lucky you! Skal vi bytte? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg har i grunnen tatt for gitt at den splitter nye juledresen passer fortsatt;-) Den var da litt stor, og han har ikke vokst såååå mye, men takk for påminnelsen - skal prøve ut til helga:-) Jeg bruker det samme som jeg brukte i fjor og året før der og året før der...osv...;-) Forresten tror jeg at jeg ville latt lillesnuppa bruke festdrakt UTEN skaut! Ok, da blir det uten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Vi har bunader alle fem, så tøyet er forsåvidt i boks. Må sjekke stakkelengden på jentenes sine bunader, om de passer. Svigermor kommer på besøk noen dager før, så da hjelper nok hun meg :-) Verre er det med sko. Har ikke sjekket dem. Trolig paser de ikke. Fant ett par bunadssko i fjor som jeg hadde kjøpt, men ikek funnet da de passet, og i fjor var de for små.... Hun mellomste skal forresten har korps-drakt i år :-) Hjelpsomme svigerser er digg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Lucky you! Skal vi bytte? ;-) Nei takk ) Min tid med sånt styr kommer vel den også tenker jeg ;O) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hjelpsomme svigerser er digg :-) Jepp :-) Regner med at hun tar styring over stryking-av- bunadsskjorter også! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Jepp :-) Regner med at hun tar styring over stryking-av- bunadsskjorter også! Du er heldig! Men det er svigermor også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Gleder meg til den dagen da begge guttene spiller i korps, så slipper jeg å tenke på klær til 17. mai. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Du er heldig! Men det er svigermor også :-) Det var snilt av deg å si :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Nei takk ) Min tid med sånt styr kommer vel den også tenker jeg ;O) ... og da skal vi stå parat til å lose deg gjennom alle *hvordan orge-alle-17.mai-eventualiteter-og-så-videre-uten-å-glemme-noe-og-samtidig-være-rolig-og-avbalansert-spørsmål* ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Gleder meg til den dagen da begge guttene spiller i korps, så slipper jeg å tenke på klær til 17. mai. Jeg fikser med glede klær til 17.mai, og håper at de aldri skal gå i korps ;-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Det var snilt av deg å si :-) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Du skriver: "Er dere i rute med klær til store og små?" Ja, vi har bestilt flybilletter til København! *løsningsorientert* Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Jeg fikser med glede klær til 17.mai, og håper at de aldri skal gå i korps ;-p *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Du skriver: "Er dere i rute med klær til store og små?" Ja, vi har bestilt flybilletter til København! *løsningsorientert* Med vennlig hilsen Trodde du skulle foreslå niqab!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 3. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2010 Du skriver: "Er dere i rute med klær til store og små?" Ja, vi har bestilt flybilletter til København! *løsningsorientert* Med vennlig hilsen Din luring! ;-) Har ikke du småunger som skal gå i tog her hjemme, da? Eller er du i bestefar-generasjonen? *dukker* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 ... og da skal vi stå parat til å lose deg gjennom alle *hvordan orge-alle-17.mai-eventualiteter-og-så-videre-uten-å-glemme-noe-og-samtidig-være-rolig-og-avbalansert-spørsmål* ;-) Haha ;O))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.