Gå til innhold

Bro eller implantat, har du erfaring?

Anbefalte innlegg

Gjest Har tannlegeskrekk
Skrevet

Har en tidligere rotfyllt tann jeg har mye plager med. Fikk beskjed fra tannlege at tannbenet er begynt å bli dårlig som følge av langvarig betennelsestilstand. Nå forstår jeg at hele tannen muligens bør trekkes. Alternativet er da bro eller implantat.

Noen som kan fortelle om prosessen av disse to metodene, fordelene og ulempene, pris, hvor lang tid, smerter ovs.

Takker for svar

Skrevet

Dette vet jeg ikke sikkert altså, men jeg har hørt at hvis du har en betennelsestilstand så kan du ikke bruke implantat.

Skrevet

Dette vet jeg ikke sikkert altså, men jeg har hørt at hvis du har en betennelsestilstand så kan du ikke bruke implantat.

Både og. Mannen har periodontitt og tenna synger straks "all I want for christmassssss.." på ham her. Han har fått beskjed om at han kan ha implantat, men at betennelsen må være "sovende" og at de ikke kan garantere at ikke disse tennene også vandrer ut over tid...

Gjest tannebiss
Skrevet

bro... 10.000 pluss... ca 5000 pr innvolvert tann.

Implantat 20.000 pr tann.

Er ikke rart mange ikke har råd til tannlege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...