Gå til innhold

Bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Gjest kalendria
Skrevet

Vi (mann og jeg) er invitert til bryllup som vi har sagt nei takk til - av flere årsaker. Det er min nevø som skal gifte seg.

Hvor mye er det vanlig å gi i gave når man ikke kommer i bryllupet? Gir man det samme som om man skulle vært der? Jeg er vant til å tenke "kuvertpris" ved gavekjøp- altså at gaven minst skal tilsvare det det koster å ha oss der. I dette tilfellet, vil vel det bety 12-1400 kroner for oss begge.

Jeg synes det er mye å legge i en gave når vi ikke skal i selskapet (og en av årsakene til det, er at vi har lite penger for tida...)

Hva er vanlig?

Skrevet

Gi etter lommeboka. Du kan kjøpe noe på Christiania glasmagasin, de har fortsatt 50% avslag på masse i butikkene.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en rimeligere gave om jeg ikke kom tror jeg. Men det kommer også an på økonomi og hvilket forhold man har til personen som skal gifte seg.

Skrevet

Jeg ville gitt samme gave til en nevø selv om jeg ikke møtte opp i selve bryllupet. Ville likt å markere at det ikke var manglende engasjement eller omtanke for gutten som var utslagsgivende for at jeg ikke prioriterte å komme i brylluppet.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ville gitt samme gave til en nevø selv om jeg ikke møtte opp i selve bryllupet. Ville likt å markere at det ikke var manglende engasjement eller omtanke for gutten som var utslagsgivende for at jeg ikke prioriterte å komme i brylluppet.

Enig.

Gjest kalendria
Skrevet

Men når det er penger som hindrer oss, først og fremst, så føles det litt feil å bruke penger vi ikke har på en dyr gave.

Skrevet

Men når det er penger som hindrer oss, først og fremst, så føles det litt feil å bruke penger vi ikke har på en dyr gave.

Det er jo opp til dere om dere ønsker å gjøre det eller ikke. Slik jeg ser det, så er konfirmasjon og bryllup de to anledningene hvor jeg ville synes det var litt merkelig å ikke gi romslige gaver til mine nieser og nevøer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...