Axcia Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Sølje ved hals/under krage, og/eller lengre ned? Hvilke søljer er finest her? Oksydert (litt mørk sølvfarge) med sølvskåler, eller blankt sølv med gullskåler? Nr 107 500 er "hel"/tett med ei plate for evt. gravering på baksiden, ikke hullete med snirkler, slik de fleste andre er. Jenta er straks 5 år, og ei evt. sølje må vel kunne brukes i noen år framover... Noen som har formeninger om dette, og størrelser på søljer? http://www.sylvsmidja.no/Default.aspx?ID=55 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Snuppa bruker barnesølja som jeg brukte som barn. ) Stemora har kjøpt ny sølje også (hun visste ikke at jeg hadde) og den ligner på den øverste nr. 2 fra høyre mener jeg å huske. Min er helt sølvfarget, men den er jo sikkert 35 år gammel. Jeg tror ikke jeg hadde lagt all verdens penger i en sølje ennå, det er fort gjort å miste den under lek på 17. mai... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 hva som er finest er jo litt "smak og behag" det da... Det jeg synes er finest er ikke nødvendigvis du enig i... Vi har 886100(gammel og velbrukt, brukt i et par generasjoner) og 116500(vår er likedan men med sølvskåler slik den på siden av har) Er ikke kjøpt etter finest-prinsippet men etter hva som fantes tilgjengelig i butikk den gangen vi skulle kjøpe. Det var ikke akkurat noe utvalg der jeg var altså... ;-) De fleste søljene er jo fine da, så det spiller sikkert ingen rolle hvem dere velger... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Til meg selv ville jeg nok valgt oksidert sølv, men til en liten jente synes jeg det er fint med sølv med gullskåler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hva man syns er finest er vel litt smak og behag. Dattera på 12, som ikke vil ha bunaden i år, har brukt å ha to søljer av typen 137 500. En liten, som hun har fått i dåpsgave i halsen/kraven. Og en maken, noe større som jeg har fått til dåpen, på brystet. Sånn helt personlig syns jeg at lyst sølv, med gullfargede skjell er penest, men det kan jo være penere med noe annet til en annen bunad/festdrakt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 7. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2010 Til meg selv ville jeg nok valgt oksidert sølv, men til en liten jente synes jeg det er fint med sølv med gullskåler. Takk for innspill. Vi endte på den sølja jeg viste til, fordi de to andre i lyst sølv m/gullskåler, ble for små. Beregnet fra dåp-5-årsalder, sa butikkdama. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.