Gå til innhold

Utdrikningslag - penger

Anbefalte innlegg

Gjest forloveren
Skrevet

Jeg skal arrangere utdrikningslag for min kjære venninne og tenkte da på overnattingstur. Planen er overnatting inkl måltider og skyss for å komme til overnattingsstedet. Hvis alle som skal inviteres kan være med vil prisen bli på rundt 1500,- pr.person. De aller fleste som er invitert har fast jobb, men noen få er studenter. Er dette for mye å betale for å bli med på noe sånt? På stedet vi skal være er det bar og da kommer det jo til å gå litt penger der. Jeg er redd mange vil trekke seg pga prisen... Hadde dere betalt dette for å være med? Hvor mye syns dere er greit å betale for et utdrikningslag?

Skrevet

Jeg hadde betalt så mye for et utdrikkingslag for min beste venninne, men ikke for noen andre. Det er alt for dyrt synes jeg.

Gjest meg om det
Skrevet

jeg syns det høres skrekkelig mye ut,halvparten er mer enn nok!

sant å si
Skrevet

Jeg syns det var dyrt, ja, selv om dere sikkert får valuta for pengene så det holder :o)

Hvis det var ei rimelig nær venninne kunne jeg vel kanskje tenke meg å punge ut med en 500-lapp eller så.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det høres vel mye ut, med mindre alle har veldig god råd eller du vet at de som har god råd er innstilt på å sponse studenter og andre med dårlig råd (sjelden populær ordning).

Var selv oppi samme problemstilling for et par år siden, da en god venninne av meg giftet seg (jeg var ikke forlover). De fleste jentene var godt voksne og hadde god råd, men jeg skjønte fort at sjefsarrangørene hadde vel høye ambisjoner med utdrikningslaget og dertil hørende kostnader. De fikk jo høre det (ikke av meg), og planene ble justert. Vi endte med et mye enklere opplegg enn først planlagt, men helt sikkert vel så hyggelig!

Det er ikke noen av jentene som skal være med som har tilgang til hytte dere kan låne, da? Det kan sikkert bli like bra (om enn noe mer dugnadsarbeid).

Gjest ingen nick
Skrevet

Det er et kjempedyrt opplegg.

I tillegg må alle betale bryllupsgave til brudeparet, så summen kommer raskt vekk opp i over tre tusen kroner, og det er det vel ikke mange som har råd til.

Gjest forloveren
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det var dette jeg var redd for, at det kom til å bli for dyrt. Det er heller tvilsomt at noen ønsker å betale mer for å få med studentene, så jeg får se om jeg klarer å sy sammen et litt annet opplegg. Det viktige er jo å få med så mange som mulig, ikke hvor vi er!

Gjest prust
Skrevet

Jeg var nettopp i utdrikningslag, og da var prisen 500 for hele helga (fra fredag kveld til søndag morgen). Jeg var bare med lørdag kveld, og betalte da 250 kr.

Alkohol kom i tillegg.

Vi var ca 16 stk.

Syntes ditt opplegg var ekstremt dyrt, og jeg hadde helt klart ikke vært med på det. 500 kr er greit (jeg hadde regnet med å betale det for lørdagskvelden), men absolutt ikke den prisen du nevner.

jubalong70
Skrevet

Jeg synes 1500,- er veldig mye for et utdrikningslag!

Mammantil3
Skrevet

Jeg har god råd, jeg, men jeg ville _aldri_ ha blitt med på et så dyrt opplegg - av prinsipp!

Det er meningsløst å sløse bort så mye penger på et utdrikningslag, det er massevis av morsomme ting å gjøre som overhode ikke koster i nærheten av den summen der. Selvfølgelig blir det mer dugnadsjobb, men det er et valg man må ta.

Hørte akkurat om en mann - godt voksen - som skal drikkes ut om noen uker. Forloveren la opp til et vanvittig ambisiøst opplegg, med fallskjermhopping, motorsport av noe slag, rafting, suite på hotell og selvfølgelig god mat. Opplegget kom på 1700,- pr. pers hvis alle ble med.

Brudgommen fant ut av dette ved en tilfeldighet, og gikk nesten i taket; det var jo ikke et slik utdrikningslag han ønsket seg! Han ville helst ha et villmarkstur, gjerne med utendørsoppgaver, men viktigst var det at nye og gamle kompiser faktisk kom og ble med. Det var _mange_ som ikke så seg råd til å bli med på 1700-kronersmoroa, og hadde forloveren drevet gjennom den løsningen ville det blitt veldig få på utdrikningslag...

Så: Det er ikke nødvendigvis det mest luksuriøse som er det beste for den kommende brud.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har nettopp takket nei til et utdrikningslag som var for dyrt, og det var omtrent i den prisklassen du skisserer. Vurderte det ikke engang. Kunne forsåvidt ha skrapt sammen de pengene, men med mindre bruden er en av mine aller nærmeste venninner, er det helt uaktuelt å bruke så mye penger bare på utdrikningslaget (i dette tilfellet er det brudgommen som er god venn av mannen min, selv kjenner jeg ikke bruden kjempegodt). Når vi i tillegg skal bruke penger på reise og overnatting i bryllupet (og selvsagt på gave), blir det altfor mye.

Da jeg selv giftet meg, ga jeg beskjed til forloveren min om at jeg heller ville ha et "lavterskel-opplegg" hvor alle kunne delta, enn noe veldig dyrt og fancy som kanskje utelukket noen.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg er i fast jobb og syns du har valgt et altfor dyrt opplegg.

Jeg kommer selv til å takke nei til et utdrikkingslag i år, der forloveren har planlagt som deg. Som mange andre her sier legger jeg mye penger i selve bryllupet (reise og overnatting hele helgen + gave), og jeg skjønner ikke at man må reise bort også i forbindelse med utdrikkingslaget. Også mannens forlover legger opp til et opplegg som ditt, så når man legger sammen min husstands utgifter til dette bryllupet ser regnskapet sånn ut:

Pris: 2000 x 2 (utdrikkingslag) + 1000 (gave) + 1000 (reise til bryllup) + 1000 (overnatting under bryllup) = 7000.

Tid: 3 hele helger midt på fineste sommeren.

Dette er både for mye tid og penger for meg, jeg har lyst på en deilig ferie med familien min istedefor jeg ;-) Men kjempesynd, for dette er gode venner av oss, og vi har egentlig lyst til å dele opplevelsen med dem. Dumt derfor at forlovernes ambisjoner og opplegg setter en stopper for det.. ;-)

Skrevet

Ja, det er altfor dyrt. Jeg hadde hatt _råd_ (på nåværendde stadium i livet ihvertfall), men hadde ikke ønsket å prioritere dette.

For forloverne fortoner det seg noen ganger som at de skal "bevise" hvor god venn/venninne de er og hvor flinke de er i sin forloveroppgave ved å arrangere ekstremt ambisiøse utdrikningslag, noe jeg synes er en uting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...