Gå til innhold

"glemt" legetime.

Anbefalte innlegg

Gjest kahloli
Skrevet

Uff. Jeg var litt barnslig i dag. Jeg hadde legetime i morges, men var så trøtt etter jobb i går kveld at jeg ikke orka å stå opp.

Og av grunner jeg ikke vil komme inn på nå, må jeg nok ærlig innrømme at jeg gruet meg til den timen også.

Jeg tror jeg trenger den timen der.....så må vel bestille ny...men er det ok at jeg skriver en beskjed samtidig med at jeg bestiller ny time og beklager med at jeg glemte sist time. Eller er dette noe som skjer stadig vekk, er det ikke nødvendig å beklage?

Jeg har vært til denne legen et par ganger før..

Gjest verinoca
Skrevet

Skrive beskjed? Bestiller du på sms?

Glemme timer skjer sikkert stadig vekk, men det koster deg nok et gebyr å ikke møte opp. Synes det er dårlig folkeskikk å bare utebli, uten engang å si fra at en ikke kommer.

fargeklatten
Skrevet

Du bør absolutt beklage deg, hvis du er heldig så slipper du å betale gebyr for at du ikke stillte opp til legetimen. Det er det mange som må gjøre.

Gjest Nerda
Skrevet

Å misse en time fordi man av en eller annen grunn er så trøtt at man like gjerne ville "sovne på venterommet," så forstår jeg at du ikke orket å gå til legen når du i tillegg var nervøs for den. Er man nervøs for noe er det også veldig lett å finne på slikt for å ha en liten unnskyldning for seg selv.

Dette har hendt meg noen ganger, men jeg har imidlertid ikke vært at jeg bare ikke har klart å gå. Med unntak av et migreneanfall jeg hadde en dag jeg skulle til legen. Dette setter meg så grundig ut at jeg knapt nok vet hva en telefon er ;).

Nei, det beste du gjør er at du beklager at det ble sånn (legen din har sikkert opplevd mange ubenyttede timer). Så får du bestille en ny om du synes det er lurt. Kanskje det er en ide å sørge for at timen er litt seint på dagen, så blir det ikke så lett å forsove seg.

Det verste som kan skje deg er at du får en regning fra legekontoret ditt. Ingen krise med andre ord, bare et par sure hundrelapper.

Gjest kahloli
Skrevet

Skrive beskjed? Bestiller du på sms?

Glemme timer skjer sikkert stadig vekk, men det koster deg nok et gebyr å ikke møte opp. Synes det er dårlig folkeskikk å bare utebli, uten engang å si fra at en ikke kommer.

Takk for svar.

Jeg bestiller time via nett hvor man kan vedhefte en beskjed.

Er heller ikke stolt av det verinoca.

Gjest verinoca
Skrevet

Takk for svar.

Jeg bestiller time via nett hvor man kan vedhefte en beskjed.

Er heller ikke stolt av det verinoca.

Å beklage er mest sannsynlig bortkastet, det er som regel sekretærene som leser beskjedene, og for dem spiller det liten rolle om pasientene dukker opp eller ikke. Men du kan si det til legen når du kommer inn til neste time, om du føler for det. Er ikke sikkert legen har oversikt over det uansett. :-)

Skrevet

Å beklage er mest sannsynlig bortkastet, det er som regel sekretærene som leser beskjedene, og for dem spiller det liten rolle om pasientene dukker opp eller ikke. Men du kan si det til legen når du kommer inn til neste time, om du føler for det. Er ikke sikkert legen har oversikt over det uansett. :-)

Ja, er det noe rart at helsevesenet i Norge ikke har penger. For fem år siden kostet det trygdekontoret 2000 kr hver gang en pasient lot være å møte opp ;o)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, er det noe rart at helsevesenet i Norge ikke har penger. For fem år siden kostet det trygdekontoret 2000 kr hver gang en pasient lot være å møte opp ;o)

Jeg er mest opptatt av at det er så utrolig usolidarisk ift andre pasienter. Pga dette vedlikeholder vi ventelistene.

Hvis vi ved vår poliklinikk hadde fått bort "ikke møtt og ikke gitt beskjed", ville vi ikke hatt ventelister i det hele tatt.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at du sitter og lurer på om det virkelig er nødvendig å beklage?? Det er da vel klart at en voksen person beklager å unødvendig oppta en legetime, særlig siden grunnen var den at du ikke gadd stå opp. Beklage gjør du uansett.

Og er du ikke sykere enn at det er godt å ligge i senga i stedet for å gå til legen så trenger du kanskje strengt tatt ikke den timen?

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at du sitter og lurer på om det virkelig er nødvendig å beklage?? Det er da vel klart at en voksen person beklager å unødvendig oppta en legetime, særlig siden grunnen var den at du ikke gadd stå opp. Beklage gjør du uansett.

Og er du ikke sykere enn at det er godt å ligge i senga i stedet for å gå til legen så trenger du kanskje strengt tatt ikke den timen?

''Og er du ikke sykere enn at det er godt å ligge i senga i stedet for å gå til legen så trenger du kanskje strengt tatt ikke den timen?''

Det finnes så avgjort tilstander hvor folk i øyeblikket opplever det som lettere å bli i sengen enn å gå til legen; kan være tilfellet ved f.eks. depresjon.

Gjest stakkars
Skrevet

ta det med ro da???hun eller han har kanskje psykiske problemer???

Gjest verinoca
Skrevet

''Og er du ikke sykere enn at det er godt å ligge i senga i stedet for å gå til legen så trenger du kanskje strengt tatt ikke den timen?''

Dette her har da overhodet ingenting å gjøre med om man avbestiller en time eller ei.

Skrevet

Jeg er mest opptatt av at det er så utrolig usolidarisk ift andre pasienter. Pga dette vedlikeholder vi ventelistene.

Hvis vi ved vår poliklinikk hadde fått bort "ikke møtt og ikke gitt beskjed", ville vi ikke hatt ventelister i det hele tatt.

Jeg er helt enig med deg. Jeg har jobbet som legesekretær og 1/3 av pasientene møtte ikke opp og det skjedde hver eneste dag.

Så egentlig burde folk betalt hele summen timen koster, altså trygdeandelen også så kanskje de hadde skjerpet seg. Kjipt å betale rundt 2500 kr for å utebli. Det ser ut til at folk ikke helt skjønner solidariteten, men betaling skjønner de.

Skrevet

Dette her har da overhodet ingenting å gjøre med om man avbestiller en time eller ei.

Neida, men det har med å gjøre om man bør bestille en ny time:-)

Skrevet

ta det med ro da???hun eller han har kanskje psykiske problemer???

Man kan da ikke lese innlegg her med det i tankene at noen har psykiske problemer?? Jeg velger å svare utifra det vedkommende skriver, og ikke noe mer enn det. Hadde vedkommende skrevet at hun var deprimert og slet psykisk så hadde jeg ikke svart, for da hadde jeg ikke følt at jeg hadde noe å bidra med.

Må innrømme at jeg ofte leser innlegg der jeg lurer på psykisk helse til trådstarter, men da lar jeg ganske enkelt være å svare:-)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg har jobbet som legesekretær og 1/3 av pasientene møtte ikke opp og det skjedde hver eneste dag.

Så egentlig burde folk betalt hele summen timen koster, altså trygdeandelen også så kanskje de hadde skjerpet seg. Kjipt å betale rundt 2500 kr for å utebli. Det ser ut til at folk ikke helt skjønner solidariteten, men betaling skjønner de.

Jeg tror du har et poeng der Dorthe:-)

Gjest stakkars
Skrevet

Man kan da ikke lese innlegg her med det i tankene at noen har psykiske problemer?? Jeg velger å svare utifra det vedkommende skriver, og ikke noe mer enn det. Hadde vedkommende skrevet at hun var deprimert og slet psykisk så hadde jeg ikke svart, for da hadde jeg ikke følt at jeg hadde noe å bidra med.

Må innrømme at jeg ofte leser innlegg der jeg lurer på psykisk helse til trådstarter, men da lar jeg ganske enkelt være å svare:-)

du må ta det i betraktning at folk er psyk

Skrevet

du må ta det i betraktning at folk er psyk

Å vær psyk er da ingen unnskyldning for å la være å møte opp til en avtale.

Gjest stakkars
Skrevet

Å vær psyk er da ingen unnskyldning for å la være å møte opp til en avtale.

å det vet du alt om????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...