Rith Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Min lille på 11 mnd er skikkelig grøtlei, det kan jeg forstå etter å ha spist det til morgen og kvelds i et halvt år. Men jeg får henne heller ikke til å spise brød! Noen som har forslag til hvordan? Jeg deler i smått, har forsøkt å gi henne i munnen og hun har fått de servert foran seg, men vil ikke ha det! Jeg får henne heller ikke til å ta kopp, virker ikke som om hun skjønner hvordan hun skal suge av tuten. Men hun drikker av glass! Tips mottas med stor takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Prøv å server henne eplebiter eller biter av kjøttpudding el.lignende og se om hun begynner å plukke og smake på det. Det samme kan gjøres med banan (herlig morsomt å klisse med ), kiwi, jordbær etterhvert, mango osv. Mine fikk også gulrotstaver å gnage på. Ellers ville jeg servert henne middagsmat - gjerne den samme som dere spiser, bare med mindre salt. Mange barn liker godt mat som er krydret, så du behøver ikke lage egen mat til barnet. Når det gjelder drikke, så hvorfor ikke venne henne til å drikke av glass? Etter å ha sølt noen ganger, så blir hun flinkere En smekke med oppsamler (BabyBjörn f.eks.) er flott. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Hva slags grøt er det da, mine har spist havregrøt siden de var i den alderen, og får det til frokost ennå. eldste har snart spist havregrøt til frokost i 6 år ;-) Koker det bare på vann, moser banan og har i, og sper ut med melk så det skal bli bløtere og ikke så varmt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Hva slags grøt er det da, mine har spist havregrøt siden de var i den alderen, og får det til frokost ennå. eldste har snart spist havregrøt til frokost i 6 år ;-) Koker det bare på vann, moser banan og har i, og sper ut med melk så det skal bli bløtere og ikke så varmt. Hun får alle mulige forskjellige typer barnegrøter som jeg kjøper i butikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hun får alle mulige forskjellige typer barnegrøter som jeg kjøper i butikken. Hva får hun på brødskivene da? Kanskje hun rett og slett vil ha mat mer mer smak? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Prøv å server henne eplebiter eller biter av kjøttpudding el.lignende og se om hun begynner å plukke og smake på det. Det samme kan gjøres med banan (herlig morsomt å klisse med ), kiwi, jordbær etterhvert, mango osv. Mine fikk også gulrotstaver å gnage på. Ellers ville jeg servert henne middagsmat - gjerne den samme som dere spiser, bare med mindre salt. Mange barn liker godt mat som er krydret, så du behøver ikke lage egen mat til barnet. Når det gjelder drikke, så hvorfor ikke venne henne til å drikke av glass? Etter å ha sølt noen ganger, så blir hun flinkere En smekke med oppsamler (BabyBjörn f.eks.) er flott. Hun får den samme maten som oss når vi har mat hun kan spise, hvis ikke får hun glass. Hun brekker seg veldig lett, og alt kommer opp igjen. Selv i et par av 8 mnds glassene er potetbitene for store og harde. Ja hun kan vende seg til glass, men det er upraktisk i forhold til reiser. Vi skal snart ut på en flytur, og det hadde vært så greit om jeg klarte å venne henne til kopp da. Også hadde det vært greit å få lagt bort den tåteflaska. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Hva får hun på brødskivene da? Kanskje hun rett og slett vil ha mat mer mer smak? Har forsøkt med leverpostei, prim og brunost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hun får alle mulige forskjellige typer barnegrøter som jeg kjøper i butikken. Prøv med helt vanlig havregrøt i stedet for babygrøten. Det har mer konsistens. Billigere er det også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har forsøkt med leverpostei, prim og brunost. Den runde, gule leverposteien? Prøv noe med mer smak! En kraftigere leverpostei og en smøreost med mer smak på kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Prøv med helt vanlig havregrøt i stedet for babygrøten. Det har mer konsistens. Billigere er det også Har forsøkt, hun brekker seg. Hun brekker seg veldig lett og all mat kommer opp igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Den runde, gule leverposteien? Prøv noe med mer smak! En kraftigere leverpostei og en smøreost med mer smak på kanskje? Ja den runde gule typiske "barneleverposteien", men takk for tips. Skal forsøke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hun får den samme maten som oss når vi har mat hun kan spise, hvis ikke får hun glass. Hun brekker seg veldig lett, og alt kommer opp igjen. Selv i et par av 8 mnds glassene er potetbitene for store og harde. Ja hun kan vende seg til glass, men det er upraktisk i forhold til reiser. Vi skal snart ut på en flytur, og det hadde vært så greit om jeg klarte å venne henne til kopp da. Også hadde det vært greit å få lagt bort den tåteflaska. Du kan bruke stavmixer på middagsmaten Bruker dere tutkopp som hun må suge av for at det skal komme noe, eller tutkopp det kommer av om man heller på den? Prøv den andre typen enn den dere har, og se om det hjelper. Jeg forstår problemet. Ikke greit å gi en liten en drikke på glass på et fly... Jeg ville kanskje vurdert å ikke slutte med flaska før etter reisa var unnagjort 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hun får den samme maten som oss når vi har mat hun kan spise, hvis ikke får hun glass. Hun brekker seg veldig lett, og alt kommer opp igjen. Selv i et par av 8 mnds glassene er potetbitene for store og harde. Ja hun kan vende seg til glass, men det er upraktisk i forhold til reiser. Vi skal snart ut på en flytur, og det hadde vært så greit om jeg klarte å venne henne til kopp da. Også hadde det vært greit å få lagt bort den tåteflaska. Mi jente brakk seg også veldig lett. Jeg lurte en periode på om det var noe galt med lukkemuskelen ned til magesekken, hun spydde f.eks. stadig kveldsmaten utover i hele senga etter at hun hadde lagt seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Min ene sønn hadde det på samme måten. Uansett hva jeg prøvde av brødvarianter kom det opp igjen. Han brakk seg og dermed kom alt han hadde spist opp igjen. Ttl slutt "løste" jeg det ved rett og slett å ta en bittelitten bit med brød og dyppet den i Sjokade. Da var sjokoladesmaken det første han smakte og ikke brød. Da gikk det bedre og etter en stund kunne jeg gå over til vanlig brød, og vanlig pålegg. Må legge til at han senere ble en brødspiser i særklasse og i en alder av fem-seks år var det ikke noe problem å lange innpå en seks-sju brødskiver til frokost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Du kan bruke stavmixer på middagsmaten Bruker dere tutkopp som hun må suge av for at det skal komme noe, eller tutkopp det kommer av om man heller på den? Prøv den andre typen enn den dere har, og se om det hjelper. Jeg forstår problemet. Ikke greit å gi en liten en drikke på glass på et fly... Jeg ville kanskje vurdert å ikke slutte med flaska før etter reisa var unnagjort Ja jeg bruker stavmikser, men syns det hadde vært greit å kunne begynne å gi henne biter. Hun er jo snart et år! Men jeg må ta det i hennes tempo Ja det ser ut som det blir flaske på tur. Takk for tips, skal prøve å bytte kopp etter turen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rith Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Mi jente brakk seg også veldig lett. Jeg lurte en periode på om det var noe galt med lukkemuskelen ned til magesekken, hun spydde f.eks. stadig kveldsmaten utover i hele senga etter at hun hadde lagt seg. Fikk du undersøkt det eller gikk det bare over? Vi har nettopp vært på helsestasjonen og fikk beskjed om at barn er forskjellige så det var bare å fortsette å mose maten til det hun klarer å spise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Krakk (mos som det heter på fint) potet med helvetes mye smør. Nam nam. Ellers er yoghurt most med banan fine saker. Det er fint å blande frukt i grøten for å variere smaken. Havregrøt kan også blandes med, eller erstattes av, semuliegrøt. Prim er forresten et godt pålegg og Biola er godt å drikke. Dette er jo en forferdelig tid å mate på. Disse tennene som skal fram er jo ganske så plagsomme. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest verinoca Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Fikk du undersøkt det eller gikk det bare over? Vi har nettopp vært på helsestasjonen og fikk beskjed om at barn er forskjellige så det var bare å fortsette å mose maten til det hun klarer å spise. Jeg spurte om det ja, men helsesøster blunket ikke engang. Det var liksom ikke noe å snakke om. Husker ikke hvor lenge det pågikk, men det var en god stund. Håper det ordner seg snart - men om du er overbevist om at noe ikke er som det skal, så må du ta kontakt med helsestasjonen igjen. Mase og mase, så gjør ihvertfall du det som er riktig for deg. Slik er det ofte i hele helsevesenet.... :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ja jeg bruker stavmikser, men syns det hadde vært greit å kunne begynne å gi henne biter. Hun er jo snart et år! Men jeg må ta det i hennes tempo Ja det ser ut som det blir flaske på tur. Takk for tips, skal prøve å bytte kopp etter turen. Ungene er finurlige med det at man ikke kan haste gjennom utviklingstrinnene - de tar dem i sitt eget tempo Fortsett å tilby henne biter, plutselig går det greit. God tur 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 000000000 Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Her gikk brødskiva ned hvis jeg ga med skje og i begynnelsen dyppet litt i banan eller noen annen frukt poden likte godt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.