Gå til innhold

Ferie og AAP

Anbefalte innlegg

Gjest AAP og ferie
Skrevet

Nå er det ikke mye ferie man har rås til på AAP, men hvis vi har mulighet for å låne en hytte/campingvogn eller bobil i sommer gratis og jeg reiser dit, må jeg sende inn at jeg tar ferie da?

Det har jeg jo ikke råd til, samtidig som det er for jævlig om jeg ikke skal kunne benytte meg av et slikt gratis-ferie-tilbud uten og måtte bli trukket i lønn??

Må jeg bare sitte hjemme og henge på gjerdet liksom...?

Noen som vet hvordan det fungerer?

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, du må nok det, for kravet om å få AAP er at du er tilgjengelig for NAV.

''Ferie

Du får ikke arbeidsavklaringspenger når du har ferie (og ikke er tilgjengelig for arbeid eller aktivitet).

I noen tilfeller kan det oppstå pauser i aktivitetsplanen din, hvor du ikke har noen avtalt aktivitet. I slike pauser skal du være tilgjengelig for NAV og du kan likevel få arbeidsavklaringspenger. Hvis du ikke ønsker å være tilgjengelig for NAV i slike pauser, har du ikke krav på arbeidsavklaringspenger og du må krysse av for fravær på meldekortet.

Det samme gjelder når du tar ferie fra en deltidsjobb du har ved siden av arbeidsavklaringspengene, og ikke ønsker å være tilgjengelig for NAV.''

http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Arbeidsavklaringspenger/Arbeidsavklaringspenger/217396.cms

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Hvis du trykker på meldekort at du har ferie, så får du ikke utbetalt noe.

men hvis du ikke er i et tiltak eller noe behandling, så har du da lov å reise på ferie! Det er hvis du skal utenlands at du må søke nav om lov. hvis du gir dem mobilnummer, så er du jo også tilgjengelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...