Gå til innhold

frekt?

Anbefalte innlegg

Gjest løvetalnn
Skrevet

Er det teit å ikke be den ene parten i en familiemiddag når et par er samboere? Bare be sin egen familie av kjøtt og blod liksom? Eller der det frekt?

Skrevet

Ja, etter min oppfatning er det "frekt".

Mammantil3
Skrevet

Ikke akkurat frekt, bare veldig, veldig snodig.

mariaflyfly
Skrevet

I mine øyne er ikke det bare frekt, men først og fremst sært og demonstrativt.

Skrevet

Jeg synes det er merkelig. Hvorfor vil du bare be den ene parten?

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det synes jeg kan være litt underlig.

Når det er sagt har det hendt at min søster og jeg har vært på middag hos mor og far uten at mennene våre har vært "invitert", men det har vært i en helt uformell sammenheng. De ville jo ikke gjort det slik om det var en festmiddag av noe slag.

Skrevet

Det må jo komme an på anledningen. Vi har ofte bare mine foreldre og søsken på middag, eller bare samboers familie. Eller vi ber alle. Synes ikke vi alltid må be de hele gjengen for at noen ikke skal føle seg utenfor. Det vet jeg også at de ikke gjør.

Så hvis det er bare en middag uten noe mere selskapeligheter synes jeg ikke det er sært nei.

Er det en anledning av noe slag begynner det å bli litt merkelig synes jeg. Da er det vel etterhvert mere vanlig å be andre siden av slekten også.

Men det kommer helt an på hvorfor du ikke vil be alle også.

Skrevet

I mine øyne er ikke det bare frekt, men først og fremst sært og demonstrativt.

Enig. Sårende.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg syns du gir for lite info om kontekst til å kunne svare jeg. Hva er settingen, og hva er begrunnelsen for ikke å be samboeren?

Skrevet

Det kommer an på flere ting synes jeg. Er dette en middag hvor foreldrene vil snakke med sine voksne barn om noe spesielt som ikke angår svigerbarna, arv f.eks.? Det er jo selvfølgelig helt greit.

Eller vil de bare rett og slett kose seg med sine egne barn en gang i blant uten andre tilstede - det må også være greit.

brilleslangen
Skrevet

Hvis jeg var i et forhold og kun makkeren min ble bedt i middag ville jeg begynt å lure på hva de hadde imot meg iallfall...

trollemor;o)
Skrevet

jeg ville syntes det hadde vært rart om bare min mann ble invitert i middag hos sin familie. VELDIG rart.

Skrevet

Det kommer helt an på, det.

Hender rett som det er at jeg stikker hjem til mine foreldre en tur uten mannen min, eller at jeg tar med ett eller to av barna.

Det hendte før, og noen ganger nå også, at min mor inviterer min søster og meg på jentelunsj/middag i byen eller hjemme hos seg. Kanskje pappa er borte på kurs eller annet, og vi jentene koser oss sammen.

Ser ikke noe galt i det.

Men det kommer nå an på sammenhengen.

Det er jo unaturlig i noen sammenhenger, mens helt naturlig andre ganger.

Skrevet

Ja, dersom det er en "familiemiddag" synes jeg det er frekt. Men jeg synes det er helt ok at man gjør ting med kun egne barn/foreldre uten å ta med den inngiftede parten.

Jeg setter både pris på å gjøre ting sammen med mor og/eller søstre uten menn på slep, og jeg setter også veldig stor pri på at husbonden omgås sine foreldre uten at jeg MÅ være med bestandig :-)

Men dette er gjerne treff av en helt annen type, og som kommer istand på en helt annen måte enn en middagsinvitasjon.

Skrevet

Par som bor sammen inviterer man sammen - så lenge det ikke er snakk omgutte- eller jentefest.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...