Hushjelpen Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Noen er flinke og skriver liste og handler en gang i uka, det vil jeg og:o) Hvordan ser en typisk middagsuke ut for deg? 0 Siter
astridny Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Hei. Mandag: Lettsaltet torsk, Tirsdag:Hamburger Onsdag:Wok med kylling Torsdag:Fiskeboller Fredag:Spaghetti Lørdag Grøt Lørdag kvelden: Nahos Søndag:Hjemmelaget ertesuppe 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Mandag: Kjøttmat (kjøttkaker, koteletter, gryte osv.) Tirsdag: Fersk fisk Onsdag: Kylling i en eller annen form, alternativt pannekake/spaghetti innimellom Torsdag: Findusfisk eller annen bearbeidet fisk Fredag: Lasagne/taco/pizza/fingermat Lørdag: Grøt, alternativt "voksenmat" på kvelden Søndag: Steik/fersk suppe/grillmat (gjerne noe som trenger lengre tid til å bli ferdig) 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Det varierer litt, men vi har som regel en dag med pasta, en dag med (hjemmelaget) suppe, to dager med fisk. Som regel legger vi inn minst en vegetarmiddag i uken, gjerne to. I helgene blir det gjerne pizza, lasagne og annen typisk "helgemat". Lager mest mulig av maten fra grunnen av, det er mye lettere når man har planlagt litt på forhånd. Fiskegrateng kan f.eks lages dagen før og settes i ovnen når den første kommer hjem fra jobb. 0 Siter
....AV Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Denne uken: Mandag: stekte kjøttpølser med potetmos og erter. Tirsdag: grillmat som ikke ble spist i helgen. Planen var egentlig hjemmelagde fiskekaker, pasta og gulrøtter. Onsdag: Kyllingsuppe Torsdag: Fiskepinner, ris og gulrøtter eller salat Fredag: stekt kylling Helgen er ikke planlagt enda, det gjøres fredag/lørdag. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Det varierer litt, men vi har som regel en dag med pasta, en dag med (hjemmelaget) suppe, to dager med fisk. Som regel legger vi inn minst en vegetarmiddag i uken, gjerne to. I helgene blir det gjerne pizza, lasagne og annen typisk "helgemat". Lager mest mulig av maten fra grunnen av, det er mye lettere når man har planlagt litt på forhånd. Fiskegrateng kan f.eks lages dagen før og settes i ovnen når den første kommer hjem fra jobb. ''Fiskegrateng kan f.eks lages dagen før'' Men når? Ser ikke for meg at jeg setter i gang å lage middag til dagen etter når barna endelig er i seng etter fritidsaktiviteter og lekselesing og jeg omsider har mulighet for en liten time for meg selv. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 ''Fiskegrateng kan f.eks lages dagen før'' Men når? Ser ikke for meg at jeg setter i gang å lage middag til dagen etter når barna endelig er i seng etter fritidsaktiviteter og lekselesing og jeg omsider har mulighet for en liten time for meg selv. ''Ser ikke for meg at jeg setter i gang å lage middag til dagen etter når barna endelig er i seng etter fritidsaktiviteter og lekselesing og jeg omsider har mulighet for en liten time for meg selv'' Samme her. Jeg er ingen har-uken-klar-på-middagsfronten-dame, her går det ofte fra dag til dag, men de ganger jeg må tenke på dagen etter lager jeg to middager i slengen. Kvledstimeen er for gode å bruke på slikt. ;-) 0 Siter
astridny Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 ''Ser ikke for meg at jeg setter i gang å lage middag til dagen etter når barna endelig er i seng etter fritidsaktiviteter og lekselesing og jeg omsider har mulighet for en liten time for meg selv'' Samme her. Jeg er ingen har-uken-klar-på-middagsfronten-dame, her går det ofte fra dag til dag, men de ganger jeg må tenke på dagen etter lager jeg to middager i slengen. Kvledstimeen er for gode å bruke på slikt. ;-) Da kan du lage den på lørdagen eller søndagen. Gratengen kan også fryses ned. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 ''Fiskegrateng kan f.eks lages dagen før'' Men når? Ser ikke for meg at jeg setter i gang å lage middag til dagen etter når barna endelig er i seng etter fritidsaktiviteter og lekselesing og jeg omsider har mulighet for en liten time for meg selv. Jeg lager fiskegrateng samtidig som jeg lager middag. Eks: Fisk på tirsdag, rester settes i kjøleskapet. Når jeg lager middagen på onsdag, lager jeg samtidig fiskegratengen til torsdag. Jeg lager også alltid en stooooor porsjon med grateng, og fryser ned slik at det er lettvindt å ta opp igjen. Kjempegreit. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 ''Fiskegrateng kan f.eks lages dagen før'' Men når? Ser ikke for meg at jeg setter i gang å lage middag til dagen etter når barna endelig er i seng etter fritidsaktiviteter og lekselesing og jeg omsider har mulighet for en liten time for meg selv. Jeg lager den som regel også kvelden i forveien, en eller annen gang utpå kvelden. Ser ikke problemet med det i det hele tatt. Det tar jo ikke så veldig lang tid, da. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Jeg lager den som regel også kvelden i forveien, en eller annen gang utpå kvelden. Ser ikke problemet med det i det hele tatt. Det tar jo ikke så veldig lang tid, da. ''Det tar jo ikke så veldig lang tid, da. '' Sikkert ikke, men synes ikke jeg får tid til noe særlig når tiden går med til å følge opp lekser og fritidsaktiviteter - særlig er det vanskelig å lage middag mens jeg f.eks. er på fotballtrening 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 ''Det tar jo ikke så veldig lang tid, da. '' Sikkert ikke, men synes ikke jeg får tid til noe særlig når tiden går med til å følge opp lekser og fritidsaktiviteter - særlig er det vanskelig å lage middag mens jeg f.eks. er på fotballtrening Ja, jeg gjør det etter at unga er i seng. Sitter som regel og jobber med skolearbeid på kveldstid, og da tar jeg enten en lang pause og får det gjort, eller gjør det rett før jeg skal legge meg. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 ''Fiskegrateng kan f.eks lages dagen før'' Men når? Ser ikke for meg at jeg setter i gang å lage middag til dagen etter når barna endelig er i seng etter fritidsaktiviteter og lekselesing og jeg omsider har mulighet for en liten time for meg selv. Jeg lager den gjerne på ettermiddagen, samtidig med at ungene holder på med andre ting i samme rom. Eller etter at de har lagt seg, det er fort gjort når man har rutinen inne Vi har ikke så mye faste fritidsaktiviteter utenfor hjemmet, så det gjør jo ting litt enklere. Men det går jo f.eks an å lage den på søndag og spise på mandag, om hverdagene føles for travle. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Ja, jeg gjør det etter at unga er i seng. Sitter som regel og jobber med skolearbeid på kveldstid, og da tar jeg enten en lang pause og får det gjort, eller gjør det rett før jeg skal legge meg. Imponerende. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Jeg lager den gjerne på ettermiddagen, samtidig med at ungene holder på med andre ting i samme rom. Eller etter at de har lagt seg, det er fort gjort når man har rutinen inne Vi har ikke så mye faste fritidsaktiviteter utenfor hjemmet, så det gjør jo ting litt enklere. Men det går jo f.eks an å lage den på søndag og spise på mandag, om hverdagene føles for travle. Vi er sjelden hjemme før 17, og etter det går det slag i slag. Helgene er vi også sjelden hjemme og den tid jeg evt. har hjemme ønsker jeg ikke å bruke til middagslaging for uken etter. Så konklusjonen min blir vel at jeg ikke er innstilt på å innrette livet på den måten :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Imponerende. Egentlig ikke. Jeg ser at du ikke er hjemme før i 17-tida. Jeg er hjemme minst halvannen time tidligere enn deg. Studiesituasjonen min gjør at jeg prioriterer på den måten for tida. Henter Datra i barnehagen som regel i 15-tida og er hjemme før 15.30.Dermed får jeg sørga for en skikkelig middag, hjulpet med lekser og hatt en del tid sammen med ungene på ettermiddagen. Men så leser jeg på kveldstid, da. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Da kan du lage den på lørdagen eller søndagen. Gratengen kan også fryses ned. Kunne jeg sikkert, men jeg syns det er mer praktisk å lage flere ting samtidig når jeg først holder på. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Forrige uke så sånn ut: Mandag: Pasta med tomatsaus (av tomatbokser, løk, gulrot, selleri, balsamicoeddik og urter) Tirsdag: Kjøttboller og salat i pitabrød Onsdag: Hjemmelagd blomkålsuppe Torsdag: Fiskekaker, fullkornsmakaroni og salat av gulrot/eple/appelsin med litt remulade rørt inn. Fredag: Pannekaker om dagen, kyllingvinger til kvelds. Lørdag: Flintstek med ovnsbakte rotgrønnsaker Søndag: Ovnsbakte laksefileter og grønnsaker 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 middagsplan? Det skulle jeg ønske at jeg hadde... 0 Siter
Oldbjørg Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Jokiaboller man-fre, og joikaboller med ekstra tilbehøt lør-søn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.