Gå til innhold

hvordan ser deres ukes-middags-plan ut??

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Jokiaboller man-fre, og joikaboller med ekstra tilbehøt lør-søn.

Og ekstra tilbehør = stua tyttebær?

Skrevet

Og ekstra tilbehør = stua tyttebær?

Ja f.eks. :)

Skrevet

''Det tar jo ikke så veldig lang tid, da. :)

''

Sikkert ikke, men synes ikke jeg får tid til noe særlig når tiden går med til å følge opp lekser og fritidsaktiviteter - særlig er det vanskelig å lage middag mens jeg f.eks. er på fotballtrening ;)

''Sikkert ikke, men synes ikke jeg får tid til noe særlig når tiden går med til å følge opp lekser og fritidsaktiviteter - særlig er det vanskelig å lage middag mens jeg f.eks. er på fotballtrening ;)''

Døøh. Det kan vel ikke være så vanskelig. Du må få deg et lite propanbluss i en ryggsekk, noen kokekar/sleiver i ytterlommene, en liten bærbar klappkjøkkenbenk under armen - voila: to fluer i en smekk. Fotball og middagsforberedelser i frisk kombinasjon.

Skrevet

Denne uka ser slik ut:

Mandag: seibiff

Tirsdag: strimla svinekjøtt i pitabrød

Onsdag: fiskegryte

Torsdag: kjøttkaker

Fredag: laksewok

Lørdag: vegetarpizza

Søndag: kyllingfilet

Menyen er en blanding av innholdet i fryseboksen og det som er på tilbud på Joker denne uka (f. eks kyllingfilet...).

filiokus81
Skrevet

Det blir litt fra dag til dag her. Forrige uke var ca sånn:

Mandag: Røkte kjøttpølser i brun saus, poteter og gulrøtter

Tirsdag: Panert torsk (Findus) med ris og stekte grønnsaker (frossen wok-blanding)

Onsdag: Kylling og pasta med ostesaus, kikerter og salat

Torsdag: Lasagne med salatrester fra onsdag

Fredag: Omelett med ost og skinke, med aubergine, squash og champignon

Lørdag: Grøt

Søndag: Laksefileter med saus, poteter og rotgrønnsaker

Skrevet

Vi er sjelden hjemme før 17, og etter det går det slag i slag.

Helgene er vi også sjelden hjemme og den tid jeg evt. har hjemme ønsker jeg ikke å bruke til middagslaging for uken etter.

Så konklusjonen min blir vel at jeg ikke er innstilt på å innrette livet på den måten :-)

Du vet at den slag-i-slag biten kan bli litt mindre slitsom hvis du bruker mindre tid på middag? :-)

Jeg gjør ikke ofte klar middag dagen før, men det er utrolig deilig de gangene jeg gjør det.

Gjest Elextra
Skrevet

Du vet at den slag-i-slag biten kan bli litt mindre slitsom hvis du bruker mindre tid på middag? :-)

Jeg gjør ikke ofte klar middag dagen før, men det er utrolig deilig de gangene jeg gjør det.

''Du vet at den slag-i-slag biten kan bli litt mindre slitsom hvis du bruker mindre tid på middag? ''

Skjønner det, men nå er det utrolig sjelden vi bruker mer enn en halvtime på middag i hverdagen. Blir noe halvfabrikata og noe ferskvarer som ganske enkelt stekes eller kokes/dampes.

En times tid eller mer til matlaging er forbeholdt helger og gjester :-)

Skrevet

Vår uke ser slik ut:

Mandag: røkt torsk med poteter, kokte grønnsaker og eggesmør

Tirsdag: stekte kjøttpølser (av kylling og kalkun) med potetmos, spaghetti og kokte grønnsaker (frossen blanding)

Onsdag: pannekaker og stekt bacon

Torsdag: fiskeboller i hvitsaus med poteter og kokt grønnsaker. Ved siden av dette hadde vi spekesild og rå løk også.

Fredag (i morgen): grillmat (er meldt fint vær, må vite)

Lørdag: tacograteng

Søndag: skal i konfirmasjon, så da slipper vi å lage middag

Mandag: stekte torsketunger med kokte poteter, råkost og rømmesaus

Tirsdag: svinekjøttgryte med kokt ris og salat

Onsdag: fiskekaker i pitabrød med salat og dressing

Torsdag: elgstek

Fredag: kjøttsuppe

Lørdag: hjemmelaget pizza

Søndag: får-i-kål

Her er meny for to uker. Velbekomme :)

Gjest Elextra
Skrevet

Vår uke ser slik ut:

Mandag: røkt torsk med poteter, kokte grønnsaker og eggesmør

Tirsdag: stekte kjøttpølser (av kylling og kalkun) med potetmos, spaghetti og kokte grønnsaker (frossen blanding)

Onsdag: pannekaker og stekt bacon

Torsdag: fiskeboller i hvitsaus med poteter og kokt grønnsaker. Ved siden av dette hadde vi spekesild og rå løk også.

Fredag (i morgen): grillmat (er meldt fint vær, må vite)

Lørdag: tacograteng

Søndag: skal i konfirmasjon, så da slipper vi å lage middag

Mandag: stekte torsketunger med kokte poteter, råkost og rømmesaus

Tirsdag: svinekjøttgryte med kokt ris og salat

Onsdag: fiskekaker i pitabrød med salat og dressing

Torsdag: elgstek

Fredag: kjøttsuppe

Lørdag: hjemmelaget pizza

Søndag: får-i-kål

Her er meny for to uker. Velbekomme :)

Imponert!

Men jeg har _ikke_ tenkt å følge planen! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...