mariaflyfly Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Jokiaboller man-fre, og joikaboller med ekstra tilbehøt lør-søn. Og ekstra tilbehør = stua tyttebær? 0 Siter
Oldbjørg Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Og ekstra tilbehør = stua tyttebær? Ja f.eks. 0 Siter
Lisabeth Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 ''Det tar jo ikke så veldig lang tid, da. '' Sikkert ikke, men synes ikke jeg får tid til noe særlig når tiden går med til å følge opp lekser og fritidsaktiviteter - særlig er det vanskelig å lage middag mens jeg f.eks. er på fotballtrening ''Sikkert ikke, men synes ikke jeg får tid til noe særlig når tiden går med til å følge opp lekser og fritidsaktiviteter - særlig er det vanskelig å lage middag mens jeg f.eks. er på fotballtrening ;)'' Døøh. Det kan vel ikke være så vanskelig. Du må få deg et lite propanbluss i en ryggsekk, noen kokekar/sleiver i ytterlommene, en liten bærbar klappkjøkkenbenk under armen - voila: to fluer i en smekk. Fotball og middagsforberedelser i frisk kombinasjon. 0 Siter
-ssi Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Denne uka ser slik ut: Mandag: seibiff Tirsdag: strimla svinekjøtt i pitabrød Onsdag: fiskegryte Torsdag: kjøttkaker Fredag: laksewok Lørdag: vegetarpizza Søndag: kyllingfilet Menyen er en blanding av innholdet i fryseboksen og det som er på tilbud på Joker denne uka (f. eks kyllingfilet...). 0 Siter
filiokus81 Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Det blir litt fra dag til dag her. Forrige uke var ca sånn: Mandag: Røkte kjøttpølser i brun saus, poteter og gulrøtter Tirsdag: Panert torsk (Findus) med ris og stekte grønnsaker (frossen wok-blanding) Onsdag: Kylling og pasta med ostesaus, kikerter og salat Torsdag: Lasagne med salatrester fra onsdag Fredag: Omelett med ost og skinke, med aubergine, squash og champignon Lørdag: Grøt Søndag: Laksefileter med saus, poteter og rotgrønnsaker 0 Siter
....AV Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Vi er sjelden hjemme før 17, og etter det går det slag i slag. Helgene er vi også sjelden hjemme og den tid jeg evt. har hjemme ønsker jeg ikke å bruke til middagslaging for uken etter. Så konklusjonen min blir vel at jeg ikke er innstilt på å innrette livet på den måten :-) Du vet at den slag-i-slag biten kan bli litt mindre slitsom hvis du bruker mindre tid på middag? :-) Jeg gjør ikke ofte klar middag dagen før, men det er utrolig deilig de gangene jeg gjør det. 0 Siter
Gjest noen forslag her? Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 http://www.klikk.no/mat/spise/article503924.ece 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Du vet at den slag-i-slag biten kan bli litt mindre slitsom hvis du bruker mindre tid på middag? :-) Jeg gjør ikke ofte klar middag dagen før, men det er utrolig deilig de gangene jeg gjør det. ''Du vet at den slag-i-slag biten kan bli litt mindre slitsom hvis du bruker mindre tid på middag? '' Skjønner det, men nå er det utrolig sjelden vi bruker mer enn en halvtime på middag i hverdagen. Blir noe halvfabrikata og noe ferskvarer som ganske enkelt stekes eller kokes/dampes. En times tid eller mer til matlaging er forbeholdt helger og gjester :-) 0 Siter
Noraførr Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Vår uke ser slik ut: Mandag: røkt torsk med poteter, kokte grønnsaker og eggesmør Tirsdag: stekte kjøttpølser (av kylling og kalkun) med potetmos, spaghetti og kokte grønnsaker (frossen blanding) Onsdag: pannekaker og stekt bacon Torsdag: fiskeboller i hvitsaus med poteter og kokt grønnsaker. Ved siden av dette hadde vi spekesild og rå løk også. Fredag (i morgen): grillmat (er meldt fint vær, må vite) Lørdag: tacograteng Søndag: skal i konfirmasjon, så da slipper vi å lage middag Mandag: stekte torsketunger med kokte poteter, råkost og rømmesaus Tirsdag: svinekjøttgryte med kokt ris og salat Onsdag: fiskekaker i pitabrød med salat og dressing Torsdag: elgstek Fredag: kjøttsuppe Lørdag: hjemmelaget pizza Søndag: får-i-kål Her er meny for to uker. Velbekomme 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Vår uke ser slik ut: Mandag: røkt torsk med poteter, kokte grønnsaker og eggesmør Tirsdag: stekte kjøttpølser (av kylling og kalkun) med potetmos, spaghetti og kokte grønnsaker (frossen blanding) Onsdag: pannekaker og stekt bacon Torsdag: fiskeboller i hvitsaus med poteter og kokt grønnsaker. Ved siden av dette hadde vi spekesild og rå løk også. Fredag (i morgen): grillmat (er meldt fint vær, må vite) Lørdag: tacograteng Søndag: skal i konfirmasjon, så da slipper vi å lage middag Mandag: stekte torsketunger med kokte poteter, råkost og rømmesaus Tirsdag: svinekjøttgryte med kokt ris og salat Onsdag: fiskekaker i pitabrød med salat og dressing Torsdag: elgstek Fredag: kjøttsuppe Lørdag: hjemmelaget pizza Søndag: får-i-kål Her er meny for to uker. Velbekomme Imponert! Men jeg har _ikke_ tenkt å følge planen! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.