tiliti Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Eh, så det er ikke lov til å spørre folk med erfaring? Mange her har kunnskap om allergimedisiner. Det er ikke alltid de billigste medisinene virker. Det kan jo spare ungen min for et par sesonger med nyttesløse utprøvinger av ny sorter medisin. Noen leger er sleipe nok til å kreve utprøving av 3 billigvarianter, før de gir blåresept på dyrere medisiner med langt færre bivirkninger. (fordi sånt koster samfunnet masse penger) Beklageligvis er det lovverket som tilsier at man må teste 3 billigvarianter først. Så det er de som "lyver på papiret" som er sleipe, egentlig ;-) Hos meg fungerer bare postafen, hos min samboer bare telfast - men postafen har for mange store bivirkninger med trøtthet, og telfast er vel ikke uten videre godkjent for unger under 12 år. Noen er nødt å kombinere allergimedisiner med kortisonsprøyter for å få bra nok effekt. Det er utrolig individuelt det med allergimedisiner, så dere må nok bare prøve dere frem. Min personlige favoritt mot kløe i øynene er forresten Livostin øyedråper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Beklageligvis er det lovverket som tilsier at man må teste 3 billigvarianter først. Så det er de som "lyver på papiret" som er sleipe, egentlig ;-) Hos meg fungerer bare postafen, hos min samboer bare telfast - men postafen har for mange store bivirkninger med trøtthet, og telfast er vel ikke uten videre godkjent for unger under 12 år. Noen er nødt å kombinere allergimedisiner med kortisonsprøyter for å få bra nok effekt. Det er utrolig individuelt det med allergimedisiner, så dere må nok bare prøve dere frem. Min personlige favoritt mot kløe i øynene er forresten Livostin øyedråper. Kan man bruke postafen mot allergi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nå er han 5... Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Ser at Aerius har kommet som smeltetabletter med tuttifruttismak, så da er det vel beregna på unger nå. Jeg ga det til guttungen en gang vi var på ferie i utlandet (han var 7 det året) og han fikk akutt allergi mot katter. Jeg visste ikke at han var allergisk engang, men for en reaksjon han fikk. Den gangen sa legevakta at jeg kunne gi ham en dose da, men heller få tar i Zyrtec på apoteket dagen etter. Jeg har forresten dårlig effekt av Loumedal nesespray også, brukte den som erstatning da jeg var gravid. Den er gammel, og det har kommet bedre ting på markedet etter det. Hør med legen om det også. Jeg brukte Rinocort noen år før jeg gikk over på Nasonex, men den tror jeg ikke er beregna på barn. Aerius, i flytende form, har gutten vår fått nesten daglig siden han var 3 år... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg vet ikke med unger, men jeg bruker til meg selv Kestine tabletter (Zyrtec virker ikke og Aerius blir jeg dårlig av), Rhinocort nesespray, Livostin øyedråper og Bricanyl astmaspray. Etter at jeg bytta til Kestine har jeg fungert MYE bedre i pollensesongen. Tar dobbel dose når det er på ekstrem spredning. Ingen grunn til at gutten skal plages når det faktisk finnes medisiner som virker! Sjekk Norges Astma- og Allergiforbund sine sider hvis du ikke har gjort det, der er det mye nyttig info www.naaf.no 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Kan man bruke postafen mot allergi? Postafen er vel en eldgammel allergimedisin? Det inneholder ihvertfall antihistamin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Aerius, i flytende form, har gutten vår fått nesten daglig siden han var 3 år... Bra for han. Jeg fikk beskjed på telefonen fra utlandet om at Cetirizin var foretrukket til barn den gangen, men det er 4 eller 5 år sida. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Postafen er vel en eldgammel allergimedisin? Det inneholder ihvertfall antihistamin. Jøss hva man lærer. Trodde den var bare mot reisesyke jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Beklageligvis er det lovverket som tilsier at man må teste 3 billigvarianter først. Så det er de som "lyver på papiret" som er sleipe, egentlig ;-) Hos meg fungerer bare postafen, hos min samboer bare telfast - men postafen har for mange store bivirkninger med trøtthet, og telfast er vel ikke uten videre godkjent for unger under 12 år. Noen er nødt å kombinere allergimedisiner med kortisonsprøyter for å få bra nok effekt. Det er utrolig individuelt det med allergimedisiner, så dere må nok bare prøve dere frem. Min personlige favoritt mot kløe i øynene er forresten Livostin øyedråper. Takk for info. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 5. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg vet ikke med unger, men jeg bruker til meg selv Kestine tabletter (Zyrtec virker ikke og Aerius blir jeg dårlig av), Rhinocort nesespray, Livostin øyedråper og Bricanyl astmaspray. Etter at jeg bytta til Kestine har jeg fungert MYE bedre i pollensesongen. Tar dobbel dose når det er på ekstrem spredning. Ingen grunn til at gutten skal plages når det faktisk finnes medisiner som virker! Sjekk Norges Astma- og Allergiforbund sine sider hvis du ikke har gjort det, der er det mye nyttig info www.naaf.no Takk, det skal jeg sjekke! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jøss hva man lærer. Trodde den var bare mot reisesyke jeg. Jeg husker jeg fikk såkalte førstegenerasjons antihistaminer under min siste graviditet. Polaramin, eller noe sånt. Gamle greier. Jeg sov omtrent rundt. Og dette bare fordi legen ikke var oppdatert på hva som kunne brukes under graviditet og ved amming. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Når guttungen har vært på sitt verste, har jeg gitt vanlig voksendose de få dagene det har vært ekstrem pollenspredning. Det er kanskje tre dager i året, så jeg tviler på at det gjør noe særlig skade. Han har forresten svelga vanlige tabletter hele tida. Flytende medisin brukte jeg bare til han da han var veldig liten. Har haft barn med pollenallergi en del år snart. Det stemmer at der må vælges virkestoff i forhold til barnet alder, og at ikke alle virkestoffer er godkendt til barn. Hos os har hun fået recept på Zyrtec og apoteket har så udleveret Cetirizin. I samme dose som far i huset og dosen har hun haft siden hun startede, husker naturligvis ikke helt når det var, men hun var nok ca. 9 år. Øjendråber og næsespray bruger hun også dagligt - husker i farten ikke hvad de hedder. Er ikke begyndt med dem endnu iår, men det er vel faktisk på tide at begynde med i hvert fald næsesprayen. I tillæg til at du kan få info hos NAAF på nettet, så kan du ringe dit lokale fylkeskontor og få råd og tips af dem som er tilpasset akkurat dit barn og hans alder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Kan man bruke postafen mot allergi? Ja, det kan man faktisk, men det jeg mente å skrive var Polaramin ;-) Phenamin hadde også en viss effekt på min samboer da han var yngre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Beklageligvis er det lovverket som tilsier at man må teste 3 billigvarianter først. Så det er de som "lyver på papiret" som er sleipe, egentlig ;-) Hos meg fungerer bare postafen, hos min samboer bare telfast - men postafen har for mange store bivirkninger med trøtthet, og telfast er vel ikke uten videre godkjent for unger under 12 år. Noen er nødt å kombinere allergimedisiner med kortisonsprøyter for å få bra nok effekt. Det er utrolig individuelt det med allergimedisiner, så dere må nok bare prøve dere frem. Min personlige favoritt mot kløe i øynene er forresten Livostin øyedråper. u/t 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.