Gå til innhold

Barnedrap - barnebidrag

Anbefalte innlegg

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

"og så sitter damene der med ungene etterpå", som om det er en straff! Har aldri skjønt kvinnfolk som sitter og syter at de MÅ ha ungene alltid. Når du får barn, så er det vel fordi en ALLTID skal ha dem? At alenemødre MÅ ha fri annenhver helg, og innimellom ellers, kan jeg ikke skjønne. Vi som er gifte MÅ alltid ha ungene rundt oss, uavhengig av om mannen er flink til å hjelpe eller ei. Tenk på de som mister mannen pga dødsfall. De Må også ha ungene hele tiden, og de klarer det! Uten å klage! Hadde mange alenemødre brukt energien på ungene sine, istedetfor å klage og kreve og lage et leven, så hadde det meste ordnet seg.

Men ikke for det, jeg kan heller ikke skjønne mannfolk som ikke VIL se barna sine mer etter en skilsmisse. Det er jo absolutt lavmål. Men tenk på alle de mødre som stikker kjepper i hjulene for at far skal få se mor! Det er også lavmål.

Så det er mange sider av en skilsmisse. At noen få mister hodet, dreper unger og seg selv, kommer jeg aldri til å skjønne. Men at mannfolk kan få store psykiske problemer, DET skjønner jeg.

"for at far skal se barna" skulle det stå

Gjest annlovinda
Skrevet

Ja, faren her betaler hele 380 kr i måneden så han blir skikkelig flådd. Og av de 380 kronene så har jeg betalt 200 kr for at minstemann skal reise til ham hver 14 dag.

Jeg kjenner også en som betaler 200 for to barn og det har han gjort i 17 år.

Får du så mye som 380 i mnd. Jeg fikk hele 220 jeg, men det er et år siden da. :)

Ble vanskelig når bidragstida var over gitt ;)

Skrevet

Får du så mye som 380 i mnd. Jeg fikk hele 220 jeg, men det er et år siden da. :)

Ble vanskelig når bidragstida var over gitt ;)

Ja, det kommer vi til å slite med :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...