Gå til innhold

Haster - kakebaking!!

Anbefalte innlegg

Gjest chefen
Skrevet

Holder på å steke en kake og utviklingen er ikke bra. Kaken skal stekes på 175 grader i 45 min. Dette er en ny ovn for meg, tror det er bare varmluft, det blåser i alle fall hele tiden. Kaken har est ut, men den blir ikke stekt inni. Rene gelén! Nå tyter det jammen ut "gele" på toppen også! Denne kaken skal jeg ha med til en spesiell anledning og -må- bli bra! Hva gjør jeg? Jeg har ikke bruksanvisning på ovnen. Prøvde å skru av blåsingen og bare la varmen stå på, men vet ikke helt om det hjalp. Tips?

mariaflyfly
Skrevet

Ikke bruke varmluft, men vanlig varme i ovnen når du steiker kake?

Jeg aner ikke om kaka kan reddes. Sorry.

Gjest verinoca
Skrevet

Om det er sånn ovn vi har skal du ikke bruke "blåsingen", men den innstillingen med to parallelle vertikale streker. Litt sånn =.

Men lite trolig det er samme ovn, da..... ;o)

Gjest chefen
Skrevet

Ikke bruke varmluft, men vanlig varme i ovnen når du steiker kake?

Jeg aner ikke om kaka kan reddes. Sorry.

Normalt bruker jeg aldri varmluft når jeg steker, men alle innstillingene er varmluftsblåsing, noen med ekstra over/undervarme. Kaka miiii!

Gjest chefen
Skrevet

Om det er sånn ovn vi har skal du ikke bruke "blåsingen", men den innstillingen med to parallelle vertikale streker. Litt sånn =.

Men lite trolig det er samme ovn, da..... ;o)

Jeg vet jeg ikke skal bruke varmluften, men det blåser samme hvilken innstilling jeg setter det på. De andre har med ekstra over/undervarme (eller er det grill?) og det vil jeg i alle fall ikke ha. Jeg ser ingen = innstilling, desverre... Åååh, kaka miii!

Skrevet

Jeg vet jeg ikke skal bruke varmluften, men det blåser samme hvilken innstilling jeg setter det på. De andre har med ekstra over/undervarme (eller er det grill?) og det vil jeg i alle fall ikke ha. Jeg ser ingen = innstilling, desverre... Åååh, kaka miii!

Stekeovnen her hos min kjære har vifte også ved vanlig stekeovn, men ikke på samme måte som med varmluft. Ellers er standard (?) symboler to horisontale streker = for vanlig over- og undervarme og et viftesymbol for varmluft.

Gjest chefen
Skrevet

Stekeovnen her hos min kjære har vifte også ved vanlig stekeovn, men ikke på samme måte som med varmluft. Ellers er standard (?) symboler to horisontale streker = for vanlig over- og undervarme og et viftesymbol for varmluft.

Her er et symbol som ser ut som en lyspære. Den nederste delen er = og over er det en bue som i mine øyne ser ut som toppen av en lyspære. Jeg prøver den en stund og ser om det skjer noe. Uff, håper det ikke blir en skikkelig krasjkake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...