Gjest Lei skvetting!! Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Trenger råd om hvordan jeg skal håndtere 6-åringen som er begynt å tisse i buksen. han har vært tørr siden 2 1/2-3 års alderen. De siste 2-3 ukene er han begynt å skvette i buksen,gjerne flere ganger om dagen. Slik vi tolker ham, og i barnehagen går dette på "latskap", han skal bare vente litt til,og så går det galt!! Vi har prøvd: Ignorering Tatt fra ham godleken som en konsekvens Smilefjes-/Surt fjes med belønning Ikke se barne tv Vet at dette er mye negativt, men klarer ikke helt å ignorere det lenger.... Begynner å bli ganske lei nå. Han er ellers i fin form og ingenting i urinen som skal tilsi at han har urinveisinfeksjon. Holder seg gjennom hele natta(10-12 timer ) Hvor vanlig er dette fenomenet???!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
l@bamba Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei, har ikke selv erfaring, men har noen venner som hengte opp et POSITIVT skjema på badet. De kveldene barnet ikke hadde skvettet i buksen fikk det et merke, for så å samle opp til noe barnet virkelig ønsket seg. dette barnet var 5 år- samme forhistorie, -tørr tidligere, men begynnte å skvette. begge foreldrene var superoverrasket over hvor stor kontrollen ble etter bare få dager . Tror det gikk bare noen uker (2-3) så fikk barnet sparkesykkel med flammer på...hehe. Kansje dette kan hjelpe dere? Hører med at da trusa var førr ble det gjort STOR greie av det, og barnet fikk ringe besteforeldre osv for å skryte -og få oppmuntring til den sparkesykkelen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg har god erfaring med belønningskjema der man setter på et klistremerke for hver tørre dag (altså ingen sure fjes) etter f.eks 10 dager med merke får man premie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lei skvetting!! Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei, har ikke selv erfaring, men har noen venner som hengte opp et POSITIVT skjema på badet. De kveldene barnet ikke hadde skvettet i buksen fikk det et merke, for så å samle opp til noe barnet virkelig ønsket seg. dette barnet var 5 år- samme forhistorie, -tørr tidligere, men begynnte å skvette. begge foreldrene var superoverrasket over hvor stor kontrollen ble etter bare få dager . Tror det gikk bare noen uker (2-3) så fikk barnet sparkesykkel med flammer på...hehe. Kansje dette kan hjelpe dere? Hører med at da trusa var førr ble det gjort STOR greie av det, og barnet fikk ringe besteforeldre osv for å skryte -og få oppmuntring til den sparkesykkelen... Vi skryter nesten stemmebåndet ut av ledd når poden er tørr, men hva hjelper det når han selv sier så greit "jeg klarer bare ikke å la vær å tisse meg ut..." Vi mener og tror at dette er latskap. Han vet han får belønning. men likevel tisser han seg ut. Skjemaet henger på kjøleskapet, med sure fjes på. Nå har broren fått et skjema også bare for å skjerpe "konkurransen" litt. Broren er eldre, men har har "sine ting" han må passe på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lei skvetting!! Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg har god erfaring med belønningskjema der man setter på et klistremerke for hver tørre dag (altså ingen sure fjes) etter f.eks 10 dager med merke får man premie. Kanskje vi skal gå for den! Den er mer positiv vridd, og dermed kan poden få et litt annet syn. Takker:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Vi skryter nesten stemmebåndet ut av ledd når poden er tørr, men hva hjelper det når han selv sier så greit "jeg klarer bare ikke å la vær å tisse meg ut..." Vi mener og tror at dette er latskap. Han vet han får belønning. men likevel tisser han seg ut. Skjemaet henger på kjøleskapet, med sure fjes på. Nå har broren fått et skjema også bare for å skjerpe "konkurransen" litt. Broren er eldre, men har har "sine ting" han må passe på. Har dere fått en lege til å se på ham? Det kan jo være en fysisk grunn til at han ikke klarer å holde seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lei skvetting!! Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har dere fått en lege til å se på ham? Det kan jo være en fysisk grunn til at han ikke klarer å holde seg. Urinen hans er fin, allmenntilstanden strålende. Har tenkt tanken, men vil nok bli avvist med at dette er ganske vanlig vil jeg tro, Han holder seg jo hele natten, og må han på do om natten så går han ut og tisser. Derfor antar vi at dette bare er latskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 La han ta ansvar for å legge våte truser og bukser på vaskerommet selv. Så må han også finne nye klær selv. Ikke tilrettelegg og hjelp han med dette, han er stor nok til å klare det selv. Dette hjalp da vår ene datter glemte seg, og hadde vært tørr lenger, men var oppslukt i lek. Hender innimellom ennå at det skjer, og hun vet hva hun må gjøre, og gjør det automatisk. Jeg vet ofte ikke at det har skjedd før jeg går inn på vaskerommet og ser at hun har lagt igjen våte klær. Når de må ta ansvar selv, synes de det er mye ork og styr, og forstår at de det er like greit å gå på do med en gang de kjenner det, fremfor å tisse i buksa og måtte rydde og finne frem nye klær. Dette startet hos oss i 6 års alderen, og har kommet noe tilbake i perioder. Men etter at jeg startet med opplegget over her, irriterer jeg meg ikke lenger over det. Nå er det mer et uhell i ny og ne, kanskje et par ganger i halvåret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.