Gå til innhold

En som kun spiser kjøtt, help?

Anbefalte innlegg

Gjest sa jeg fisk?
Skrevet

Jeg lever sammen med en person som ikke spiser kylling eller fisk. Går helt tom for middagsideer om dagene. Noen som har gode forslag?

Skrevet

''Jeg lever sammen med en person som ikke spiser kylling eller fisk. Går helt tom for middagsideer om dagene. Noen som har gode forslag?''

Jeg hadde ikke orket et kosthold helt uten fisk og kylling så det hadde blitt noen dager hvor jeg hadde laget min middag og han sin. :o)

Hvorfor spiser h*n ikke fisk eller kylling da?

Gjest Tatjana
Skrevet

Da hadde jeg som et minstekrav forlangt at han kom opp med noen virkelig gode og varierte ideer til middagsretter selv.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Noen som har gode forslag?''

Spiser vedkommende grønnsaker, da? I så fall er det jo mye å hente i vegetarverdenen, man må ikke ha kjøtt eller fisk hver eneste dag.

Hvis ikke: Lag middager hver for dere.

Skrevet

''Jeg lever sammen med en person som ikke spiser kylling eller fisk. Går helt tom for middagsideer om dagene. Noen som har gode forslag?''

Ja, det finnes en rekke gode forslag - ikke minst på nett og i kokebøker ;-)

Med mindre denne personen er mindreårig, forstår jeg ikke hvorfor vedkomende ikke kan stå for en del av middagene?

Skrevet

Du lever sammen med? Ergo i som samboer, voksen? Da kan vel vedkommende for pokker selv komme med forslag på hva h*n kan spise...

Gjest sa jeg fisk?
Skrevet

Du lever sammen med? Ergo i som samboer, voksen? Da kan vel vedkommende for pokker selv komme med forslag på hva h*n kan spise...

Tusen takk for svar :-)

Gjest sa jeg fisk?
Skrevet

Ja, det finnes en rekke gode forslag - ikke minst på nett og i kokebøker ;-)

Med mindre denne personen er mindreårig, forstår jeg ikke hvorfor vedkomende ikke kan stå for en del av middagene?

Det finnes mange "rare" grunner for at husmora stort sett lager middag, skjønner du :-). Han er syk i perioder og da er det jeg som må styre det meste. Ellers er han meget flink til å hjelpe til, både ute og inne :-).

Gjest sa jeg fisk?
Skrevet

''Noen som har gode forslag?''

Spiser vedkommende grønnsaker, da? I så fall er det jo mye å hente i vegetarverdenen, man må ikke ha kjøtt eller fisk hver eneste dag.

Hvis ikke: Lag middager hver for dere.

Takk for tips :-)

Gjest sa jeg fisk?
Skrevet

Da hadde jeg som et minstekrav forlangt at han kom opp med noen virkelig gode og varierte ideer til middagsretter selv.

Jada-jada :-). Han gjør jo det også. Bare det at det lett blir det samme opp og opp igjen. Derfor lurte jeg på om noen kunne komme med noe nytt. Ser at mange henger seg opp i at jeg lager middagen og "ditt og datt" istedet :-)

Gjest sa jeg fisk?
Skrevet

Jeg hadde ikke orket et kosthold helt uten fisk og kylling så det hadde blitt noen dager hvor jeg hadde laget min middag og han sin. :o)

Hvorfor spiser h*n ikke fisk eller kylling da?

Allergisk imot fisk og har drevet med høner selv og synes derfor det er motbydelig :(.

Jeg er veldig glad i begge deler, så ja det hender mange ganger at vi har to middager :-)

Skrevet

Det finnes mange "rare" grunner for at husmora stort sett lager middag, skjønner du :-). Han er syk i perioder og da er det jeg som må styre det meste. Ellers er han meget flink til å hjelpe til, både ute og inne :-).

Hjelpe til?

Var han ikke voksen likevel?

Mista nikket
Skrevet

Av kjøttdeig kan du lage så mangt, kalkun er også godt, synes i hvertfall jeg, kotletter, snitzel. Egentlig er det mye forskjellige ting av kjøtt, lam og svin

Skrevet

Allergisk imot fisk og har drevet med høner selv og synes derfor det er motbydelig :(.

Jeg er veldig glad i begge deler, så ja det hender mange ganger at vi har to middager :-)

Spiser han egg da? Da kan du jo lage omletter, gratenger og sufleer f.eks.

trollemor;o)
Skrevet

jeg tenkte det samme!

Gjest Shira :o)
Skrevet

For tiden har jeg litt dilla på stekt spaghetti.

Bruker jeg oksekjøtt, så bruner jeg det, krydrer godt, for å så la det koke en god stund. Det trenger du ikke, men kjøttet blir mørere. Eller jeg bruke svinekjøtt, da steker jeg det bare.

Woker så grønnsaker, her blir det slik at man tager vad man haver, hiv oppi det dere liker best selv. Sett kjøtt og grønnsaker bort, stek så kokt spaghetti sammen med soyasaus, ikke alt for mye, men en dæsj. Når den er stekt litt, så hiver jeg oppi det andre, og så en pose woksaus. Jeg liker best chop sueysausen, men det er flere typer. Bland sammen, og spis.

Dersom dere liker skinke, er skinkegrateng godt, kan også bruke bacon i grateng.

Gratinert blomkål med skinke og bacon, eller en av delene. Jeg såvidt koker blomkålhodet, legger det i ildfast form, har på ostesaus (enten pose eller hjemmelaget), strør på skinke og evnt sprøstekt bacon, ost på, og gratineres i ovnen.

En lettvindt måte er å bruke ferdig blomkål og brokkoligrateng fra frysedisken (sånn posesak) og hive skinke/bacon oppi, så ost.

Okse eller svinekjøtt, eller kjøttdeig i pitabrød sammen med grøntfor. Ha litt forskjellige krydder, så blir ikke smaken helt lik hver gang.

Kjøttpudding som du lager selv er godt.

Ytrefilet av svin, varier tilbehøret. Vi har fløtegratinerte poteter noen ganger, noen ganger ris, fersk pasta, salat, grønnsaker, fløtesaus, bretagnesaus osv.

Å, nå ble jeg sulten :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Du får serverer kyllingpølser, kyllingkjøttboller og kyllingtaco - kanskje han ikke catcher hva det er? ;)

Ellers finnes jo mye gode vegetarretter.

Tror ikke jeg (eller magen min) hadde fikset rødt kjøtt hver dag.

Gjest sa jeg fisk
Skrevet

Hjelpe til?

Var han ikke voksen likevel?

Hehe, en dårlig formulering ifra meg. Mannen er godt voksen ja :-)

Gjest sa jeg fisk?
Skrevet

Du får serverer kyllingpølser, kyllingkjøttboller og kyllingtaco - kanskje han ikke catcher hva det er? ;)

Ellers finnes jo mye gode vegetarretter.

Tror ikke jeg (eller magen min) hadde fikset rødt kjøtt hver dag.

Jeg serverte en gang en suppe med kyllingpølse i. Han ble mistenksom med en gang og lurte på hva den fæle pølse inneholdt :-). Så jeg tror ikke jeg greier å lure han.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...