Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette hadde vi sist lørdag, og det ble kjempegodt:

Kyllingfilet legges i en plastpose og bankes tynn/formes til firkanter. 2 fileter til hver. Så strødde jeg på salt og peppper, hadde på raust med smuldret fetaost (av den typen som ligger i olje, slik at litt av den ble med), godt med pesto og litt finhakket tørkede solmodne totmater.

Deretter rulllet jeg sammen filetene og surret en baconskive rundt hver rull, slik at baconet dekket helt.

Gjerne litt mer krydder. Inn i stekovnen på 200 grader i 35 minutter. Potetskiver penslet med krydret olivenolje kan steke med i samme langpanne, eller man kan servere retten med ris. Salat er et must.

Jeg skjærte opp rullene da de var ferdig. Da var baconet akkurat passe stekt. Og dette er en rett med masse smak!

Skrevet

Mmmmmm, det hørtes godt ut!! Har kopiert oppskriften og prøver den i bursdagsselskap helga :-)

Skrevet

Det hørtes knallgodt ut! Men to filter til hver? Vi er vanligvis sprekkmette etter en hver vi... :o)

Skrevet

Det hørtes knallgodt ut! Men to filter til hver? Vi er vanligvis sprekkmette etter en hver vi... :o)

Det var i alle fall 4 stykker i pakka, men kanskje var det bare to fileter?

Så glemte jeg å skrive at jeg satte rullene på oljesmurt bakepapir i langpanne, og ca. midt i ovnen.

Det er viktig å banke dem tynne. Både fordi de blir enklere å rulle sammen, og for at kyllingen skal bli gjennomstekt.

Skrevet

''Men to filter til hver?''

Ja, vi foretrekker sigaretter med dobbelt filter.

Skrevet

Å nam nam! :o) Nå vet jeg hva jeg skal servere jentene neste gangh det er min tur til å ha "syklubb". :) Hørtes knallgodt ut! Takk for oppskrift.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...