Gjest syttentretti Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Noen her som har gode råd angående dotter i øra under landing ,så kom med de værså snill. Beste hadde vært å ikke f ly selvsagt,men det er jo nesten umulig hvis en skal sydover. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Det hjelper å gjespe. Ikke bare gape, men prøv å få til en ordentlig gjesp:-) 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Hold for nesen, lukk munnen og gjør som om du skal blåse ut gjennom nesen. Dårlig forklart, kanskje..? Det hjelper i alle fall. :-) 0 Siter
brilleslangen Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Hold for nesen, lukk munnen og gjør som om du skal blåse ut gjennom nesen. Dårlig forklart, kanskje..? Det hjelper i alle fall. :-) Jeg kaller det å blåse opp ørene.. :-) 0 Siter
brilleslangen Skrevet 5. mai 2010 Skrevet 5. mai 2010 Har du meddeg en unge kan dere jo begynne å blåse ballonger... da får man også utlignet trykket i øretrompeten(mellom øre og hals) 0 Siter
Mrs D Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Apoteket har noe a la sov i ro, som du stapper i ørene. Disse fungerer fint sier min mor og min søster som begge har vært plaget med dotter i ørene på flyturer. Disse er spesielt laget for flyturer, altså, er ikke vanlig sov i ro elelr sånne skumdotter du bruker på konserter. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 6. mai 2010 Skrevet 6. mai 2010 Jeg kaller det å blåse opp ørene.. :-) Det var i grunnen en kjempegod forklaring! :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Vi bruker å tygge tyggegummi ved letting og landing, det fungerer bra. 0 Siter
Parasoll Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Guttungen sitter med fingrene i øra helt til vi er godt oppe i lufta, og fra vi går inn for landing til vi er vel nede. Kan kanskje se litt rart ut... men han sier det funker ;-) Jeg åpner øretubene innenfra med halsen, men det har jeg aldri klart å få noen til å skjønne hva jeg mener med :-) 0 Siter
Sør Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Guttungen sitter med fingrene i øra helt til vi er godt oppe i lufta, og fra vi går inn for landing til vi er vel nede. Kan kanskje se litt rart ut... men han sier det funker ;-) Jeg åpner øretubene innenfra med halsen, men det har jeg aldri klart å få noen til å skjønne hva jeg mener med :-) Du skriver: "Jeg åpner øretubene innenfra med halsen, men det har jeg aldri klart å få noen til å skjønne hva jeg mener med :-)" Er du beslektet med mennesker, eller er du en helt egen art? *visualiserer* ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Parasoll Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Du skriver: "Jeg åpner øretubene innenfra med halsen, men det har jeg aldri klart å få noen til å skjønne hva jeg mener med :-)" Er du beslektet med mennesker, eller er du en helt egen art? *visualiserer* ;-) Med vennlig hilsen Kan jo hende jeg har slekt jeg ikke vet om i nærheten av Sirius ;-b Jeg gjør bare sånn: *viser* 0 Siter
Sør Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Kan jo hende jeg har slekt jeg ikke vet om i nærheten av Sirius ;-b Jeg gjør bare sånn: *viser* Har du oppsøkt en rørlegger for å snakke ut om dette? ;- Med vennlig hilsen PS: Røret du åpner heter "Eustachian tube" på engelst, og balanserer lufttrykket i mellomøret. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Jeg kaller det å blåse opp ørene.. :-) Jeg kaller det å utligne 0 Siter
Gjest ingen nick Skrevet 7. mai 2010 Skrevet 7. mai 2010 Kan jo hende jeg har slekt jeg ikke vet om i nærheten av Sirius ;-b Jeg gjør bare sånn: *viser* Jeg skjønner det, jeg gjør også så'n, men jeg prøver ikke å beskrive det for noen. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.