Gå til innhold

Menustrasjon og sæduttømming

Anbefalte innlegg

Gjest Puberteten
Skrevet

Hvor gamle er barna når de pleier å få menustrasjon/sæduttømming ? Er jentene litt tidligere enn guttene ?

Er det vanlig å ta en prat med barna om dette før det inntreffer ?

Skrevet

"Er det vanlig å ta en prat med barna om dette før det inntreffer ?"

Sv'ere, leseringmedlemmer, millitante husflidselskere og folk som onanener til lyrikk vil selvfølgelig trette en hel del om dette.

Skikkelige folk lar ungene finne ut av dette sjøl. (dette var jo bare en yttrig vedrørende den aller siste delen av innlegget ditt. Jeg vet det. Kanskje det stiller seg anderledes for jenter?)

Gjest mener jeg
Skrevet

Sv'ere, leseringmedlemmer, millitante husflidselskere og folk som onanener til lyrikk vil selvfølgelig trette en hel del om dette.

Skikkelige folk lar ungene finne ut av dette sjøl. (dette var jo bare en yttrig vedrørende den aller siste delen av innlegget ditt. Jeg vet det. Kanskje det stiller seg anderledes for jenter?)

Jeg snakker ikke med gutten min om sæduttømning. Kunne ikke falle meg inn. Nei, det skal han få slippe å ha i minnet.

Men hadde jeg hatt en jente hadde jeg sikkert snakket om mensen. Disse to tingene kan ikke sammenlignes.

Skrevet

''Sv'ere, leseringmedlemmer, millitante husflidselskere og folk som onanener til lyrikk vil selvfølgelig trette en hel del om dette. ''

*LOL*

Gjest togli
Skrevet

Det er to helt vidt forskjellige ting.... Jeg har tre døtre, hvorav den yngste er fem år gammel. Alle tre visste lenge før skolestart hva mensen var.

Tror ikke jeg ville snakka med en eventuell sønn om sæduttømming?

Gjest prust
Skrevet

Jeg har fortalt barna mine (gutt + to jenter) om mensen fra de var 4-5 år, men mer detaljert til jenta mi som snart er 9 år.

Har vel ingen umiddelbare planer om å snakke med 11 åringen min om sæduttømming.... Overlater det evt til faren, og kjenner jeg ham rett, så blir det ikke noe prat om det da... :-D

Skrevet

''Sv'ere, leseringmedlemmer, millitante husflidselskere og folk som onanener til lyrikk vil selvfølgelig trette en hel del om dette. ''

*LOL*

Jeg flirer også *LOL*

Skrevet

Jeg har fortalt barna mine (gutt + to jenter) om mensen fra de var 4-5 år, men mer detaljert til jenta mi som snart er 9 år.

Har vel ingen umiddelbare planer om å snakke med 11 åringen min om sæduttømming.... Overlater det evt til faren, og kjenner jeg ham rett, så blir det ikke noe prat om det da... :-D

Bare sånn for å fortelle det så ble min eldste kjemperedd når det skjedde. Han ante det ikke og han fikk sjokk.

Så jeg fortalte det til minstemann og han hadde ikke peiling han heller.

Dattera mi glemte å fortelle meg at hun hadde fått mensen, hun fortalte det ikke før det var tomt i skapet og hun var overhode ikke flau og det var rett og slett en forglemmelse fra hennes side.

Gjest Puberteten
Skrevet

Bare sånn for å fortelle det så ble min eldste kjemperedd når det skjedde. Han ante det ikke og han fikk sjokk.

Så jeg fortalte det til minstemann og han hadde ikke peiling han heller.

Dattera mi glemte å fortelle meg at hun hadde fått mensen, hun fortalte det ikke før det var tomt i skapet og hun var overhode ikke flau og det var rett og slett en forglemmelse fra hennes side.

Hvor gammel var sønnen din da det skjedde ?

Skrevet

Hvor gammel var sønnen din da det skjedde ?

Jeg tror han var 12, men det er lenge siden for han er godt voksen nå.

Skrevet

Jeg snakker ikke med gutten min om sæduttømning. Kunne ikke falle meg inn. Nei, det skal han få slippe å ha i minnet.

Men hadde jeg hatt en jente hadde jeg sikkert snakket om mensen. Disse to tingene kan ikke sammenlignes.

Hehe.. enig! :) Jeg har vist han hvordan han vasker seg under forhuden, det får greie seg. :o) Å snakke om mensen hadde jeg nok gjort.. Jeg visste jo hva mensen var, men skjønte ikke helt det var mensen da jeg fikk det da jeg var 12. var brunaktig og ikke blod, så ble litt engstelig og viste det til mamma. :)

Mary Poppins
Skrevet

''Sv'ere, leseringmedlemmer, millitante husflidselskere og folk som onanener til lyrikk vil selvfølgelig trette en hel del om dette.''

*lol* ;-)

Skrevet

De jentene som er tidligst ute, slår nok de guttene som starter tidligst. Men det er store individuelle forskjeller.

Sønnen min er 11 år og går i 5., de har full rulle med pubertetsundervisning nå. Så selv om man ikke tar dette opp med barna, får de nok vite om det.

Selv er jeg for å ta opp saken relativt tidlig, spesielt med jenter. Alternativet er ofte at de får sin første innføring i sakene fra noen fremmelige gutter i gata eller i klassen, og det trenger ikke være noen hyggelig versjon. Tenker da på alle emner fra mens til sex og fødsler.

Skrevet

Snuppa som går i 5. får masse info om dette på skolen nå. De deler opp klassen i gutter og jenter.

Men jeg har nok fortalt henne om det meste fra før. Vet at flere jenter får mensen rundt 10-års alder.

Skrevet

Jeg tror han var 12, men det er lenge siden for han er godt voksen nå.

Har du ikke vært her lenge nok til å gjenkjenne en pedopervo som sitter med en halvlunk foran PC'n og venter på svar om unger og sæd, mens, kjønnshår, etc, etc.

Skrevet

Har du ikke vært her lenge nok til å gjenkjenne en pedopervo som sitter med en halvlunk foran PC'n og venter på svar om unger og sæd, mens, kjønnshår, etc, etc.

Jo, jeg har det, men noen ganger bommer jeg fordi jeg ikke tenker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...