Gå til innhold

Er det litt kjipt gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Jeg er borte hjemmefra denne uka ( i Oslo med jobben) reiste rett fra jobb mandag, og kommer hjem seint i morgen kveld.

Er invitert til ei venninne sammen med flere andre fredag kveld, og jeg har takket ja til det. Har aldri vært hjemme hos henne før.

Men det er kanskje litt dårlig gjort overfor de hjemme at jeg ikke blir hjemme fredagskvelden når jeg har vært borte 4 kvelder denne uka (med jobben)....?

Hva hadde dere gjort? Vi som er invitert pleier å treffes i kirka, men ikke privat - nettopp derfor var det ekstra koselig at vi ble invitert....

Gjest trist jente
Skrevet

Det inntrykket jeg har fått av deg her gjennom dine innlegg er at du er veldig tilstede for familien. Jeg synes du skal dra på besøk og kose deg. Du kan jo høre med familien din hva de tenker?

mariaflyfly
Skrevet

Kanskje litt kjipt...? ;)

Jeg tror jeg ville hørt med mannen min om han syntes det var greit, dersom det er slik at han har vært aleine med 3 unger fra mandag til torsdag. ;)

Gjest prust
Skrevet

Kanskje litt kjipt...? ;)

Jeg tror jeg ville hørt med mannen min om han syntes det var greit, dersom det er slik at han har vært aleine med 3 unger fra mandag til torsdag. ;)

Han har vært alene med dem alle dagene ja, det passet ikke for verken min mor eller hans mor å komme denne gangen (ellers er han jo litt bortskjemt med det når jeg er på jobbreise....)

Kjenner ham såpass godt at jeg vet at han blir skuffet/kanskje litt sur når det går opp for ham at jeg ikke skal være hjemme fredag kveld....

Min til mitt forsvar, så leste jeg opp invitasjonsmeldingen med en gang den kom, og spurte "ut i lufta" - "Oi, så koselig å bli invitert dit! Det passer greit fredag 7., ikke sant?" - og han protesterte ikke... Så jeg takket ja.

Men så sitter jeg nå her på hotellrommet og gleder meg egentlig litt til å se Norske talenter med ungene fredag og ha litt vin sammen med min kjære etter det - men samtidig har jeg sabla lyst til å gå på den venninnegreia også, særlig ettersom hun aldri har invitert meg i alle fall hjem til seg før....

Lørdag kveld skal vi sove på hytta, så det blir uansett en koselig familiekveld (ikke helt sikkert mannen blir med, men ungene og jeg skal i alle fall)...

Æsj - valgets kvaler.....!

Skrevet

Litt kjipt, kanskje?

Hvis det er greit for mannen, er det da ingenting å tenke over.

Regner med du er tilstede for familien hele helgen, så da kan jo mannen dra ut en tur mens du er hjemme?

Gjest prust
Skrevet

Litt kjipt, kanskje?

Hvis det er greit for mannen, er det da ingenting å tenke over.

Regner med du er tilstede for familien hele helgen, så da kan jo mannen dra ut en tur mens du er hjemme?

Tror ikke han har behov for å dra ut, tror vel heller han har lyst til å ha en vanlig hjemmekveld med meg.. ;-)

Gjest prust
Skrevet

Det inntrykket jeg har fått av deg her gjennom dine innlegg er at du er veldig tilstede for familien. Jeg synes du skal dra på besøk og kose deg. Du kan jo høre med familien din hva de tenker?

De vil nok helst ha meg hjemme på fredag...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hos oss hadde det gått helt fint, men jeg vet ikke hvordan mannen din er.

Vi hadde forklart guttungen at jeg var bedt sånn og sånn, at jeg gledet meg, og så skal vi ditt og datt på lørdag (familien altså), og kose oss. Sambo hadde ikke sagt noe på det, dersom han visste at det var noe jeg hadde lyst til.

Så hadde jeg satt av resten av helga sammen, såklart. For oss er det bare slik, sambo er borte endel, så det er omvendt i forhold til dere da. Noen ganger klaffer det bare slik at han er på kurs e.l og så skal noe når han kommer hjem. Jeg og guttungen sturer ikke over det, men forbereder gjerne noe koselig til kvelden etterpå.

Men, vi er alle forskjellige :o)

Gjest hannabeth
Skrevet

De vil nok helst ha meg hjemme på fredag...

Synes ikke du trenger se på denne hendelsen isolert. Ta hele "bildet "med i betraktningen. Du vet innerst inne om det er rett å si ja. Av og til er det helt greit å si ja, selv om det kom litt "ubeleilig".

Siden det er første gang hun inviterer synes jeg det høres lurt ut å si ja.

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1273093180' post='4352545]

Hos oss hadde det gått helt fint, men jeg vet ikke hvordan mannen din er.

Vi hadde forklart guttungen at jeg var bedt sånn og sånn, at jeg gledet meg, og så skal vi ditt og datt på lørdag (familien altså), og kose oss. Sambo hadde ikke sagt noe på det, dersom han visste at det var noe jeg hadde lyst til.

Så hadde jeg satt av resten av helga sammen, såklart. For oss er det bare slik, sambo er borte endel, så det er omvendt i forhold til dere da. Noen ganger klaffer det bare slik at han er på kurs e.l og så skal noe når han kommer hjem. Jeg og guttungen sturer ikke over det, men forbereder gjerne noe koselig til kvelden etterpå.

Men, vi er alle forskjellige :o)

Hmmmm - tror egentlig det går greit overfor ungene, verre er det med min kjære... :-D

Ungene får jo litt mamma-dose fredag morgen + fredag ettermiddag, og da er de nok fornøyde.

Gjest kos-kosi
Skrevet

Hmmmm - tror egentlig det går greit overfor ungene, verre er det med min kjære... :-D

Ungene får jo litt mamma-dose fredag morgen + fredag ettermiddag, og da er de nok fornøyde.

du får gi ham dobbel dose neste gang da

Gjest prust
Skrevet

Synes ikke du trenger se på denne hendelsen isolert. Ta hele "bildet "med i betraktningen. Du vet innerst inne om det er rett å si ja. Av og til er det helt greit å si ja, selv om det kom litt "ubeleilig".

Siden det er første gang hun inviterer synes jeg det høres lurt ut å si ja.

Ja, vi skal jo ha det koselig sammen i helga, familien altså (lørdag og søndag).

Kanskje jeg skal kjøpe med meg en flaske rødvin som min kjære og jeg kan ha i morgen kveld når jeg kommer hjem?

Det tror jeg at jeg gjør :-)

Og så holder jeg kanskje på avtalen med venninna mi.

Gjest hannabeth
Skrevet

Har ikke dere vært gift i en mannsalder da?:o) Jeg vet ikke hvordan ditt sosiale liv er, men det er ikke hver dag man blir invitert til noen en har kjent en stund, men ikke har vært hjemme hos..

Skrevet

Ut fra det du skriver så hadde jeg gått, med mindre mannen nå ga direkte uttrykk for at det var kjipt.

Gjest hannabeth
Skrevet

Ja, vi skal jo ha det koselig sammen i helga, familien altså (lørdag og søndag).

Kanskje jeg skal kjøpe med meg en flaske rødvin som min kjære og jeg kan ha i morgen kveld når jeg kommer hjem?

Av og til kan en få i pose og sekk uten at omkostningene blir for store for noen parter:o) I de tilfellene går jeg for ja takk begge deler.

Ha det koselig uansett hva du bestemmer deg for.

Skrevet

Hva er grunnen da, er det av vane at han vil ha deg der? Dere kan jo tilbringe resten av helgen sammen, eller har dere andre planer? Jeg mener ikke noe vondt, jeg vil bare at du skal gjøre det du synes er best.

Jeg trenger noen slike pusterom innimellom, prate med gode venninner, kose meg litt. Nå har du vært på jobb, så det er ikke det samme. Gjør det du synes er rett prust, ovenfor deg selv :o) Du er jo der mesteparten av tiden, du er fantastisk med familien din, det ser vi på innleggene dine her :o)

Gjest prust
Skrevet

Har ikke dere vært gift i en mannsalder da?:o) Jeg vet ikke hvordan ditt sosiale liv er, men det er ikke hver dag man blir invitert til noen en har kjent en stund, men ikke har vært hjemme hos..

Jo, vi har vært gift i 16 år :-)

Har veldig lyst til å være sammen med disse damene fredag kveld, og det er jo litt spesielt første gangen en blir bedt hjem til noen.

Han klarer seg jo fint uten meg, det er ikke det. Satser på ei flaske vin på oss i morgen :-)

Skrevet

''Kanskje jeg skal kjøpe med meg en flaske rødvin som min kjære og jeg kan ha i morgen kveld når jeg kommer hjem?

''

God ide! :o) Kos dere med vinen og hverandre, og kos deg på fredag.

Skrevet

Hvis du har lyst, synes jeg du skal gå! :-)

Mannen din klarer seg nok en kveld til - og burde glede seg over at du gjør noe hyggelig...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...