Gå til innhold

Detter vekk

Anbefalte innlegg

Gjest Angst2
Skrevet

Jeg detter med jevne mellomrom vekk og får kramper. Dette skjer spesielt ved sterke inntrykk som sterkt lys og lyd. Jeg har gått til legen med det, men det tar flere måneder før jeg kommer til utredning på sykehus. Jeg slitter med angst på grunn av dette fordi det er så ubehagelig. Pinlig er det og fordi det hender at jeg lager lyder når det skjer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dolores77
Skrevet

Det høres mer ut som du burde ringt 113 og bli innlagt med en gang,

høres ut som epilepsianfall eller lignende...

syns ikke fastlege bør vente for lenge med å utrede dette.

Skrevet

Dette er tredje innlegg jeg leser om akkurat dette temaet. Og dersom du er samme bruker så har du flere problemer enn å "bare ramle ut"...! Gå til lege!!!

Gjest Nord3
Skrevet

Dette er tredje innlegg jeg leser om akkurat dette temaet. Og dersom du er samme bruker så har du flere problemer enn å "bare ramle ut"...! Gå til lege!!!

Dette er et åpent forum hvor man skrive hva man vil. Dette var ikke et dumt innlegg, selv om trådstarter har skreve flere lignende innlegg.

Skrevet

Men du har vært hos fastlegen har du ikke og fått henvisning til nevrolog? Det er lange ventelister på nevrologen så ring dit og si du kan ta en avbestillingstime og at du kan komme omtrent på øyeblikket.

Det er det beste rådet jeg kan gi deg. Du kan også sjekke på fritt sykehusvalg å se om det er noen andre sykehus enn det du tilhører som har kortere ventetid.

http://www.frittsykehusvalg.no/start/

Som du ser har bl.a Ullevål 122 ukers ventetid og der har jeg fått avbestillingstime en gang og da fikk jeg 15 minutter på meg på å komme.

Skrevet

Hun har jo vært hos legen og venter på time hos spesialist. Det er lange ventelister innen helsevesenet på mange avdelinger så jeg skjønner godt at hun er stresset.

jubalong70
Skrevet

Du skal kreve å komme til nevrologisk utredning snarest!!!!!

Gjest Undrende DOler
Skrevet

Og hvilken andre problemer mener du at trådstarter har ?

Skrevet

Hun har jo vært hos legen og venter på time hos spesialist. Det er lange ventelister innen helsevesenet på mange avdelinger så jeg skjønner godt at hun er stresset.

Men hjelper det å sitte å skrive samme innlegg her om igjen og om igjen? Og ikke ta inn rådene som faktisk kommer.

Skrevet

Men hjelper det å sitte å skrive samme innlegg her om igjen og om igjen? Og ikke ta inn rådene som faktisk kommer.

Men hun venter jo på time hos spesialist og tilhører hun Ullevål er det 122 ukers ventetid. Det er over to år. Jeg har sjøl stått på akuttventelista der og da tok det 8 mnd fordi jeg fikk en time til noen som ikke hadde møtt opp og utredningen tok 5 år.

Og det er klart hun er redd, men ventelistene blir ikke kortere for det. Det er ventelister alle steder og det har blitt veldig strengt, man må først inn på lokalsykehuset og så blir man henvist videre til de som virkelig har greie på det. Fritt sykehusvalg gjelder kun for operasjoner egentlig, men noen ganger klarer man å få time andre steder

Skrevet

Men hun venter jo på time hos spesialist og tilhører hun Ullevål er det 122 ukers ventetid. Det er over to år. Jeg har sjøl stått på akuttventelista der og da tok det 8 mnd fordi jeg fikk en time til noen som ikke hadde møtt opp og utredningen tok 5 år.

Og det er klart hun er redd, men ventelistene blir ikke kortere for det. Det er ventelister alle steder og det har blitt veldig strengt, man må først inn på lokalsykehuset og så blir man henvist videre til de som virkelig har greie på det. Fritt sykehusvalg gjelder kun for operasjoner egentlig, men noen ganger klarer man å få time andre steder

Går det ikke an å bruke fritt sykehusvalg på slikt? At man ber om å sendes til et annet sykehus med bedre kapasitet mener jeg? Opererte en fot for noen år siden og her var det fullt så jeg ba om å komme til nabosykehuset, da tok det bare to uker så ble jeg innkalt.

Skrevet

Går det ikke an å bruke fritt sykehusvalg på slikt? At man ber om å sendes til et annet sykehus med bedre kapasitet mener jeg? Opererte en fot for noen år siden og her var det fullt så jeg ba om å komme til nabosykehuset, da tok det bare to uker så ble jeg innkalt.

Ja, det gjelder bare operasjoner, jeg trodde også at det gjalt undersøkelser men det gjorde det ikke så det var nesten ikke mulig å komme andre steder. Men jeg tror det er nye regler nå så det er blitt enda vanskeligere enn før, jeg kommer bare på et sykehus jeg aldri har vært før for det er lokalsykehuset mitt får jeg beskjed om.

filiokus81
Skrevet

Dette høres ut som epilepsi. Få pårørende til å ringe ambulanse/legevakt neste gang, så kommer du til som øyeblikkelig hjelp.

Skrevet

Ja, det gjelder bare operasjoner, jeg trodde også at det gjalt undersøkelser men det gjorde det ikke så det var nesten ikke mulig å komme andre steder. Men jeg tror det er nye regler nå så det er blitt enda vanskeligere enn før, jeg kommer bare på et sykehus jeg aldri har vært før for det er lokalsykehuset mitt får jeg beskjed om.

http://www.frittsykehusvalg.no/Rettigheter/

Gikk inn og krysset for fysisk, nevrologisk, voksen og sør-østlandet poliklinisk undersøkelse blodforsyning hjernen. Kommer opp en del valg nedover og lengst ventetid er i Arendal med 52 uker. HF Aker har tre uker...

Nå kan det jo være en annen undersøkelse som trengs da, men det ser ut for meg som om det lar seg gjøre å bytte sykehus også for undersøkelser?

Skrevet

http://www.frittsykehusvalg.no/Rettigheter/

Gikk inn og krysset for fysisk, nevrologisk, voksen og sør-østlandet poliklinisk undersøkelse blodforsyning hjernen. Kommer opp en del valg nedover og lengst ventetid er i Arendal med 52 uker. HF Aker har tre uker...

Nå kan det jo være en annen undersøkelse som trengs da, men det ser ut for meg som om det lar seg gjøre å bytte sykehus også for undersøkelser?

Problemet er at de tar ikke alle undersøkelser på alle sykehus lenger. Det er jo det folk protesterer så heftig mot fordi de vil ha gjort ting der de bor og ikke reise til Oslo. Det er blitt det samme i Oslo, vi tilhører småsykehusene og så må de henvise oss videre til det sykehuset som kan ta undersøkelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...