Gå til innhold

Når en venter det som minst...

Anbefalte innlegg

Gjest havfruen31
Skrevet

Har snart en mill. på konto :-) Har aldri trengt det mer. Drukner i regninger, har mistet jobben... Miraklenes tid er ikke forbi. Men jeg kan ikke røpe dette for min håpløse far eller søsken, for da vil de mase livet av meg og utsette meg for tidenes pengepress. Samtidig er det ikke lett å skjule at en er blitt rik :-/

Men kan ikke si det til en sjel tror jeg... bor i en liten bygd der alle vet hvem jeg er.

Har lyst å hjelpe dem som sliter veldig økonomisk. Blant annet en alenemor med mange barn og konstant minus på kontoen.... Men er det dumt av meg? Tenkte kanskje å spandere på dem en Danmarkstur, da de aldri har vært på utenlandsferie...

Vet selv hvor grusomt der e å være blakk, mens postkassen fylles av umulige summer.... Samtidig må jeg sikre min egen framtid. Noen råd..?

Skrevet

Det er DINE penger, ikke familien din sin :)

Bruk dem slik DU har lyst.

At du tenker på den familien viser jo bare at du har et godt hjerte, og vil ganske sikkert gi dem en opplevelse de aldri vil glemme :)

Gjest Koselig å lese
Skrevet

Ja, fortsett å holde helt tyst for din familie!!!

Kunne selv vært mye bedre stilt i livet i dag hadde jeg ikke hatt en familie som hadde sugd av meg siden jeg var bare jentungen. Alltid kriser de kom til å "dø av" om en ikke hjalp til. Håpløst!!!

Så ti for all del still.

Det var en koselig tanke du hadde om denne alenemoren. Jeg hadde nok tenkt litt sånn jeg også. Vil du gi det direkte til henne? Det kan hende hun da ikke vil ta i mot.

Jeg tror jeg hadde kjøpt billetter som kunne løses i løpet av 2010 f.eks. og lagt til lommepenger, alt i en konvolutt sammen med et brev hvor jeg skrev at jeg ønsker å se henne og barna på denne turen fordi jeg vet hvordan hun sliter og fordi jeg selv også har slitt i alle år men at jeg nå var så heldig å være litt ekstra lykket og dette ønsker jeg å dele med bla henne og barna.

Du har et godt hjerte.

Pass på å fordel pengene dine slik at du kan ha det litt mer romslig og godt over lengre tid. Så koster du på deg ting du setter pris på og som vil gjøre deg godt.

Lykke til :)

Gjest verinoca
Skrevet

Du trenger absolutt ikke si noe til familien ;-)

Ang alenemoren - kan du kanskje komme opp med en hvit løgn om at du har vunnet tur til Legoland (eller noe) og at det ikke passer deg å dra, så du vil gjerne gi den bort til dem? Litt mer diskre, og lettere å ta imot!

Skrevet

Pass på å ikke kjøp deg ny fin bil, eller flotte nye klær, fordi da vil du vil bli baksnakket siden du bor i ei lita bygd.

Gjest havfruen31
Skrevet

Ja, fortsett å holde helt tyst for din familie!!!

Kunne selv vært mye bedre stilt i livet i dag hadde jeg ikke hatt en familie som hadde sugd av meg siden jeg var bare jentungen. Alltid kriser de kom til å "dø av" om en ikke hjalp til. Håpløst!!!

Så ti for all del still.

Det var en koselig tanke du hadde om denne alenemoren. Jeg hadde nok tenkt litt sånn jeg også. Vil du gi det direkte til henne? Det kan hende hun da ikke vil ta i mot.

Jeg tror jeg hadde kjøpt billetter som kunne løses i løpet av 2010 f.eks. og lagt til lommepenger, alt i en konvolutt sammen med et brev hvor jeg skrev at jeg ønsker å se henne og barna på denne turen fordi jeg vet hvordan hun sliter og fordi jeg selv også har slitt i alle år men at jeg nå var så heldig å være litt ekstra lykket og dette ønsker jeg å dele med bla henne og barna.

Du har et godt hjerte.

Pass på å fordel pengene dine slik at du kan ha det litt mer romslig og godt over lengre tid. Så koster du på deg ting du setter pris på og som vil gjøre deg godt.

Lykke til :)

Moren har sagt hun vil hjelpe meg å arbeide på gården min i sommer. Tenkte kanskje ta dem med på en danmarkstur som "takk" etterpå. Når det gjelder bil... jeg kjører rundt i et gammelt vrak med rust og bulker, uten cd-spiller. Det er vel ikke så mange sjanser en har i livet til å kjøpe seg en skikkelig bil uten å betale seg ihjel på billån. Tenkte i prisklassen 60. - 100.000.... men det går nå ann å si at jeg har fått et lån i banken....

Faren min greide en gang å pressse meg til å ta opp 80.000 i lån for at han skulle ha seg båt. Spilte veldig på følelsene mine. Kontrakten var allerede underskrevet, han troddee lånet var i orden og det var hans største drøm o.s.v... Da han solgte den måtte jeg virkelig pressse på, for å få igjen pengene.

Jeg har også inkassokrav på meg fordi jeg var så dum å kausjnere for han. Når jeg får pengene tenkte jeg å ordne opp i dette også. Å alle bilene hans, som han har og har hatt, står i mitt navn.

kanskje jeg virker dumsnill, men han kan virkelig drive meg gal med mas og utpressing.

Mista nikket
Skrevet

Tanken din om alenemoren er god den, men hadde jeg vært henne med så presset økonomi hadde jeg ikke ønsket meg en ferie. Jeg ville ha betalt regninger, kjøpt klær til ungene og andre ting som de måtte unvære ellers. Det være betale fritidssysler eller utstyr til fritiden.

Gjest Koselig å lese
Skrevet

Moren har sagt hun vil hjelpe meg å arbeide på gården min i sommer. Tenkte kanskje ta dem med på en danmarkstur som "takk" etterpå. Når det gjelder bil... jeg kjører rundt i et gammelt vrak med rust og bulker, uten cd-spiller. Det er vel ikke så mange sjanser en har i livet til å kjøpe seg en skikkelig bil uten å betale seg ihjel på billån. Tenkte i prisklassen 60. - 100.000.... men det går nå ann å si at jeg har fått et lån i banken....

Faren min greide en gang å pressse meg til å ta opp 80.000 i lån for at han skulle ha seg båt. Spilte veldig på følelsene mine. Kontrakten var allerede underskrevet, han troddee lånet var i orden og det var hans største drøm o.s.v... Da han solgte den måtte jeg virkelig pressse på, for å få igjen pengene.

Jeg har også inkassokrav på meg fordi jeg var så dum å kausjnere for han. Når jeg får pengene tenkte jeg å ordne opp i dette også. Å alle bilene hans, som han har og har hatt, står i mitt navn.

kanskje jeg virker dumsnill, men han kan virkelig drive meg gal med mas og utpressing.

Jeg skjønner deg så godt, som skrevet så har jeg selv siden jeg var bare jentunge og den enste av oss som tok sertifikat, fikk bil, hadde orden på økonomien etc har de trengt min hjelp og presset på dårlig samvittighet for å få det til.

Rart hva en gjør når en er vokst opp med det du. Tiden med min familie har kostet meg mange år og uhorvelig mengder kroner.

Så, jeg skjønner deg som sakt veldig godt.

Rydd opp i inkasso og slikt du og prøv å få rengjort deg selv sånn sett. Så tar du med gjengen på ferie :)

Og så spanderer du på deg en god bil med et godt anlegg, og husk at du strengt tatt ikke har noe krav på deg til å skrifte for andre hvor bilen kommer fra!

Og så synes jeg du skal distansiere deg litt fra familiemedlemmer som er ute etter å "bruke" deg.

Selv har jeg kuttet ut all familie og har ingen kontakt moren min eller søsknene jeg vokste opp med.

Det går veldig, veldig greit og det sparer meg for masse problemer og hjernebry

:)

trollemor;o)
Skrevet

Så flott!! Det viktigste er jo at du kommer deg ovenpå økonomisk. Deretter syns jeg du skal hjelpe denne alenemoren. Utrolig snillt gjort!

trollemor;o)
Skrevet

For alt i verden; Skjul pengene for din far!!!!!

Skrevet

Hvis hun har gjort deg en tjeneste først, og hvis dere reiser sammen, er det mye lettere for dem å ta imot. Så det høres hyggelig ut.

Sørg for å få ryddet opp i alt som har med inkasso og regninger å gjøre, og hold pengene unna familien.

Skrevet

Det er så leit at det skal være så mye misunnelse ute å gå.

Synes det er flott at du har fått 1 mill.

Betal dine egne regninger, nyt litt ekstra nå og ta vare på resten av pengene for å sikre framtiden litt:-) Jeg synes ikke du trenger å dele med andre om du ikke har lyst.

Gjest hvafruen31
Skrevet

Jeg skjønner deg så godt, som skrevet så har jeg selv siden jeg var bare jentunge og den enste av oss som tok sertifikat, fikk bil, hadde orden på økonomien etc har de trengt min hjelp og presset på dårlig samvittighet for å få det til.

Rart hva en gjør når en er vokst opp med det du. Tiden med min familie har kostet meg mange år og uhorvelig mengder kroner.

Så, jeg skjønner deg som sakt veldig godt.

Rydd opp i inkasso og slikt du og prøv å få rengjort deg selv sånn sett. Så tar du med gjengen på ferie :)

Og så spanderer du på deg en god bil med et godt anlegg, og husk at du strengt tatt ikke har noe krav på deg til å skrifte for andre hvor bilen kommer fra!

Og så synes jeg du skal distansiere deg litt fra familiemedlemmer som er ute etter å "bruke" deg.

Selv har jeg kuttet ut all familie og har ingen kontakt moren min eller søsknene jeg vokste opp med.

Det går veldig, veldig greit og det sparer meg for masse problemer og hjernebry

:)

Akkurat det som er planen min. Har siden jeg var jente drømt om å kunne øse rundt i et kjøpesenter og bare kjøpe det en vil. Lurer på om jeg skal slå meg løs med et par tusen på dette.

Gjest Koselig å lese
Skrevet

Akkurat det som er planen min. Har siden jeg var jente drømt om å kunne øse rundt i et kjøpesenter og bare kjøpe det en vil. Lurer på om jeg skal slå meg løs med et par tusen på dette.

Det bør du så absorlutt :)

Ta deg en skikkelig kosedag, forbehandling, ny sommerkjole? Neglstell? Frisør? Nye pene sommersko?

Kos deg masse :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...