Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med en bedre formulering

Anbefalte innlegg

Gjest jernteppe
Skrevet

Hvordan ville dere på en noe mer profesjonell måte sagt at dere trives med å finne ut av ting? (uten å bruke ordet utredning) Noen som har noe gode andre ord eller begreper for dette?

Skrevet

Nyskjerrig av meg, til grensen til det barnslige?

Skrevet

Analytisk eller problemløser?

Litt etter hva du ønsker å vektlegge.

Med vennlig hilsen

Gjest jernteppe
Skrevet

Problemløsing?

Har tenkt på det, men litt usikker på om det blir riktig å kalle alt "problemer". Men tusen takk for tipset

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Komme til bunns i ting? Eller bunds? (Ble brått litt usikker på hvordan det skal skrives)

Komme frem til sakens kjerne?

Litt vanskelig å vite, når vi ikke vet hva slags sammenheng du skal bruke det i.

Skrevet

Kreativ, løsningsorientert eller oppfinnsom?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Og analysere kommer av det greske ordet anus anlytica. Kanskje ikke det helt riktige ordet å bruke!

Gjest jernteppe
Skrevet

Med vennlig hilsen

Analytisk er allerede brukt flere ganger, undersøke også. Men takk. Kanskje jeg bare skal la det ligge litt, og evt vurdere å kutte hele setningen ;)

Gjest jernteppe
Skrevet

Og analysere kommer av det greske ordet anus anlytica. Kanskje ikke det helt riktige ordet å bruke!

For så vidt et godt poeng. Jeg har brukt det i en litt annen sammenheng :)

Gjest jernteppe
Skrevet

Nå kom det mange forslag etterhvert, så for at ingen føler seg støtt takker jeg alle her i steden :) Men kom gjerne med flere forslag...

Skrevet

Jeg ville sagt at jeg er opptatt av årsak og virkning, og av mennesker i den sammenhengen. For det stemmer jo. :0)

Skrevet

"trives med å finne ut av ting?"

Jeg synes det var en fin formulering jeg. Mange av de andre forslagene er fjasete "jobbsøkerklisjeer".

Hvem er det som ikke er nysgjerring, kreativ, utadvendt, handlekraftig og løsningsorientert?

Hvilke alternativer som er mest verdt i en jobbsøkerprosess er jeg imidlertid usikker på. Ledere, mellomledere og konsulenter har jo en tendens til å runke disse klisjeene herfra til evigheten.

Skrevet

"trives med å finne ut av ting?"

Jeg synes det var en fin formulering jeg. Mange av de andre forslagene er fjasete "jobbsøkerklisjeer".

Hvem er det som ikke er nysgjerring, kreativ, utadvendt, handlekraftig og løsningsorientert?

Hvilke alternativer som er mest verdt i en jobbsøkerprosess er jeg imidlertid usikker på. Ledere, mellomledere og konsulenter har jo en tendens til å runke disse klisjeene herfra til evigheten.

Vel talt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...