Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ER det egentlig med rockekonserter? Hvorfor må lydnivået være så høyt at man får hørselsskade uten ørepropper?

Det er jo fullt mulig å ha et fint lydbilde og bra med trøkk uten å skru opp lyden så uhorvelig høyt? Musikken blir jo ikke noe bedre av høy lyd, og det forringer da konsertopplevelsen å måtte ha i ørepropper?

Var på konsert i går og glemte øreproppene, og hadde fullstendig dott i ene øret da konserten var ferdig etter 90 minutter.

-og da puttet jeg fingeren i øret innimellom når det var på det verste.

Musikerne har selvfølgelig ørepropper påscenen, men hva med lydmannen, er de så hørselsskadd at de ikke merker når lydnivået når smertegrensa?

*sukk*

jubalong70
Skrevet

Akkurat det har jeg tenkt på også. Skjønner ikke vitsen!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Dette har jeg også tenkt på. Særlig på konserter der de deler ut ørepropper på vei inn. Hvorfor kan de ikke skru ned lyden istedet for?

mariaflyfly
Skrevet

Det der har jeg ofte tenkt på også. Ubehagelig når det piper i øra ett døgn i etterkant av konsertopplevelsen. :(

Skrevet

Enig med deg. Ørepropper er et must, men burde ikke være det.

Kanskje det er for å tekkes eventuelle fulle folk i salen? det er jo en kjent sak at når alkoholen går inn, går hørselen ut...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...