Snikkersen Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hei Jeg er en singel mamma med to barn på 8 og 11 år. I ferien skal vi en uke på ferie med familien, en uke med skolekorspet og eller være på hytta. Faren har hele tre uker ferie med dem også. Jeg gruer meg litt, det er to resterende ferieuker jeg ikke vetr hva vi skal gjøre i. Vi har hytte som vi kan være på, men bare dem og meg i to uker blir nok litt kjedelig for dem. Har ingen venninner i samme situasjon, som jeg kan invitere med oss. Alle er jo kjernefamilie med både mor og far... Tips? Finnes det steder vi kan reise til som ville egne seg spesielt godt for oss, der vi kanskje kunne treffe noen likesinnede, og ikke stå på sidelinja og se på alle de "vellykkede" mor/far-familiene? I fjor hadde jeg dem med til København, det var jo gøy, men ensomt å være den eneste voksne.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harikkenickfortiden Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 MÅ dere absolutt finne på noe? Kan dere ikke bare være hjemme, og kose dere sammen? Og hvis ungene Må gjøre noe sammen med faren også i tre uker, ikke bare slappe av med ham heller, så blir det litt av en stressende ferie... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ingen nick Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Jeg googlet på aleneforelder ferie" og fikk dette treff, som må være midt i blinken for deg. http://www.bedriftsoket.no/kundeinfo/unni%27%27s-aktivitetsferie-for-aleneforeldre-med-barn_977332060/ Kanskje du finner mere av interesse ved å google selv. Et tips er denne organisasjon: http://www.bedriftsoket.no/kundeinfo/ensliges-landsforbund_984470169/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 http://www.inspiratour.com/events/?type=2 Sjekk ut Italiakurset for eksempel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 På aktivitetsvenner.no kan du finne likesinnede og reisevenner med barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 http://www.inspiratour.com/events/?type=2 Sjekk ut Italiakurset for eksempel? Hehe, skulle jeg også til å foreslå, husker en gammel kjenning her inne som skrøt uhemmet av de turene der! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 http://www.inspiratour.com/events/?type=2 Sjekk ut Italiakurset for eksempel? Slenger meg på denne anbefalingen. Ungene mine husker dette som den beste ferien de noen gang har vært på. Og jeg hadde det også veldig hyggelig. Har fortsatt kontakt med noen vi traff der som har blitt gode venner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Hehe, skulle jeg også til å foreslå, husker en gammel kjenning her inne som skrøt uhemmet av de turene der! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Naar skal ungene faa vaere hjemme og hente seg inn igjen etter et langt skoleaar? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Da ungene var i småskolealder var vi på hytta hele sommeren. Ungene syntes det var deilig, de kjedet seg ikke spesielt, tror jeg. Det var ved et vann, da - så det ble bading når det var fint vær. Synes ikke 2 uker med mor på hytte høres noe galt ut - tvert imot. At det hele tiden skal arrangeres forskjellige ting synes jeg høres stressende ut... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 MÅ dere absolutt finne på noe? Kan dere ikke bare være hjemme, og kose dere sammen? Og hvis ungene Må gjøre noe sammen med faren også i tre uker, ikke bare slappe av med ham heller, så blir det litt av en stressende ferie... Enig! Jeg hadde aldri orka det kjøret, og vil tro barn kan føle på det samme... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Naar skal ungene faa vaere hjemme og hente seg inn igjen etter et langt skoleaar? ''Naar skal ungene faa vaere hjemme og hente seg inn igjen etter et langt skoleaar?'' Må man være hjemme for å "hente seg inn"? Det har jeg ikke forståelse for og jeg tror heller ikke at barn har behov for å "hente seg inn" i form av minst mulig aktivitet i ferien. Men helt enig i at foreldre ikke bør aktivisere og tilrettelegge til enhver tid; det blir det ikke særlig selvstendige barn av. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Søk på Unnis Aktivitetsferier - hun har i mange år arrangert ferier for single foreldre med barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 ''Naar skal ungene faa vaere hjemme og hente seg inn igjen etter et langt skoleaar?'' Må man være hjemme for å "hente seg inn"? Det har jeg ikke forståelse for og jeg tror heller ikke at barn har behov for å "hente seg inn" i form av minst mulig aktivitet i ferien. Men helt enig i at foreldre ikke bør aktivisere og tilrettelegge til enhver tid; det blir det ikke særlig selvstendige barn av. Jeg tror de fleste vil synes det er deilig med noe hjemmetid naar man har ferie i 8 uker. Om jeg var paa reisefot til forskjellige steder alle de ukene, saa hadde jeg foelt det heseblesende. Det var ikke dermed sagt at ungene skulle sitte paa rumpa, noe av poenget var at de sikkert vil ha litt tid med venner og i naermiljoet ogsaa 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg tror de fleste vil synes det er deilig med noe hjemmetid naar man har ferie i 8 uker. Om jeg var paa reisefot til forskjellige steder alle de ukene, saa hadde jeg foelt det heseblesende. Det var ikke dermed sagt at ungene skulle sitte paa rumpa, noe av poenget var at de sikkert vil ha litt tid med venner og i naermiljoet ogsaa ''Om jeg var paa reisefot til forskjellige steder alle de ukene, saa hadde jeg foelt det heseblesende.'' Å tilbringe mesteparten av tiden hos familie eller på hytta er jo ikke akkurat å "være på reisefot". Var selv på hytta det meste av sommerferien som liten, og har bare gode minner fra det, selv om det var deilig å komme hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 ''Om jeg var paa reisefot til forskjellige steder alle de ukene, saa hadde jeg foelt det heseblesende.'' Å tilbringe mesteparten av tiden hos familie eller på hytta er jo ikke akkurat å "være på reisefot". Var selv på hytta det meste av sommerferien som liten, og har bare gode minner fra det, selv om det var deilig å komme hjem. Ja, om de blir paa ett sted. Men naa er det slik at de OGSAA skal tre uker med pappaen (uten at jeg vet hva de skal da). Dette i tillegg til en uke paa ferie med familien (som jeg tolker aa reise bort med familie), en uke med skolekorpset (som neppe er et sted de er kjent med) og en uke paa hytta. At det da er to stakkars uker igjen, som denne moren faar panikk av, gjoer meg litt betenkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Ja, om de blir paa ett sted. Men naa er det slik at de OGSAA skal tre uker med pappaen (uten at jeg vet hva de skal da). Dette i tillegg til en uke paa ferie med familien (som jeg tolker aa reise bort med familie), en uke med skolekorpset (som neppe er et sted de er kjent med) og en uke paa hytta. At det da er to stakkars uker igjen, som denne moren faar panikk av, gjoer meg litt betenkt. ''At det da er to stakkars uker igjen, som denne moren faar panikk av, gjoer meg litt betenkt.'' Joda, enig i det, og trodde egentlig ikke vi var så uenige. Men liker selv ikke tanken på å være hjemme i selve ferien. Jeg får mye mer feriefølelse av å være borte, og da er det ikke nødvendigvis de eksotiske reisemålene som skal til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Skjønner det veldig godt at det blir ensomt å være den eneste voksne på ferie.. men har du ikke et vennepar med unger i samme alder du kan reise med da? Det spiller vel ingen rolle om du er en og de er to? Jeg har ofte dratt på tur med samboern og en singel venninne (bare oss tre) og det fubgerer utmerket! Eller i fjor da samboern, sønnen og jeg + brodern og dattera var på ferie en uke sammen. Gikk utmerket det selv om han var en og vi to.. Vi satt oppe sene kvelder og kosa oss med vin og skravla alle tre, etter barna hadde lagt seg. Dro på utflukter, grilla og hadde en topp ferie. Vi som par, synes det ikke er det grann problem å dra på ferie/tur med en tredjeperson. Må langt i fra være par. Selv om tredjeperson har sagt at han/hun har følt at han/hun trenger seg på har vi klart å overbevise om at vi faktisk bare synes det er hyggelig med selskap. Vi har alltid en uke "kjæresteferie" uten barn i tillegg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Kanskje litt gammel tråd, men hvis du fremdeles følger med på den: vil anbefale fottur i fjellet, gjerne fra hytte til hytte, alternativt dagsturer fra én hytte. Hvis en er medlem i turistforeningen og velger hytter av enkel standard er ikke dette kostbar ferie. Det er hyggelig og mer sosialt enn å være alene på en hytte og på fjellet er det folk av alle slag og de fleste er hyggelige og innstilt på litt småprat og å omgås som en gruppe, ikke minst hvis det er enkle/små hytter der alle skal lage mat, dele på husarbeid og slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.