Gå til innhold

Litt om jobb og utdannelse osv...

Anbefalte innlegg

Gjest supernanny
Skrevet

Hva jobber du med, hva tjener du og trives du i jobben?

Hvis du ikke trives i jobben, hva ville du blitt hvis du skulle tatt skole nå?

Vær gjerne anonym altså, jeg trenger bare et puff i riktig retning hva gjelder livet mitt! Akkurat nå er jeg helt blank på hva jeg vil bli:o)

Skrevet

Jeg er frisørlærling, Så jeg får ikke allverdens med lønn nå.

Jeg trives hittil ...

Tror jeg ville jobbet med noe innen kontorarbeid om jeg skulle valgt en ny jobb :)

Gjest Småbarnsmamma 29
Skrevet

Jeg studerer sykepleie. Har ett år igjen, og storkoser meg :o)

jubalong70
Skrevet

Jeg går andre året på sykepleierutdanningen. Blir 40 i år, og storkoser meg.

Startet utdanningen fordi jeg ønsker å bli jordmor, men ser at jeg godt kan trives som "vanlig" sykepleier også.

Lønna er ikke noe å skryte av, men den største ulempen er mangel på helstillinger. Dette er en utfordring jeg tar når den kommer :)

Gjest kiziluck
Skrevet

Jeg er vernepleier og trives med det. Har jobbet de senere år innenfor fysikalsk med. rehab. Nå har jeg byttet jobb (bare dagtid, herlig), og dette er innenfor psykiatrien. Fint å få erfaring fra flere steder. Går også videreutdanning i psykisk helse, og er ferdig med 1.året. Ett år igjen på deltid. Er fornøyd så langt. Har en tanke om å jobbe innenfor barne og ungdoms psykiatri etterhvert. Jeg er over 40 år, og har tatt utdanning i voksen alder.

Gjest Dolores77
Skrevet

Jeg går andre året på sykepleierutdanningen. Blir 40 i år, og storkoser meg.

Startet utdanningen fordi jeg ønsker å bli jordmor, men ser at jeg godt kan trives som "vanlig" sykepleier også.

Lønna er ikke noe å skryte av, men den største ulempen er mangel på helstillinger. Dette er en utfordring jeg tar når den kommer :)

Jeg lurer på å ta sykepleien når jeg er ferdig med permisjonen, og kanskje et år til på min vanlige jobb,

greit at minsten bikker 2 år før jeg begynner...

er nok travelt å studere og ha småunger i tillegg...

Hvordan klarer man seg økonomisk?

Har man rett på stipend selv om man er gift med en med inntekt?

Og at man har sparekonto? Eller får man ikke stipend da?

Jeg har hørt at 2. og 3. års studenter kan få et lite stipend fra kommunen mot at de binder seg til å jobbe helger og høytider i kommunen pluss binde seg i to år etter utdannelsen i kommunen.

Jeg har ikke så veldig lyst til å ta på meg studielån.

Går du på skole hver dag? Hvordan er det med jobbing, får man tid til deltidsjobb og familie? Går det greit å jobbe natt f.eks.?

Tenker litt på finansieringen :)

jubalong70
Skrevet

Jeg lurer på å ta sykepleien når jeg er ferdig med permisjonen, og kanskje et år til på min vanlige jobb,

greit at minsten bikker 2 år før jeg begynner...

er nok travelt å studere og ha småunger i tillegg...

Hvordan klarer man seg økonomisk?

Har man rett på stipend selv om man er gift med en med inntekt?

Og at man har sparekonto? Eller får man ikke stipend da?

Jeg har hørt at 2. og 3. års studenter kan få et lite stipend fra kommunen mot at de binder seg til å jobbe helger og høytider i kommunen pluss binde seg i to år etter utdannelsen i kommunen.

Jeg har ikke så veldig lyst til å ta på meg studielån.

Går du på skole hver dag? Hvordan er det med jobbing, får man tid til deltidsjobb og familie? Går det greit å jobbe natt f.eks.?

Tenker litt på finansieringen :)

Jeg har fullt stipend og lån - bare fordi det er et så gunstig lån (blir slettet ved død f.eks). Vi hadde klart oss uten dette da.

Mannen min pendler og er borte hver uke fra mandags morgen til torsdag kveld - og noen uker til fredag kveld. Dette er klart en utfordring i forhold til praksis. Jeg hadde ikke klart det uten verdens beste svigermor og naboer.

Jeg studerer fulltid. Fikk det rådet av ei venninne som gikk deltid for noen år siden. Hun sa det ikke var så mye mindre studering, men at man brukte 1 år lenger. Greit da å bli ferdig så fort som mulig, og jeg angrer ikke.

1. året gikk som en lek. Det var ikke spesielt mye jobbing synes jeg. Selvsagt viktig å være på forelesninger og få med seg det som skjer, samt gjøre arbeidskrav og lese til eksamener :)

2. året har vært kjempeslitsomt! Er veldig glad det snart er ferdig, og jeg så langt har klart meg veldig bra :)

Jeg har prioritert å bruke fulle dager på skolen i størst mulig grad. Har vi forelesning halv dag, så sitter jeg og jobber på skolen til det er på tide å hente i barnehagen. Jeg synes det er lettere å konsentrere meg om skolearbeidet når jeg er på skolen :)

Ellers synes jeg det fungerer godt å studere. Ungene er nå 4, 9 og 10 år gamle. Minsten var 2,5 da jeg begynte.

Jeg har ikke lest så mye på kveldene, for det har jeg ikke hatt overskudd til. Men ved å være på forelesninger og utnytte forelesningsfri på dagene, har jeg ennå til gode å stryke :)

Så bare sett i gang :D

Gjest adjunkt
Skrevet

Jeg er adjunkt og jobber i ungdomsskolen. Trives godt, men skulle ønske at jeg kunne bruke mer tid på å undervise og mindre tid til administrasjon, møtetid etc. Årslønn 376 000.

Gjest litt forskjellig
Skrevet

Jeg har surret litt rundt tok først et år på medisin. Skulle gjerne tatt medisin ferdig for å lære alt, men kunne ikke tenkt meg å jobbe som lege fant jeg ut. Altfor lite pasientkontakt. Så tok jeg sykepleien, men mens jeg gikk der fant jeg ut at det var sosionom jeg ville så jeg tok det etterpå. Har videreutdanning innen psykisk helse og jobber i voksenpsykiatrien. Det ble noen år på skolebenken, men nå regner jeg med at det blir en stund til neste gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...