Gå til innhold

Er så sliten

Anbefalte innlegg

Gjest Slapp og trøtt
Skrevet

Kjenner meg helt tom. Er like sliten når jeg står opp om morgenen som jeg var når jeg la meg kvelden før.

Jobber på hotell og har en krevende jobb. Blir ikke mye tid til å sette seg ned nei. Har 2 barn. En krevende gutt på 18 mnd og en krevende gutt på 8 år. Om kvelden er jeg helt utslitt og begynner å grue meg til neste dag. Merker det på humøret. Blir fort sint på ungene. Er overvektig og vil gjerne slanke meg men før det ikke til. Det eneste som holder meg oppe er tanken på å kose meg litt når ungene endelig er i seng. Noen råd til slankingen og få litt mere energi?

Gjest mamae3
Skrevet

Gå turer med ungene, de får seg frisk luft og mosjonen gjør at de blir "slitne" til de kommer hjem og skal legge seg, og du får mosjon.

Ha minsten i en vogn, størstemann kan være med, evnt

kan han være hjemme og leke med noen andre eller kanskje noen i fam. vil "låne" ham?

Og har du familie - ikke vær redd for å be om avlastning,

kanskje kan de passe ungene noen timer så du får litt tid for deg selv.

Kanskje har du noen snille som vil hjelpe deg med husarbeid.

Viktig å gjøre ting for seg selv og.

Jeg kjenner meg litt igjen i deg,

har en jente på 2 år - og hun er på meg hele tia,

får ikke gjort husarbeid pga hun er så klengete, vil ikke til pappa...

får gjort så utrolig mye når hun sover :D

Så jeg går en lang trilletur i helgene, hun sovner og jeg får gjort litt i huset når vi kommer hjem :)

Gjest overvektig ikke mosjonist
Skrevet

''Noen råd til slankingen og få litt mere energi?''

Slanking er å spise mindre av fettrike og sukkerholdige matvarer, helst kutte det helt ut og ikke spise om kvelden. Er du sterkt overvektig, kan du få hjelp av legen, det finnes en medisin på resept, som gjør at bare 1/3 av fettet, en spiser, blir opptatt i tarmen.

Få mer energi, kanskje det ville være en ide å få målt hemoglobinnivå og jernlager. Hvis dette er lavt, noe det ofte er hos kvinner, så vil du være trøtt, slapp og sliten.

Hilsen en medsøster, som sliter med overvekt, og har greidd å gå ned 2 1/5 kg på to måneder, jeg har som mål å gå ned en kilo i måneden, fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke greier å mosjonere.

Gjest liker å være anonym
Skrevet

Forslår at du begynner med et legebesøk slik at evt medisinske problemer blir sjekket ut.

Videre vil jeg anbefale VG`s vektklubb, der får du et eget opplegg som er tilpasset deg + masse info om kosthold, oppskrifter og trening.

Trening gir mer energi samtidig som det hjelper på forbrenningen. Mulighetene er mange og de fleste kan finne noe de liker.

Gjest segunda
Skrevet

Er du alene med barna? Jeg vil råde deg til å komme deg litt vekk noen dager alene uten mann og barn. Begynne med å sove og så gjøre det du har lyst til. Da får du tid til å tenke på hvordan du skal planlegge livet ditt. Slik det er nå så har tankene lett for å gå i sirkler.

Gjest verinoca
Skrevet

Har selv to barn, så jeg har full forståelse for hvor vanskelig det er å få til å trene da.

Kan du investere i en liten stepmaskin kanskje, og tråkke på den i 30 min mens ungene ser barnetv?

Man vet jo at aktivitet gir energi, det er bare så himla tøft å komme i gang.......

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...