Gå til innhold

Hvis du skulle skifte jobb, hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Gjest valgets kval
Skrevet

Jeg tror jeg hadde passet som

Arkitekt - fordi jeg er veldig opptatt av bygninger, utseende på de, fantaserer om

hvordan man kan forbedre utseende av hus og hjem...

Sykepleier - fordi jeg er omsorgsfull, er interessert i helse og sykdomslære, glad i mennesker, liker å lære

Ernæringsfysiolog - fordi jeg er opptatt av helse og kosthold, liker å gi råd til folk

Eiendomsmegler - fordi jeg syns det virker som en spennende bransje, er interessert i hus og hjem....

Interiørarkitekt - fordi jeg er opptatt av hus og hjem, det å gjøre det koselig, stilig hjemme hos seg.

Så hva stopper meg?

Eiendomsmeglerbransjen - ikke så stabil inntekt og ikke sikker på om jeg er noen selgertype. Også må jeg ut av byen for å studere, vanskelig med små barn.

Arkitekt - må kunne en del matte og fysikk - mine verste fag!

Ernæringsfysiolog - må sikkert ut av byen, vanskelig å få seg jobb,

og må visst kunne litt fysikk og matte der og!

Sykepleier - usikker på om den nære pasientkontakten blir for nær for meg,

takler jeg oppkast og avføring?

Gjest ikkealltidlurt
Skrevet

Blitt hjemmearbeidende husmor- med 2-3 flere barn enn det jeg har.

Kunne spedt på økonomien med å være fosterhjem- eller beredskapshjem.

jubalong70
Skrevet

Jeg er i gang med å skifte jobb nå, og jeg skal bli sykepleier (på sikt håper jeg å bli jordmor).

Jeg var veldig usikker på hvordan jeg kom til å takle å vaske bæsj på voksne mennesker, men det har vist seg å ikke være noe problem i det hele tatt.

Jeg liker ikke å tørke oppkast, men takler jo det også.

Heldigvis er ikke det hoveddelen av jobben som sykepleier, det er bare en bitte, bitte, bitte liten del av alt man må kunne og gjøre som sykepleier.

Gjest verinoca
Skrevet

Om jeg skulle valgt helt på nytt ville det blitt bioingeniør. :-)

Skrevet

Jeg har vært på samme arbeidplass i 15 år, og har mange ganger tenkt på om jeg skulle ha funnet på noe annet. Men jeg vet faktisk ikke hva annet jeg kunne ha tenkt meg.

Men nå trives jeg i grunn godt på jobben, selv om jeg blir litt lei til tider. Jeg har verdens beste kollegaer, og det er en god grunn til å bli :-)

Gjest FruH
Skrevet

Kunne ikke tenke meg å skifte jobb. Er kjempeglad i jobben, og kollegenen mine. Men hvis jeg skulle tenke på en anne jobb måtte det være en jobb hvor jeg slapp å ha med arbeid hjem. Når jeg gikk mhejm så var resten av dagen/kvelden/helga min.

Gjest pleieassistent
Skrevet

Jeg er i gang med å skifte jobb nå, og jeg skal bli sykepleier (på sikt håper jeg å bli jordmor).

Jeg var veldig usikker på hvordan jeg kom til å takle å vaske bæsj på voksne mennesker, men det har vist seg å ikke være noe problem i det hele tatt.

Jeg liker ikke å tørke oppkast, men takler jo det også.

Heldigvis er ikke det hoveddelen av jobben som sykepleier, det er bare en bitte, bitte, bitte liten del av alt man må kunne og gjøre som sykepleier.

Jeg jobbet på sykehjem i mange år ved siden av studiene, både somatisk og demens. På somatisk avdeling måtte de fleste stelles og brukte bleie. Selv om mye av tiden gikk med til stell så er det ikke det jeg husker best. Det som sitter igjen er de gode samtalene og alt de hadde å fortelle - bare så utrolig trist at vi alltid var så underbemannet og sjelden hadde tid til de lange samtalene. Følte på en måte at jeg jobbet på samlebånd - hvem rekker ikke å bli stelt til frokost idag - kommme smilende inn "idag skal du få kose deg med frokost på sengen", rekke å legge alle før nattevaktene kom. Da var demens bedre. De var mer selvhjulpne. De trengte veiledning men klarte å gjøre det meste selv, men man måtte si "ta på tannpasta" og veilede veldig konkret. På somatisk var de klare i hodet, men de fleste satt i rullestol. Dagene må ha vær uendelig lange for dem. På demens så tror jeg mange hadde det veldig bra - trodde de var på luksushotell og div.

Gjest pleieassistent
Skrevet

Blitt hjemmearbeidende husmor- med 2-3 flere barn enn det jeg har.

Kunne spedt på økonomien med å være fosterhjem- eller beredskapshjem.

Når vi er ferdig med egne barn er målet vårt å bli beredskapshjem og fosterhjem. I dag er vi ressursfamilie for et barnevernsenter og vi jobber begge full tid og har hjemmeboende barn. Men når barna forlater redet så blir det forhåpentligvis både fosterbarn og beredskapshjem.

Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å være bonde. :o) Men ettersom det også stiller visse krav til partneren så er det dessverre helt uaktuelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...