UlrikkeE Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Legger innlegget her, for her vaskes det nok mye tøy Vår snart 5 år gamle Electrolux vaskemaskin har avgått ved døden. Jeg skal ringe reparatør på mandag og høre hva de tror er sannsynlig årsak, men jeg regner med at vi ender opp med å kjøpe ny istedenfor å bruke 2000 på reparasjon... Hva slags maskin har dere som dere er godt fornøyd med? Vi er to aktive voksne (som får møkkete klær) og en 4-åring. Annenhver uke er vi også en 9-åring, en 10-åring og en 14-åring. Mange mennesker ganske ofte altså! Jeg ønsker meg en Miele, men jeg har ikke tenkt å bruke så mye penger på en maskin nå. Den vi har nå kosta drøyt 6000, og hvis de uansett bare skal vare i fem år, så er det neppe stor vits i å legge så mye penger i det. Vil si at jeg vil bruke et sted mellom 4-6000 nå... Jeg trenger deres tips! Har sett en del gode tilbud på Gorenje vaskemaskin - men de aner jeg virkelig ingenting om... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 He, he, min vaskemaskin er nesten 30 år gammel, og fungerer enda;) Fem år er en fornærmelse! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 He, he, min vaskemaskin er nesten 30 år gammel, og fungerer enda;) Fem år er en fornærmelse! Ikke sant... Svigers har også et sånt gammelt drog av en vaskemaskin som går og går... Men de kjører nok ikke vaskemaskin like ofte som vi gjør... Og jada, jeg vet at man har fem års reklamasjonsrett og at hvis jeg hadde kranglet meg gul og blå så KAN det hende at jeg skulle fått reparasjon gratis - men jeg er bare litt usikker på hvor mye jeg må krangle med Elkjøp for å få det til... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anneame Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Du har vel 5 års garanti på vaskemaskinen ifg. kjøpsloven? Er ganske sikker på at du kan kreve gratis reparasjon eller ny maskin... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2010 Du har vel 5 års garanti på vaskemaskinen ifg. kjøpsloven? Er ganske sikker på at du kan kreve gratis reparasjon eller ny maskin... Men jeg kan ikke finne kvitteringen... Og da er jeg usikker på hvor mye man må krangle med Elkjøp... Jeg er ikke innmari god på sånn "stå på krava-krangling".... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flimmer1365381250 Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Men jeg kan ikke finne kvitteringen... Og da er jeg usikker på hvor mye man må krangle med Elkjøp... Jeg er ikke innmari god på sånn "stå på krava-krangling".... Elkjøp lagrer vel kvitteringer i ditt navn, kan du huske om du ble bedt om å oppgi navn da du kjøpte den? Så lenge vaskemaskinen ikke har feiret 5årsdag, så har du reklamasjonsrett, og skal ikke betale noe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Ikke sant... Svigers har også et sånt gammelt drog av en vaskemaskin som går og går... Men de kjører nok ikke vaskemaskin like ofte som vi gjør... Og jada, jeg vet at man har fem års reklamasjonsrett og at hvis jeg hadde kranglet meg gul og blå så KAN det hende at jeg skulle fått reparasjon gratis - men jeg er bare litt usikker på hvor mye jeg må krangle med Elkjøp for å få det til... Min vaskemaskin har tålt tre aktive barn;)) Den er halvautomatisk, så den har to motorer, dagens vaskemaskiner har bare èn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Siemens / Bosch eller AEG. Pass på at du får en med minst 1200 omdreininger som maks. sentrifugering, og at den har kortprogram. Jeg har fordommer mot Asko og Gorenje, så dem har jeg ingen erfaring med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Hvis den ikke er fem år enda, har dere fortsatt reklamasjonsrett. Ta kontakt der dere kjøpte den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Ikke sant... Svigers har også et sånt gammelt drog av en vaskemaskin som går og går... Men de kjører nok ikke vaskemaskin like ofte som vi gjør... Og jada, jeg vet at man har fem års reklamasjonsrett og at hvis jeg hadde kranglet meg gul og blå så KAN det hende at jeg skulle fått reparasjon gratis - men jeg er bare litt usikker på hvor mye jeg må krangle med Elkjøp for å få det til... Du kan jo prøve, det er jo noen tusenlapper å spare hvis du når frem. Det er dessuten vanlig å registrere navn på de som kjøper, så de har nok kjøpet i registeret sitt. Jeg hadde samme problem med et kjøleskap, kunne ikke finne kvitteringen, men det ordnet de i butikken. Jeg handlet på expert da, elkjøp er kanskje litt mer kranglete. (Og selvfølgelig fant jeg kvitteringen med en gang etterpå.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Vi kjøpte vår Miele for 10 år siden. Den har vasket ekstremt mye klær, alt blir gullende rent. Sjekk energiforbruket pr vask (les spesifikasjonene på produktene, f.eks. på Elkjøps nettbutikk). Du tjener raskt inn en Miele. Ta deg råd til det, og du blir superfornøyd. Husk at riktig utstyr er halve moroa ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 He, he, min vaskemaskin er nesten 30 år gammel, og fungerer enda;) Fem år er en fornærmelse! ''He, he, min vaskemaskin er nesten 30 år gammel, og fungerer enda;) Fem år er en fornærmelse!'' Tiltredes! Min halvautomatiske Elektrolux overlevde sterk bruk i nesten 20 år, min søsters ca 30 år. Da jeg måtte bytte kjøpte jeg en helautomatisk LG-maskin etter anbefaling fra butikkselgeren. Denne holdt 5 år og 2 mnd (akkurat over garantien) med langt mindre bruk :-( Og i dagens forbrukersamfunn lønner det seg ikke å reparere, eller butikkjedene har ikke reparatører - ergo "lønner det seg" å kjøpe nytt - GRRRR!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Vi kjøpte vår Miele for 10 år siden. Den har vasket ekstremt mye klær, alt blir gullende rent. Sjekk energiforbruket pr vask (les spesifikasjonene på produktene, f.eks. på Elkjøps nettbutikk). Du tjener raskt inn en Miele. Ta deg råd til det, og du blir superfornøyd. Husk at riktig utstyr er halve moroa ;-) Tiltredes! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pyttan Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Husk kapasitet på 7 kg og 1400 omdreininger. Jeg har en Siemens til rundt 6000 med de kriteriene og den funker fint for meg med aktive barn i hus. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 ''Har sett en del gode tilbud på Gorenje vaskemaskin'' Har ikke peiling, men deler mine personlige erfaringer likevel: Kjøpte en Gorenje komfyr som jeg er veldig misfornøyd med. Det samme med en LG vaskemaskin som varte 2 mnd over garantitida til tross for flotte funksjoner. Når det kommer til hvitevarer kan det kanskje lønne seg å legge på et par tusen kr for kvalitet?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg var iallefall ikke fornøyd med Ariston, der røk det deler i hytt og pine. Heller ikke spesielt fornøyd med Whirlpool - klærne blir ikke ordentlig rene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Vår Miele fungerer godt den. Den ble kjøpt for 14 år siden, og brukes hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Elkjøp lagrer vel kvitteringer i ditt navn, kan du huske om du ble bedt om å oppgi navn da du kjøpte den? Så lenge vaskemaskinen ikke har feiret 5årsdag, så har du reklamasjonsrett, og skal ikke betale noe. Enig - dette systemet til el-kjøp har spart meg en del penger når DVD spilleren tok kvelden etter 3 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Ikke sant... Svigers har også et sånt gammelt drog av en vaskemaskin som går og går... Men de kjører nok ikke vaskemaskin like ofte som vi gjør... Og jada, jeg vet at man har fem års reklamasjonsrett og at hvis jeg hadde kranglet meg gul og blå så KAN det hende at jeg skulle fått reparasjon gratis - men jeg er bare litt usikker på hvor mye jeg må krangle med Elkjøp for å få det til... Det verdt å ta en tur. Elkjøp pleier å lagre alle kjøp på navn i datasystemet sitt. Vil du virkelig kaste vekk flere 1000 fordi du synes det er flaut å spørre dem om å se i registeret ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janna Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 En miele maskin varer ikke i bare 5 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.