Gå til innhold

Vi må ha ny vaskemaskin...

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Det verdt å ta en tur. Elkjøp pleier å lagre alle kjøp på navn i datasystemet sitt. Vil du virkelig kaste vekk flere 1000 fordi du synes det er flaut å spørre dem om å se i registeret ;-)

Hehe, jeg synes ikke det er flaut, men jeg har nok en tendens til å ikke ville krangle - altså, om de sier "nei", så syne jeg det er vanskelig å stå på krava!

Men jeg skjønner jo at en vaskemaskin skal vare lenger enn denne - den ble kjøpt i desember 2005...

Takk for spark bak, jeg skal prøve å være krass - eller så får jeg sende sambo, han synes IKKE sånt er vanskelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

4

• frosken

4

• UlrikkeE

4

• Axcia

4

Mest aktive i denne tråden

Vi er veldig fonøyd med vår Bosch som vi kjøpte i fjor høst. 8 kg, 1400 omdreininger. Den vi hadde før denne var en Whirlpool, den var vi ikke like fornøyd med. Den varte i 6 år, spennende å se hvor lenge Bosch-en holder. Bosch er "nr. 2" på lista, der Miele selvsagt rager øverst (med rette, vil jeg tro).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

En miele maskin varer ikke i bare 5 år.

Jeg har miele. Og min har fortsatt en klistralapp oppå toppen, og på den lappen står det at maskina har lang levetid ca 20 år(testet for 10 000 driftstimer) Mener også å huskeat miele går ut med ekstra lang garanti ang feil som ikke skyldes feil bruk.. Med feil bruk menes det at man feks vasker ting som kan skade maskina.. feks spiker i lomma.. slike ting dekker ikke garantien... men det er jo også forståelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/vask-tork/vaskemaskin/AWOD6890/whirlpool-vaskemaskin

Denne har vi nettopp kjøpt. Fikk den for 3000,- og er kjempefornøyd. Gubben har også denne på jobben i barnevernet, så den var "testet" før vi kjøpte den ;)

De 1600 omdreiningene gjør tøyet nesten tørt, en kjempeforskjell fra de 1400 vi hadde på den forrige maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jubalong70

Etter å ha hatt vår gamle Elektrolux maskin inne til reparasjon flere ganger spurte vi reperatøren hva han ville anbefale oss. Miele uten tvil, svarte han.

Så vi kjøpte en Miele for snart 3 år siden til rundt 7000,-.

Vi er 5 i familien hvorav 1 går i barnehage og er ute mesteparten av dagen mesteparten av året - mye møkk altså ;)

Så langt er jeg så fornøyd som jeg aldri har vært med en vaskemaskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flimmer1365381250

Kjøpte en ariston kobinert vask og tørk. Funka greit til sitt bruk, da jeg hadde svært begrenset plass til å tørke klær. (F.eks håndduker og sengetøy.)

Nå, et par år og et par reparasjoner seinere, bare loer den opp klærne. Synes nesten klærne er mer støvete når de kommer ut av maskinen enn når de går inn.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan ikke finne kvitteringen... Og da er jeg usikker på hvor mye man må krangle med Elkjøp... Jeg er ikke innmari god på sånn "stå på krava-krangling"....

Selv om du kan reklamere innen fem år etter maskinen ble kjøpt, så er det ikke på noen måte gitt at du vil få gratis reparasjon. Det vil avhenge av hvorfor maskinen er gått i stykker. Enkelte deler slites etter hvert, og i tillegg så har visse gjenstander en egen evne til å finne veien til steder i maskinen de ikke har noe å gjøre.

Fint om du poster hva du kom frem til. Jeg skal nemlig også snart kjøpe ny maskin. Har en AEG som har gått som en klokke i snart 10 år, men det har i det siste begynte å lage såpass mye lyder at jeg kanskje tror den synger på siste verset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AEGen min holdt i 12 år og ble byttet ut med en Bosch nå i februar... Vi er to aktive voksne, og det vaskes skitne arbeidsklær (f.eks. til en bilmekaniker) og treningsklær (joggetur i skogen) nesten daglig. Vasker i gjennomsnitt en maskin til dagen hele uka.

Gubben gav bort sin Bosch da vi flyttet sammen. Den er nå 15 år og i daglig bruk hos en familie med 3 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du kan reklamere innen fem år etter maskinen ble kjøpt, så er det ikke på noen måte gitt at du vil få gratis reparasjon. Det vil avhenge av hvorfor maskinen er gått i stykker. Enkelte deler slites etter hvert, og i tillegg så har visse gjenstander en egen evne til å finne veien til steder i maskinen de ikke har noe å gjøre.

Fint om du poster hva du kom frem til. Jeg skal nemlig også snart kjøpe ny maskin. Har en AEG som har gått som en klokke i snart 10 år, men det har i det siste begynte å lage såpass mye lyder at jeg kanskje tror den synger på siste verset...

Bråker sentrifugen?

Vår AEG virket, men bråket mer og mer under sentrifugering. Ingen lekkasje, men voldsom støy. Så avsluttet den plutselig med å legge fra seg hele "bunnplata" på kjellergulvet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråker sentrifugen?

Vår AEG virket, men bråket mer og mer under sentrifugering. Ingen lekkasje, men voldsom støy. Så avsluttet den plutselig med å legge fra seg hele "bunnplata" på kjellergulvet...

Hmmm.... det der høres akkurat ut som min AEG :-( Det rare er at jeg liksom har vendt meg til at den bråker, men hvis det kommer noen innom mens den sentrifugerer så ser de helt sjokkerte ut over støynivået. Da innser jeg at jeg lever i fornektelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Kjøpte en ariston kobinert vask og tørk. Funka greit til sitt bruk, da jeg hadde svært begrenset plass til å tørke klær. (F.eks håndduker og sengetøy.)

Nå, et par år og et par reparasjoner seinere, bare loer den opp klærne. Synes nesten klærne er mer støvete når de kommer ut av maskinen enn når de går inn.

*sukk*

Min tok kvelden like etter garantien gikk ut... Skikkelig blackout.. dvs strømlampa lyste.. det var det eneste som viste at den ikke var helt død... Måtte ha kostet på denen kostbar reperasjon for å få den til å fungere igjen..Og det gadd jeg ikke siden den bråkte som en traktor og jeg ikke var fornøyd..da kjøpte jeg heller en ny og bedre maskin... Jeg bestemte meg for at jeg greide meg uten tørketrommel og endte med ei miele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du går selvsagt for en Miele du også, frosk! Den er skrudd sammen av komponenter ment til å vare mye lengre enn de andre maskinene på markedet i dag.

Her i midtnorge reklameres det med Miele m/1500 omdreininger til 6490 kr på Obs fra i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går selvsagt for en Miele du også, frosk! Den er skrudd sammen av komponenter ment til å vare mye lengre enn de andre maskinene på markedet i dag.

Her i midtnorge reklameres det med Miele m/1500 omdreininger til 6490 kr på Obs fra i morgen tidlig.

Takk for tipset!

Begynner å lure på om det er på tide å innse alvoret i de lydene som kommer fra badet nå.

Jeg er forøvrig vokst opp i en familie hvor Miele var foretrukket, men jeg tror broren min som har overtatt foreldrehuset vårt av og til kunne ønske seg at ting ikke varte fullt så lenge. (Eller rettere sagt kunne min svigerinne som ikke klarer å overtale broren min til å kjøpe nytt før ting går i stykker kunne ha ønsket seg det.) Komfyrtopp, stekovn og mikro fra begynnelsen av 80-tallet viser fortsatt ingen svakhetstegn...*s*) Blir nok ikke induksjon på dem på leeeenge ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Etter å ha hatt vår gamle Elektrolux maskin inne til reparasjon flere ganger spurte vi reperatøren hva han ville anbefale oss. Miele uten tvil, svarte han.

Så vi kjøpte en Miele for snart 3 år siden til rundt 7000,-.

Vi er 5 i familien hvorav 1 går i barnehage og er ute mesteparten av dagen mesteparten av året - mye møkk altså ;)

Så langt er jeg så fornøyd som jeg aldri har vært med en vaskemaskin :)

''Så vi kjøpte en Miele for snart 3 år siden til rundt 7000,-.''

Det var jo ganske billig!? Husker ikke sikkert, men innbildte meg at vi betalte over ti lapper pr. maskin, jeg (vask & tørk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!

Begynner å lure på om det er på tide å innse alvoret i de lydene som kommer fra badet nå.

Jeg er forøvrig vokst opp i en familie hvor Miele var foretrukket, men jeg tror broren min som har overtatt foreldrehuset vårt av og til kunne ønske seg at ting ikke varte fullt så lenge. (Eller rettere sagt kunne min svigerinne som ikke klarer å overtale broren min til å kjøpe nytt før ting går i stykker kunne ha ønsket seg det.) Komfyrtopp, stekovn og mikro fra begynnelsen av 80-tallet viser fortsatt ingen svakhetstegn...*s*) Blir nok ikke induksjon på dem på leeeenge ennå.

''(Eller rettere sagt kunne min svigerinne som ikke klarer å overtale broren min til å kjøpe nytt før ting går i stykker kunne ha ønsket seg det.) Komfyrtopp, stekovn og mikro fra begynnelsen av 80-tallet viser fortsatt ingen svakhetstegn...*s*)''

Hun har min største medlidenhet, men her er det komfyr og oppvaskmaskin fra Siemens 1987 som fremdeles rusler og går... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så vi kjøpte en Miele for snart 3 år siden til rundt 7000,-.''

Det var jo ganske billig!? Husker ikke sikkert, men innbildte meg at vi betalte over ti lapper pr. maskin, jeg (vask & tørk).

Jepp, en Miele til 7000,- må være en enkel Miele, jeg har en AEG som for 7 år siden (hjeeeeelp!) kostet 7500,- og Mielen til samme prisen var veldig enkel. Skulle jeg ha en tilsvarende Miele måtte jeg ut med en del flere lapper, noe som ikke var aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!

*hehe*

Jeg kjenner en gammel mann med en Lada. Et gammelt drog av en bil, krutsterk og brukes på terreng og fjerning av røtter. "Du kainn skøt (skyte) deinn - allikavæl så daue'n itj"... Enkelte ting er ment å vare leeenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, en Miele til 7000,- må være en enkel Miele, jeg har en AEG som for 7 år siden (hjeeeeelp!) kostet 7500,- og Mielen til samme prisen var veldig enkel. Skulle jeg ha en tilsvarende Miele måtte jeg ut med en del flere lapper, noe som ikke var aktuelt.

Jeg kjøpte en enkel Miele. Jeg trenger ikke noe annet enn de vanlige programmene + ull/silke og jeans program. Den kostet 6990 på tilbud. Flere fancy program = flere ting som det i lengden kan bli feil på. Men en vaskemaskin i dag bør ha minst 1400 omdr. Hvis man ikke har veeldig god plass til å tørke klær da. Blir fort dyrt å tørke søkkvått tøy i tørketrommel også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...