Lillemus Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 *hehe* Jeg kjenner en gammel mann med en Lada. Et gammelt drog av en bil, krutsterk og brukes på terreng og fjerning av røtter. "Du kainn skøt (skyte) deinn - allikavæl så daue'n itj"... Enkelte ting er ment å vare leeenge :-) Jeg kjenner en som kjører en Volvo fra tidlig 70-tall, han hevder hardnakket at den eneste måten å ta livet av en slik bil på er å skyte den. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 ''(Eller rettere sagt kunne min svigerinne som ikke klarer å overtale broren min til å kjøpe nytt før ting går i stykker kunne ha ønsket seg det.) Komfyrtopp, stekovn og mikro fra begynnelsen av 80-tallet viser fortsatt ingen svakhetstegn...*s*)'' Hun har min største medlidenhet, men her er det komfyr og oppvaskmaskin fra Siemens 1987 som fremdeles rusler og går... *sukk* Hehe... Det går an å håpe på at noen snart skal starte en museumsavdeling hvor 80-talls kjøkken skal stilles ut, og at dere får et godt tilbud på både oppvaskmaskin og komfyr. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jepp, en Miele til 7000,- må være en enkel Miele, jeg har en AEG som for 7 år siden (hjeeeeelp!) kostet 7500,- og Mielen til samme prisen var veldig enkel. Skulle jeg ha en tilsvarende Miele måtte jeg ut med en del flere lapper, noe som ikke var aktuelt. Da må jeg spørre deg: hva er en "enkel" Miele? Hva er en avansert AEG, og ikke minst hvor mange programmer har du bruk for? Miele W1615 er på kampanje til 6490 kr, og jeg tro strengt tatt den har det som trengs for å få rene klær. ;-) http://kundeaviser.inkognito.no/aviser/obs/city-lade/index2.htm Vi har en langt dyrere modell, men jeg kunne nok klart meg med færre programmer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Vi brukte først 5000 på en whirlpool. Det var i -94. Den levde i fem år. Så brukte vi 6000 omtrent på en Siemens, den var ufattelig mye bedre og levde i ti år - og vasket minst tre ganger så mye tøy, det kom jo et par småfnusk her som bidro en del. Så da den døde og vi kunne få en Miele med samme funksjoner som siemensen til firesifret beløp (okei da, bare såvidt...) inkludert levering og retur av den avdøde Siemensen, sa jeg til gubben at jeg hadde bestemt oss. Han protesterte ikke. Det gjenstår selvfølgelig enda å se hvor lenge denne lever, men den slår Siemensen langt ned i støvlene hittil. Og den rommer seks kilo, det betyr en maskin mindre i uka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Da må jeg spørre deg: hva er en "enkel" Miele? Hva er en avansert AEG, og ikke minst hvor mange programmer har du bruk for? Miele W1615 er på kampanje til 6490 kr, og jeg tro strengt tatt den har det som trengs for å få rene klær. ;-) http://kundeaviser.inkognito.no/aviser/obs/city-lade/index2.htm Vi har en langt dyrere modell, men jeg kunne nok klart meg med færre programmer. Jeg har vel ikke så mange programmer jeg heller. ) Vanlige program på forskjellige temp, øko-prog, ullprog, finvask, lettstelt og noen andre enkeltvalg som skylling og sentrifugering + at jeg kan stille inn omdreiningene på fuga i noen programmer tror jeg. Hurtigvask + noen andre innstillinger er det vel også. 6 kgs trommel. Har så gode erfaringer med AEG at jeg ville ha den. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hmmm.... det der høres akkurat ut som min AEG :-( Det rare er at jeg liksom har vendt meg til at den bråker, men hvis det kommer noen innom mens den sentrifugerer så ser de helt sjokkerte ut over støynivået. Da innser jeg at jeg lever i fornektelse! Vi levde også med støyen ganske lenge, vi hadde nettopp skiftet både en havarert oppvaskmaskin og varmtvannstank med hull i. Til slutt bestemte vi oss for å se etter en ny når vi fikk desemberlønninga, for jeg syntes bråket begynte å bli faretruende. Tilfrets med denne beslutningen gikk jeg inn for å ta opp helgens siste vask og oppdaget at det var litt vått på gulvet ved siden av maskinen. Da vi flyttet på den, lå bunnplata der i store biter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antall omdreininger Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 For meg er det viktig med høyest mulig hastighet på sentrifugen. Da tørker klærne fort. Jeans etc som ikke er skikkelig sentrifugert, tar evigheter å tørke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 For litt over 9 år siden kjøpte jeg en AEG-maskin med 1600 omdreininger. Den går helt fint enda. Sambo hadde fysisk yrke i mange år, så den har fått kjørt seg kraftig. Veldig OK med nok omdreininger, slik at tøyet tørker raskere, så stiller jeg den bare ned dersom det er finklær som vaskes. (noen program har automatisk mindre omdreininger) Kortprogram er kjekt, noen ganger er det ikke veldig skittent, men jeg skal ha tøyet til ett eller annet, og da helst rent. Ullprogram også er jo lurt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 ''Så vi kjøpte en Miele for snart 3 år siden til rundt 7000,-.'' Det var jo ganske billig!? Husker ikke sikkert, men innbildte meg at vi betalte over ti lapper pr. maskin, jeg (vask & tørk). Ja, var ikke spesielt dyr - men god 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Miele er fantastisk! Og de varer mer enn 5 år... Det har sant å si de andre vaskemaskinenen vi har erfaring med også gjort (en Elektrolux og en jalla-maskin jeg ikke husker navnet på - mann og jeg hadde hver vår da vi traff hverandre), så det er mulig den du har hatt til nå. har vært en "mandagsmaskin". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Vi hadde en jalla-maskin (som tzatziki så fint beskriver den ) frem til for en mnd siden, den har vært med på flyttelass gjennom hele Norge tre ganger. Betalte 500 kr for den i 1998. Den har virkelig gjort nytte for seg. Vi fikk den så billig fordi den hadde stått i butikken til utstilling veldig lenge og de hadde skiftet noen deler på den (tatt reservedeler fra den) Nå kjøpte vi oss en Miele, mener den kostet 11 lapper. Vi er svært fornøyd. Klærne er jo nesten tørre når vi tar de ut av maskinen, den vasker utrolig bra og er stillegående. Programvalgene er enkle å finne ut av. Vi kjøpte Miele oppvaskmaskin også nå. Bosch resten av utstyret (tørketrommel, induksjonstopp, komfyr, micro, kjøleskap) Vi har akkurat totalrenovert kjøkkenet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.