Gå til innhold

Hvor viktig er hagearbeid?

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Hvor viktig er det å ha blomster utenfor huset? Setter vi blomster ut for oss selv, naboer eller gjester?

Jeg og naboen har en strid om dette.

Skrevet

Skyldes striden at du har plantet kaktus? ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg gjoer det for vaar egen del, men vil jo at det skal se trivelig ut naar jeg faar besoek ogsaa.

Skrevet

Hos oss er det tydlivis viktigst for naboen. Jeg liker å stelle i hagen men har ikke mønsterhage og har en hekk som ikke er nyklipt. For et par dager siden kommenterte naboen at vi ikke hadde klippet hekken ennå.

Naboene her bruker linjal og neglesaks til plenklipping.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg gjoer det for vaar egen del, men vil jo at det skal se trivelig ut naar jeg faar besoek ogsaa.

Naboen tenker jeg ikke paa.

Gjest segunda
Skrevet

Skyldes striden at du har plantet kaktus? ;-)

Med vennlig hilsen

Nei;-) Hun mener bare at alt skal være fullt av blomster overalt, og hun vil gjerne bestemme blomstene. Jeg mener at hun gjør det pga. overflaten dvs. at hun vil ha det pga gjester, men ikke for at vi alle skal trives.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Nei;-) Hun mener bare at alt skal være fullt av blomster overalt, og hun vil gjerne bestemme blomstene. Jeg mener at hun gjør det pga. overflaten dvs. at hun vil ha det pga gjester, men ikke for at vi alle skal trives.

Vil hun bestemme hjemme hos deg?

Gjest segunda
Skrevet

Vil hun bestemme hjemme hos deg?

Ja hun er norsk.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja hun er norsk.

Ja?

brilleslangen
Skrevet

såfremt at det er din hage bestemmer du vel selv hvordan den skal se ut...(innenfor rimelighetens grenser) Hvis det er borettslag vet jeg ikke om det kan finnes føringer for hva som er tillatt og ikke... Men hvor mye og hvilke blomster du har må da være opp til deg. Naboen kan mene hva h*n vil.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja hun er norsk.

Og sammenhengen mellom å være norsk og å ville bestemme over din hage var?

Skrevet

Jeg tror vi setter ut blomster både for oss selv, naboer og gjester.

Skrevet

Hos oss er det tydlivis viktigst for naboen. Jeg liker å stelle i hagen men har ikke mønsterhage og har en hekk som ikke er nyklipt. For et par dager siden kommenterte naboen at vi ikke hadde klippet hekken ennå.

Naboene her bruker linjal og neglesaks til plenklipping.

Det er en noe ekstrem nabo. Kanskje du har "overtatt" en av våre naboer fra oppveksten? Det var, naturlig nok et par uten barn. I barnefamilien rundt omkring var ikke plenen bestandig nyklipt og det lå leker og sykler rotete rundt huset. Noe som åpenbart plaget denne naboen, for han tok det visst ofte opp på møter i borettslaget.

Skrevet

Selv om hun mener dere skal gjøre det på grunn av gjester trenger det ikke være overfladisk. Jeg vil gjerne at gjestene mine skal trives hos meg, og selvfølgelig vil jeg ha det trivelig for min egen del (og av for naboens del).

Men at hun vil bestemme hvor mange og hvilke blomster er jo ganske ekstremt.

Skrevet

Ja til alt.

Og for meg er hagearbeid ren skjær terapi og avslapning. :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Folk er forskjellige, og noen liker å holde på med hagearbeid. Andre liker andre ting.

Naboen kan ikke pålegge deg å ha en hage med pene blomsterbed.

Men det er lurt å tenke helhet for nabolaget- og at man skal forsøke holde det ryddig og pent. Unngå å la ting overgro og unngå for mye ugress som spres med vind (løvetann). Dvs normal plenklipping hele sommeren.

Blomsterbed kan ingen pålegge deg å ha.

Gjest segunda
Skrevet

Du liker ikke blomster?

Jo jeg liker blomster, og jeg er glad i hagearbeid. Men den gangen jeg flyttet inn i leiligheten brukte jeg de første tre sommerferiene på å pusse opp. Utearealet kunne jeg ikke tenke på.

Hun flyttet inn etter meg og prøvde å ta styringen med engang. Hun begynte å blande seg i det ene og det andre i fellesskapets navn. Vi er ikke ordentlig på talefot etter at jeg måtte ha styret i borettslaget til å si til henne at hun ikke kunne pålegge meg hagearbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...