Gå til innhold

Hvor viktig er hagearbeid?

Anbefalte innlegg

Gjest også norsk
Skrevet

Ja hun er norsk.

Er hun rasist?

Gjest segunda
Skrevet

Neivel... ???

Vi er av samme rase så rasisme er neppe mellom oss.

Gjest også norsk
Skrevet

Vi er av samme rase så rasisme er neppe mellom oss.

Ok. Men hvorfor er det et poeng at "hun er norsk"?

Gjest segunda
Skrevet

Ok. Men hvorfor er det et poeng at "hun er norsk"?

Det kan du lure på.

Gjest også norsk
Skrevet

Det kan du lure på.

Ja, virkelig!

Gjest også norsk
Skrevet

''Setter vi blomster ut for oss selv, naboer eller gjester?''

Det er nok forskjellig fra person til person.

''Jeg og naboen har en strid om dette.''

Hva du gjør i din hage er din sak.

Gjest segunda
Skrevet

Det er nok forskjellig fra person til person.

''Jeg og naboen har en strid om dette.''

Hva du gjør i din hage er din sak.

Da må man bli enig om din, min og felles.

jubalong70
Skrevet

Jeg synes det er koselig med litt blomster, og setter dem ut for meg selv :)

Gjest sånn er jegzz
Skrevet

Det er vel litt for begge deler.

Av hensyn til naboer er det greit at

ens hus ikke vekker skjemsel.

F.eks i et nabolag der man er opptatt av å ha velstelte hus og hager,

så har vi en rønne med en gjenvokst hage... den skjemmer jo ut nabolaget litt...

Så det er litt for naboenes skyld og da.

Der jeg vokste opp var det "konkurranse" om å ha den fineste hagen, der skulle man ha fin hage bare for å imponere naboene.

Også var det en fin anledning til å komme i prat med naboene mens man var der ute og stelte i hagen, komme med tips og råd, skryte litt osv.... alltid noe å prate om da. Klage på været osv :)

Men det har litt med sin egen trivsel og, en trives bedre i vakre omgivelser.

Selv har jeg aldri tid til å stelle i hagen, er masse mose og greier i hagen, skulle planert ut alt og lagt nytt gress... men alt til sin tid :)

Er ikke så mye ute i hagen, sitter mest på verandaen om jeg er ute.

Bryr meg ikke så kjempemye om hva naboene synes,

men vil ikke være til skjemsel for nabolaget heller da.

Gjest Dolores77
Skrevet

Nei;-) Hun mener bare at alt skal være fullt av blomster overalt, og hun vil gjerne bestemme blomstene. Jeg mener at hun gjør det pga. overflaten dvs. at hun vil ha det pga gjester, men ikke for at vi alle skal trives.

Jeg er så redd for vepser jeg, så vil ha minst mulig blomster :)

Skrevet

Litt for alt, vil jeg si. Og det henger jo i hop: Ens egne ønsker for hvordan man vil ha dette og hint kan sjelden løsrives helt fra den omverdenen man lever i.

Skrevet

Jo jeg liker blomster, og jeg er glad i hagearbeid. Men den gangen jeg flyttet inn i leiligheten brukte jeg de første tre sommerferiene på å pusse opp. Utearealet kunne jeg ikke tenke på.

Hun flyttet inn etter meg og prøvde å ta styringen med engang. Hun begynte å blande seg i det ene og det andre i fellesskapets navn. Vi er ikke ordentlig på talefot etter at jeg måtte ha styret i borettslaget til å si til henne at hun ikke kunne pålegge meg hagearbeid.

Høres ut som en slitsom nabo!!

Gjest verinoca
Skrevet

Vi har stor og veldig synlig hage så det er nødvendig med en del arbeid for at det skal se noenlunde ryddig ut. Men generelt vil jeg si at for min del er hagearbeid overskuddsprosjekt.

Nå før 17 mai synes jeg imidlertid det er ok om det står et par uteplanter i potter på trappa og terrassen. Men det må være tilnærmet vedlikeholdsfritt.

Om noen hadde lagt seg oppi beplantningen her hos oss, eller mangelen på sådan, ville jeg nok blitt ganske sjokkert.

Skrevet

Mine blomster er stort sett på baksiden av huset der vi oppholder oss mest, og synes ikke fra veien. Naboene ser dem kanskje- hvis de bryr seg da...

Blomster kjøper jeg for å pynte for meg selv og resten av familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...