Gå til innhold

Sommerferie, dere som er enslige

Anbefalte innlegg

Gjest segunda
Skrevet

Hvordan er sommerferien for dere som er enslige? Må dere være sammen med noen, eller er dere like gjerne alene? Hvilken planer har dere for denne sommeren?

Gjest single, men ikke enslig :) i hvert fall ikke ensom :) Heldigvis
Skrevet

Mener du de som er helt alene, eller de som har "enslig" som sivilstatus, som meg? Jeg er sånn sett enslig, men har fire barn. Vi reiser alltid på sommerferie alene, enten det er innenlands eller utenlands. Kan ikke forstå at mange _må_ reise sammmen med andre familier, evt "likesinnede". Det blir aldri kjedelelig, og vi/jeg sørger alltid for at alle får gjøre noe de har lyst til. De er mellom 9 og 19 år gamle, og vi stortrives sammen. Det lengste jeg kan "strekke meg" er å evt reise på tur med øvrige familie, foreldre/søsken/tantebarn. Men i hovedsak reiser mine barn og jeg alene.

Skrevet

[quote name=single, men ikke enslig :) i hvert fall ikke ensom :) Heldigvis' timestamp='1273369592' post='4353768]

Mener du de som er helt alene, eller de som har "enslig" som sivilstatus, som meg? Jeg er sånn sett enslig, men har fire barn. Vi reiser alltid på sommerferie alene, enten det er innenlands eller utenlands. Kan ikke forstå at mange _må_ reise sammmen med andre familier, evt "likesinnede". Det blir aldri kjedelelig, og vi/jeg sørger alltid for at alle får gjøre noe de har lyst til. De er mellom 9 og 19 år gamle, og vi stortrives sammen. Det lengste jeg kan "strekke meg" er å evt reise på tur med øvrige familie, foreldre/søsken/tantebarn. Men i hovedsak reiser mine barn og jeg alene.

Jeg også har fartet alene i både inn- og utland med min ungeflokk på 4. No problem! Jeg har er alene om ansvaret i hverdagene og klarer det utmerket i feriene også :)

Gjest segunda
Skrevet

[quote name=single, men ikke enslig :) i hvert fall ikke ensom :) Heldigvis' timestamp='1273369592' post='4353768]

Takk for svar. Det er bra å få svar fra flest mulig. Jeg tenkte kanskje mest på dem som er i samme situasjon som jeg og har valget å feriere alene eller sammen med venner. Jeg har voksne barn og vi reiser sammen innimellom og stortrives med det.

Jeg tenkte kanskje en del på dem som har en hel sommerferie foran seg helt alene og hvordan de arrangerer den. Tilbringe en del hjemme alene, reise til familie, reise sammen med venner, dra alene på utenlandstur, dra alene på hytte..osv.osv.

Grunnen til at jeg begynte å tenke på det er at jeg får mange spørsmål/kommentarer på min måte å leve livet på som enslig.

Gjest caryy
Skrevet

Eg er 32 år og singel, og merkar jo sjølvsagt at dei fleste av mine venninner har mann og barn og fullt program i sommarferien.

Mine planar for sommaren 2010 er ei langhelg åleine til Danmark (skal i bryllaup så eg blir nok ikkje einsam!), festival, hytte-til-hyttetur med nokre venninner, familieferie på Vestlandet med søsken og tantebarn - og heilt sikkert nokre dagar utan spesielt program..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...